۰۰/۰۵/۲۲ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | علیرضا پناهیان از نگاه شما: از سطح به عمق

شناسنامه

  • تولیدبیان معنوی
  • زمان04:29

 

متن:

 علیرضا پناهیان از نگاه شما

قسمت اول: از سطح به عمق

1- آقا: سخنرانی‌های حاج آقا پناهیان از سطح می‌رود به عمق یک مقدار و باعث می‌شود که حالا چند دقیقه چند ساعت آدم برود توی فکر.

2- آقا: به نظرم بزرگترین نکتۀ مثبت صحبت‌های ایشان آن بازگشت به عقلانیت است.

3- خانم، صحبت‌هایی که آقای پناهیان می‌کنند یک مسیر جدیدی است آن هم در لایه‌های درونی خودشناسی و همچنین... و همچنین اتفاق‌هایی که بین در واقع آدم‌ها وجود دارد و روابطی که ما خیلی ساده از بینش می‌گذریم، ولی وقتی بهش دقیق‌تر نگاه می‌کنیم می‌بینیم در همین‌ها اگر دقت بشود و در واقع مسیر درست را بشود از توی همین‌ها تشخیص داد زندگی واقعاً یک رنگ دیگری می‌گیرد.

 4- آقا: به نظرم کلاً یک مسائلی را مطرح می‌کنند، یعنی انگار خودشان هم جستجو می‌کنند نیازسنجی می‌کنند؛ یعنی چون به خاطر اینکه نیازسنجی می‌کنند و جدید و نو است و کاربردی است به نظرم چیز جالبی است.

5- خانم: سؤال‌هایی داشتم که کسی نتوانسته بهش جواب بدهد، ولی خب آقای پناهیان خیلی راحت قانعم کرده، به این سختی نبود. مثلاً از کس دیگری جوابش را نگرفته بودم ولی انصافاً اینجا کاملاً جوابم را راحت گرفته بودم.  

 6- آقا: صحبت‌ها خیلی به روز و در واقع به فکرهای ما می‌خورد. شاید هر جا که برویم یک کم صحبت‌هایی را می‌کنند که شاید تکراری باشد یا اینکه جایگاهش توی زندگی ما پررنگ نیست، ولی حاج آقا به قول بچه‌ها اینقدر خوب صحبت می‌کند که خوراک یکسال تفکر ما را تأمین می‌کند ما هم، هم می‌روم توی سایت ایشان دانلودش می‌کنیم و مطالعۀ بیشتری رویش انجام می‌دهیم.

7- خانم: دین را کاملاً با منطق و استدلال می‌گوید. یعنی من در واقع خیلی از سخنرانی‌ها را که می‌روم خیلی سؤال‌ها برایم آن لحظه پیش می‌آید. این با منطق یک آدم خیلی جور در می‌آید.

 8- آقا: فکر می‌کنم ایشان نسخه‌های به‌روزتری از مسائل را ارائه می‌کنند. طبیعتاً هم مسائل روز را بیشتر مدنظر قرار می‌دهند.

بخشی از سخنرانی استاد پناهیان در دانشگاه امام صادق: «آدم بدها مگر چقدر می‌توانند بد باشند؟ آدم خوب‌ها مواظب خودتان باشید.»

 9- خانم: با توجه به روز  صحبت می‌کنند دیگر حالا مشکلات جامعه، نیازهای جامعه. این نیازمندی‌ها باعث شده که حالا قشر جوان بیشتر به سمت صحبت‌های ایشان مثلاً متوجه بشوند.

10- آقا: واقعیت این است که ما خیلی کم روحانیونی داریم که شما وقتی پای بحث‌شان بنشینی بگویی که اِ! چه جالب من واقعاً از این دریچه به آن قضیه نگاه نکرده بودم. اِ! چه جالب مثلاً من خودم وقت نکرده بودم این را بفهمم. واقعاً حاج آقا پناهیان، هم تلاش می‌کند در واقع نکات جدیدی را بگوید.

 11- خانم: همه‌اش برایم سؤال پیش نمی‌آید خب چرا این را گفته. به نظر من هم سخنرانی‌شان بجز بُعد مذهبی، هم خیلی منطقی و فلسفی هست، هم خیلی بُعد روانشناختانه دارد، حالت روانشناسی دارد.  

 12- آقا: مباحث فلسفی، عرفانی و سیاسی را حالت یک مجموعۀ جامعی هستش ارائه می‌کند، از همۀ جهات جلو می‌برند آدم را.

13- آقا: بُعد فکری‌ است که قاعدتاً ممکن است یک علامت سؤال در مقابل خیلی از آموزه‌های من ایجاد کند. و فکر می‌کنم که آن بُعد منطقی و فکری‌اش برجسته‌تر و مهم‌تر است به نظرم.

بخشی از سخنرانی استاد پناهیان: «امروز نوبت چیست؟ امروز کدام مفهوم نقش راهبردی برای نجات جان ما و جهان ما و جامعۀ ما دارد؟»

14- خانم: برای من و امثال منی که می‌خواهند در سطح دین نمانند و به یک عمقی دست پیدا کنند، ایشان بهترین گزینه است. یعنی ما حتی نزدیک سطح ایشان در جامعه نداریم. این خلأ جامعۀ ماست.  

تحصیلات مخاطبین:

فوق لیسانس.

کارشناس حقوق قضایی.

مهندسی علوم صنایع غذایی.

مهندسی بهداشت محیط.

علم و صنعت، کامپیوتر.

فوق لیسانس، طراح گرافیک.

کارشناسی ارشد، طراحی صنعتی.

کارشناسی حسابداری.

لیسانس کامپیوتر.

کارشناسی IT

کارشناسی ارتباطات.

نظرات

سلاااام و ارادت

میلاد امام رئوف و مهربان

علی ابن موسی الرضا المرتضی علیه السلام

را خدمت استاد علیرضا پناهیان

و تمام همکاران ایشان

تبریک میگم

و از ته ته ته ته ته دلم

و با عشق زیاد

براتون آروزی زیارت اربعین در ۱۴۰۱ و همه سال های عمرتان را میکنم

و انشاالله حاجات تمام مومنین امیدوار و احیانا ناامید و مضطر براورده بشه و دلشون شاد بشه

 

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...