کلیپ تصویری | مبلغ باید معمار باشد!
شناسنامه
- تولید: بیان معنوی
- زمان: 03:49
- منبع: افتتاحیه چهارمین دوره تخصصی رشته تبلیغ دارالحکمه - بقعه شیخ طرشتی
- دریافت با کیفیت (پایین(11مگابایت) | متوسط(17مگابایت) | بالا(40مگابایت) | صوت)
- آپارات | یوتیوب
متن:
الآن شما یکی از فضلای حوزه را به من معرفی کنید من ازشان بپرسم سال اول دبستان کدام آیات قرآن را به بچه آموزش بدهیم، سال دوم کدام، تا سال دوازدهم. کدام صفات پروردگار عالم را برای بچه جا بیندازیم سال اول تا دوازدهم به ترتیب؟
ما نیاز داریم دانش تبلیغ دین را در حوزه، در جامعه افزایش بدهیم. یک عدهای باید دانشمند بشوند در اصول تبلیغ، در برنامهریزی هر نوع کار تعلیم و تربیت دینی. اگر کسی عالم تاریخ شد لزوماً نمیداند که کجای تاریخ را در چه سنی به مخاطب باید چگونه منتقل بکند تا اثر لازم را بگذارد. اگر کسی عالم علم کلام شد لزوماً تنظیمکنندۀ یک برنامۀ صحیح و مؤثر برای آموختن معارف کلامی به مخاطبان نخواهد بود. اگر کسی عالم قرآن شد، علوم قرآنی یا تفسیر قرآن، لزوماً نخواهد توانست تشخیص بدهد که در چه سنی کدام آیات قرآن را باید به کودکان یا نوجوانان و دیگر اقشار انتقال بدهد.
قدرت درک و برنامهریزی، قدرت تشخیص یک برنامۀ صحیح برای کار تعلیم و تربیت را ما نیاز داریم که بهش برسیم. من تصور میکنم که ما در علوم دینی علم در سطوح بسیار بالا فراوان داریم، اما معماری که هر یک از این دانشها را بتواند در جای خودش بکار بگیرد و یک بنای رفیعی و جذاب و پناهدهنده بسازد و مؤثر که در زلزلهها فرو نریزد، آن یک مسئلۀ دیگری است.
در بازار فروش محصولات مربوط به ساختمان هر کدام تخصص جدا دارند، فروشگاه جدایی هم دارند. یک جا آجر میفروشند یک جا آهن میفروشند یک جا شیشه میفروشند یک جا گچ میفروشند. اما این معمار است که طرحریزی میکند اینها کجای ساختمان استفاده بشوند. وقتی یک کسی یک جایی را گودبرداری دارد میکند برای ساختمان یک دفعهای مثلاً گچ بیاورند خالی بکنند آنجا، میگوید اصلاً بنای من را نابود کردی، الآن گچ نباید روی زمین بریزی و به شدت اعتراض میکند من کِی گفتم گچ بیاورید. یا مثلاً شیشه بیاورند. بگوید آقا مگر شما شیشه برای ساختمان نمیخواهید؟ الآن من شیشه آوردم برای شما. و این اتفاقها در انتقال معارف دینی گاهی از اوقات میافتد. در واقع مبلّغ معمار است، میآید میچیند کنار همدیگر اینها را، میداند به موقع از کدام بخش باید استفاده کند، از کدام مصالح باید استفاده کند.
قدرت درک و برنامهریزی، قدرت تشخیص یک برنامۀ صحیح برای کار تعلیم و تربیت را ما نیاز داریم که بهش برسیم. یک عدهای باید دانشمند بشوند در اصول تبلیغ، در برنامهریزی هر نوع کار تعلیم و تربیت دینی.
ارسال نظر
لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید