صوت | چرا ما در تبلیغات ضعیف هستیم؟
شناسنامه:
- زمان: محرم 1400
- مکان: هیئت هنر
- موضوع: چرا ما در تبلیغات ضعیف هستیم؟ - 10 جلسه
- متن: اینجا
معرفی بحث:
امروزه، شیوۀ تبلیغات به عاملی مهم و تعیینکننده در موفقیت یک تفکر تبدیل گردیده ولی متأسفانه تبلیغات در جبهه حق دارای ضعفهایی است. ضعف تبلیغات در میان مؤمنین و قوی بودن دشمن در تبلیغات خود، عوامل و ریشههای دارد. به عنوان مثال دشمن میتواند از مسخره کردن در تبلیغ علیه مؤمنین بهره ببرد، یا از وعده دادن و آرزومند کردن افراد استفاده کند، ولی مؤمنین اجازه مسخره کردن هیچکس را ندارند و نمیتوانند در تبلیغات اغواگری کنند. وسوسه و ترویج هواپرستی، از دیگر ابزارهای جبهه باطل است که البته راههای مقابلهای نیز برای آن وجود دارد. از طرف دیگر علم، عقل، تجربه، زمانشناسی، توجه به ظرفیت مخاطبین و ....؛ ابزارهای مهمی هستند که میتوانند به موفقیت جبهه حق در تبلیغات کمک کنند.
آشنایی با روشها و ابزارهای تبلیغ در جبهه باطل و عوامل موفقیت تبلیغی در جبهه حق، ده جلسه ذیل را سامان داده است که در دهه دوم محرم 1400 و در هیئت هنر برگزار شده است.
جلسۀ اول | (1400.05.29): مسخرهکردن یکی از شگردهای تبلیغاتی علیه مؤمنین و ریشههای آن
مدت: |دریافت با کیفیت: [پایین(9MB) | متوسط(26MB) | خوب(52MB)]
- معرفی موضوع بحث: تبلیغات و نقش آن در جامعه امروز
- برخی از محورهای بحث
- ضعف ما در حوزه تبلیغات، خلأیی به نفع دشمن ایجاد کرده است
- تناسب این بحث با نیاز مردم و اهالی رسانه
- کلامی از مقام معظم رهبری که بازتاب آن در شبکههای اجتماعی ضروری است
- تلاش رسانهای و تبلیغاتی دشمن و کمکاری تبلیغاتی مراکز داخلی
- مخاطبین کلام رهبری چه کسانی هستند؟
- شرایط جبهه داخلی تبلیغات و نواقص آن باید تبیین شود
- آشنایی دیرینه مقام معظم رهبری با فضای تبلیغی
- ارزیابی عملکرد تبلیغی دشمن با توجه به قرآن کریم
- عملکرد تبلیغاتی شیطان در زیباتر نشان دادن دنیا
- اگر چیزی را زیباتر از آنچه که هست ببینی، دستگاه فکری درست کار نمیکند
- اگر چیزی را سختتر از آنچه که هست ببینی، نمیتوانی در موردش تصمیم درست بگیری
- زیباتر دیدن چیزی از آنچه که هست، باعث گمراهی میشود
- حیات دنیا برای کافران زینت داده شده و آنها مؤمنین را مسخره میکنند
- مسخره کردن مؤمنین، یکی از شگردهای تبلیغاتی علیه مؤمنین
- دلایل مسخره شدن مؤمنین چیست؟
- 1- رفتار عقلانی مؤمنین؛ هر کسی نمیتواند عاقبت دور را در نظر بگیرد
- 2- مؤمنین، ریشهها و مقدمات بعید را در نظر میگیرند
- 3- مؤمن به واقعیت، علم و تجربه ملتزم است و او را مسخره میکنند
- 4- مؤمن به علاقه و عشق وافری به بشریت میرسد که اگر آن را ابراز کند، تمسخر میشود
- اثر تمسخر بر تصمیمگیریهای سیاسی
جلسۀ دوم| (1400.05.30): ضعف جبهۀ حق در نشاندادن زشتی باطن سبک زندگی غربی
مدت: |دریافت با کیفیت: [پایین(7MB) | متوسط(23MB) | خوب(47MB)]
- شیطان برای گمراه کردن انسان، غیر خدا را نزد او زیبا جلوه میدهد
- درک زیبایی طبیعی دنیا، ما را در رسیدن به خدا کمک میکند
- زیبا جلوه دادن دنیا توسط شیطان چگونه است و شیطان چه چیزی را زیبا جلوه میدهد؟
- شیطان، اعمال و سبک زندگی انسان را برای او زیبا جلوه میدهد
- آیاتی در مورد زیبا جلوه دادن اعمال و سبک زندگی انسان توسط شیطان
- در مقابل جریان تبلیغی ابلیس چه باید کرد؟
- به کافران نشان بدهیم که زندگی شما زیبا نیست
- به مؤمنان نشان بدهیم که زندگی کافران زیبا نیست
- آیا زندگی غربیها واقعاً زیبا است؟
- توجه به زشتیهای پنهان در سبک زندگی غربیها
- وقتی کسی غرب را خوشبخت بداند و زندگی آنها نزدش زیبا باشد، خودش را زشت دیده و زیباییهای زندگی خودش را نخواهد دید
- آیا میتوان گفت سبک زندگی غیرمؤمنانه زیبا نیست؟
- نقدهایی بر سبک زندگی غرب
- چرا غربیها در مورد ظلم حاکمانشان به مردم سوریه و .... سکوت میکنند؟
- اهمیت ساختن مستندی از باطن زندگی غربیها
- اگر غرب همین الان دست از غارت کشورهای دیگر بردارد، توان رقابت با دیگران را ندارد
- بسیاری از مذهبیها درگیر فرهنگ تزیین شده غرب هستند
- بررسی صداقت مورد ادعا در غرب؛ غرب چگونه به صداقت رسیده است؟
- آیا کسی راضی میشود که ابروی خودش را به قیمت کور کردن چشم، درست کند؟
- اگر در جامعه ای حیاء نابود شود و صداقت بوجود بیاید، چه ارزشی دارد؟
- اگر صداقت از روی منفعتطلبی باشد، ارزش ندارد
- بررسی صفت نظم در فرهنگ غرب
- آیا آزادی روابط، به نفع مردم غرب شده است؟
- زندگی بدون دستور خدا به ضرر انسان است
- باید دروغ بودن زیبایی غرب را به خود غربیها و مؤمنین ثابت کرد ولی ما در انجام این کار ضعیف هستیم
- ما هنوز زیبایی مجلس امام حسین(ع) و اربعین را نشان ندادهایم
- شهادت امام حسین(ع) باعث شد که ما به دشمنان ایشان علاقمند نشویم
جلسۀ سوم| (1400.05.31): وعده دادن و آرزومند کردن در روش تبلیغاتی دشمن
مدت: |دریافت با کیفیت: [پایین(7MB) | متوسط(25MB) | خوب(49MB)]
- دشمنی ابلیس با خود را باور کنیم
- باور به دشمنی شیطان، سخت است
- چرا در زندگی امروزی، ایمان به حضور و دشمنی شیطان، کمرنگ شده است؟
- عدم آموزش در مورد ابلیس و عملکرد او در مدارس
- تحلیل کلام مقام معظم رهبری در مورد تبلیغات دشمن در فضای سیاسی فعلی
- همسویی دولت و سایر قوا با جبهه انقلاب، عامل افزایش تبلیغات سیاسی علیه نظام
- روش عملیات روانی و تبلیغاتی دشمن و ابلیس را باید تبیین و بازگو کرد
- الگوی ابلیس، تنها الگوی دشمنان بشریت
- اگر با روش کار تبلیغاتی شیطان آشنا شویم، روش دشمن را هم شناختهایم
- وعده دروغین و آرزومند کردن؛ دو نوع عملیات روانی شیطان
- نقد عملکرد مؤمنین برای وعده صادق دادن و آرزومند کردن دیگران
- تأثیر علوم انسانی بر وعده دروغین و آرزومند کردن انسان
- اشتباه بودن نظریه فوکویاما در مورد لیبرالدموکرسی
- اصلاحات سیاسی، مقدمه رشد اقتصادی نبود
- تعصبی بر دانش بشری نداشته باشیم
- در علوم انسانی هم اشتباه وجود دارد
- تأثیر شیطان بر کسی فریبکارانه از یک دانش دفاع میکند
- روش خداوند در مورد آرزومند نکردن انسان
- خداوند از روشهای اغواگرانه در تبلیغات استفاده نمیکند
- نمونههایی از عدم استفاده خداوند از روشهای اغواگرانه در تبلیغ
- مثالهایی از آرزومند کردن مردم در حوزههای سیاسی و اقتصادی
- وعده دروغین به آیندهای عجیب و ایدهآل در مکاتب فکری و سیاسی
- آرزومند شدن جوانان در سازمان مجاهدین خلق
- وعده دادن رسانههای بیگانه و بیگانهپرستها
- دروغ بودن تمام وعدههای ضد بشر مشخص شده است
- امروز کسی تئوریای برای اداره دنیا و زندگی بشر ندارد
- آشنایی با روش تبلیغاتی متفاوت امام حسین(ع) در کربلا
جلسۀ چهارم| (1400.06.01): تفاوت شرایط تاریخی و افزایش علم، عقل و تجربه برای موفقیت تبلیغات در جبهۀ حق
مدت: |دریافت با کیفیت: [پایین(9MB) | متوسط(31MB) | خوب(61MB)]
- چرا معمولاً تبلیغات جبهه باطل قویتر و مؤثرتر است؟
- برخی از اولیاء خدا نیز در کار تبلیغ، در مقاطعی موفق نبودند
- شرایط زمانی ما با گذشته متفاوت بوده و امروز ما باید در تبلیغ موفق باشیم
- یکی از دلایلی که باعث موفقیت جبهه باطل و عدم موفقیت جبهه حق است
- برخی از وعدههای صادق الهی در قرآن کریم
- برای تبلیغ وعدههای الهی، باید مسیر رسیدن به آن وعدهها را بر اساس علم و دانش توضیح داد
- در گذشته نمیشد مسیر علمی رسیدن به وعدههای الهی را شرح داد
- سطح درک، فهم و عقل مردم افزایش یافته است
- شرایط امروز، حتی از شرایط 50 سال قبل نیز برای درک و فهم دین بسیار بهتر شده است
- دلایلی از تغییر نگاه و فهم عمومی بهتر نسبت به دین
- امروزه علم در خدمت فهم بهتر دین قرار گرفته است
- آشنایی با برخی از برداشتها در مورد رابطه علم و دین
- مثالی در مورد تغییر زمان
- امروز به دلیل شکست کمونیسم، غلط بودن وعدههایشان مشخص شده
- دو اتفاق خوب برای موفقیت تبلیغات در جبهه حق
- به کمک علم میتوان صحت وعدههای الهی را ثابت کرد
- بطلان وعدههای دروغین ابلیس را به کمک علم میتوان اثبات کرد
- نمونههایی از تجربههای تاریخی که به تبلیغات امروز جبهه حق کمک میکند
- مبلغین جبهه حق، باید مطالعات عمیقی داشته باشند تا موفق شوند
- در تبلیغ باید دقت کرد که در هر زمان، چه حرفی را باید گفت
- ضعف تبلیغات جبهه حق، ریشه در کم بودن مطالعه دارد
- وعدهعای دین امروز قابل اثبات است
- چرا کار تبلیغی در جبهه حق، سخت است و در جبهه باطل، آسان است؟
- امروزه ضعیفتر بودن ما در تبلیغات، مورد پذیرش نیست
- تبلیغات موفق، نیاز به مطالعه عمیق در رشتههای تاریخ، هنر، روانشناسی، انسانشناسی و ..... دارد
- جامعه ما، جامعه آمادهای برای رشد و پذیرش تبلیغات جبهه حق است
- دشمنان چگونه علیه پیامبران تبلیغ میکردند؟
- میگفتند افراد سطح پایین جامعه، طرفدار پیامبران هستند
- امروزه افراد تحصیلکرده، اهل ایمان میشوند
جلسۀ پنجم| (1400.06.02): آشنایی با وسوسه به عنوان یکی از شیوههای تبلیغاتی دشمن و راههای مقابله با آن
مدت: |دریافت با کیفیت: [پایین(7MB) | متوسط(25MB) | خوب(50MB)]
- شیوه تبلیغات ابلیس، الگوی تبلیغاتی دشمن است
- وسوسه؛ یکی از دلایل طبیعی ضعیفتر بودن تبلیغات جبهه حق
- وسوسه، عملیاتی که ابلیس مجوز آن را از خدا گرفته است
- شیطان میتواند وسوسه کند ولی ما نمیتوانیم
- راز موفقیت شیطان در وسوسه، پنهان بودن وسوسه است
- آیاتی در مورد اهمیت وسوسه و ضرورت پناه بردن به خدا در وسوسه
- وسوسه، کجا و چگونه پدید میآید؟
- وسوسه در جایی است که ممنوعیتی وجود دارد و در انجام آن لذتی هست
- عقلانیت و ارزشهای جامعه، مانع عمل به وسوسه است
- شرایط شکلگیری وسوسه در جامعه دینی
- عملکرد جوامع غربی در مقابل وسوسه چگونه بوده است؟
- اگر پرداختن به هوای نفس علنی باشد، نیازی به وسوسه نیست
- در جامعهای که ارزشها قوی هستند، وسوسه بیشتر میشود
- وسوسه چگونه تأثیر عمیقتری پیدا میکند؟
- چرا طرفداران حق نمیتوانند دیگران را به خوبیها وسوسه کنند؟
- در مقابل وسوسه ابلیس در حوزه تبلیغاتی چه باید کرد؟
انواع و مدلهای وسوسه کردن و وسوسه شدن را شفاف توضیح دهیم
قبح و زشتی وسوسهشدن و نقاط ضعف انسانها را در این مورد توضیح دهیم(معرفی وسوسهشوندگان)
آدمهایی که وسوسه نمیشوند را هنرمندانه معرفی کنیم
- دوران به کارگرفتن انواع وسوسه در رسانه گذشته است
- مثالی در مورد تربیت دانشآموز برای وسوسه نشدن
- توانایی فیلم سینمایی در به تصویر کشیدن کسی که اسیر وسوسه نمیشود
- دین در مورد وسوسه چه میکند؟
- خداوند زمینه وسوسه را جهت امتحان انسان، ایجاد میکند
- جامعه و امتحان وسوسه
- نمونههایی در مورد ابعاد اجتماعی وسوسه
جلسۀ ششم| (1400.06.03): آشنایی با ترویج هواپرستی به عنوان یکی از شیوههای تبلیغاتی دشمن و راههای مقابله با آن
مدت: |دریافت با کیفیت: [پایین(8MB) | متوسط(30MB) | خوب(59MB)]
- استفاده از ابزار هوای نفس، یکی از دلایل مؤثر بودن تبلیغات دشمنان دین و بشریت
- بازداری از هوای نفس، نقطه ضعف تبلیغات دین و انسانیت
- معنای هوای نفس؛ دوستداشتنیهایی که نقد، فوری ولی سطحی و کمارزش هستند
- هوای نفس، مانع رسیدن به علایق پایدار و عمیق بوده و با آسیبهایی همراه است
- تبعیت از هوای نفس، علت مخالفت با انبیاء
- هواپرستان، جریانی مقابل خداپرستان
- افراد سطحی، هوای نفس را بهتر میپذیرند
- دستور مکرر قرآن به پیامبران؛ عدم پیروی از هوای نفس دیگران
- برای تبلیغ پیروی از هوای نفس، آن را تئوریزه میکنند
- دین در زمینههای مادی هم به دنبال لذت عمیقتر است
- آیه ای در مورد عدم پیروی پیامبر از هوای نفس مردم
- مخالفت با هوای نفس باعث کاهش موفقیت پیامبران در تبلیغ میشود
- خدا برای موفقیت پیامبران در تبلیغ، ایمان را محبوب و زیبا قرار داده است
- ایمان با دین متفاوت است؛ اموری مانند نماز خواندن، خمس و زکات، .... جزء دین هستند
- ایمان، یک رابطه قلبی است که خدا قسمتی از آن را زیبا قرار داده است
- ایمان در روایت به محبت امیرالمؤمنین(ع) و اولاد ایشان معنی شده است
- مخالفت با اولیاء خدا، برای ما ناپسند است
- کدام بخش از تبلیغات دین، مؤثر است؟
- تأثیر محبت امام حسین(ع) بر موفقیت تبلیغات دینی
- محبوب بودن اولیاء خدا، هدیه ویژه الهی برای ارتباط با دین
- اهمیت برائت نسبت به دشمنان اولیاء الهی
- در عرصه تبلیغات برای مقابله با هواپرستی چه باید کرد؟
- تبلیغات در جامعه دینی باید مبتنی بر افزایش نفرت نسبت به هواپرستی باشد
- اهمیت کار روی نظم و تقویت اراده و تربیت در سنین مدرسه
- جایگاه ترویج مخالفت با هوای نفس در رسانه
- اگر هواپرستی در جامعه مُد باشد؛ تبلیغات دینی مؤثر نخواهد بود
- تئوریزه شدن هواپرستی در میان برخی از سیاسیون
- هواپرستی را زشت جلوه بدهیم
- فرهنگ غربی در کشور ما تحقیر نشده است
- مخالفت با هوای نفس را زیبا جلوه دهیم
- مصادیقی از مخالفت با هوای نفس
- زیبایی ایمان و محبت اهل بیت(ع) را ترویج کنیم
- اربعین، بالاترین لذت معنوی را برای جوانان دارد
- اربعین، بیشترین تأثیر را در حرکت فرد و جامعه دارد
- تأثیر اربعین بر سازندگی جامعه
- ضرورت تلاش مضاعف دولت برای تسهیل و ترویج سفر اربعین
- اهمیت برداشتن محدودیتهای سفر اربعین
- باید تبیین علمی دقیقی در مورد وضعیت کرونا در عراق انجام داد
- پیشنهادی در مورد برگزاری جشنوارههای سالیانه از نوحههای محرم
- ما هم باید برای اهل بیت(ع) و امام حسین(ع)، کاری انجام دهیم
جلسۀ هفتم| (1400.06.04): در مقابل ناشنوندگان حق، چه باید کرد؟
مدت: |دریافت با کیفیت: [پایین(8MB) | متوسط(30MB) | خوب(60MB)]
- آشنایی با ناشنوندگان حق، به عنوان یکی از مشکلات در تبلیغ حقایق
- ناشنوندگان حق، در قرآن معرفی شدهاند
- ناشنوندگان حق، عامل نشنیدن حقایق توسط دیگران هستند
- یک استراتژی مهم در تبلیغ؛ از یک عده باید ناامید شد
- خدا اگر خیری در ناشنوندگان حق میدید، کاری میکرد که آنها حقیقت را بشنوند
- ویژگی دیگر ناشنوندگان حق؛ برای حرف باطل بسیار شنوا هستند و سریع آن را میپذیرند
- امروزه در فضای مجازی، حرف باطل بیشتر شنیده میشود
- شنیده شدن حرف باطل و شنیده نشدن سخن حق، نشانه عدم موفقیت تبلیغاتی جبهه حق نیست
- میزان استقبال شنونده، نشانه موفقیت و عدم موفقیت تبلیغاتی نیست
- شنیدن حرف حق در قرآن و اعراض از حرف باطل، در قرآن تحسین شده است
- نقش شنونده و مخاطب خوب و غیرخوب در امر تبلیغ
- برخی علاوه بر ناشنوندبودن، دچار کج فهمی هم هستند
- در مقابل ناشنوندگان حق، چه باید کرد؟
-
انواع شنوندگان را باید به مردم معرفی کرد
- تبیین دقیق طیفهای مختلف شنوندگان، باعث میشود هر کسی خودش را تیپشناسی کند
- خداوند در قرآن انواع شنوندگان حرف حق و انواع شنوندگان حرف باطل را معرفی کرده است
- برخی از بدیها وقتی معرفی میشوند، باعث خودآکاهی و اصلاح میشوند
- ضرورت معرفی ویژگیهای کافران به دنیا
-
در جبهۀ تبلیغاتی حق نباید معطل کسانی شد که حق را نمیپذیرند
- در جامعه و در جهان، گوش شنوا بسیار زیاد است
- پاسخ دادن به شبهات، همیشه در اولویت نیست
- اگر همیشه به دنبال پاسخ به شبهات باشیم، همیشه موضع دفاعی خواهیم داشت
- تبیین اسلام ناب برای مردم دنیا، خیلی مهمتر از پاسخ به شبهات است
- ما کتاب اسلامشناسی و آشنایی با دین، کم داریم
- باید برای ذهنهای سالمی که از فرهنگ غرب عبور کردهاند، محتوای خوب داشته باشیم
- به ناشنوندگان حرف حق، نباید اولویت داد
- ذهن مردم، اساساً شبههناک نیست
- نمونههایی در مورد اولویت نداشتن پاسخ به شبهات
جلسۀ هشتم| (1400.06.05): عدم رعایت ظرفیت مخاطبین، یکی از دلایل ضعف تبلیغات در جبهه حق
مدت: |دریافت با کیفیت: [پایین(6MB) | متوسط(23MB) | خوب(45MB)]
- عدم رعایت ظرفیت مخاطبین، یکی از دلایل ضعف تبلیغات در جبهه حق
- مردم را باید به تدریج به سمت حقایق سوق داد
- هنگام تبلیغات دینی، تفاوت میان مخاطبین را باید مدنظر داشت
- عقل، ایمان و شرایط افراد با یکدیگر متفاوت است
- نمونههایی از آیات قرآن که دلالت بر تفاوت ظرفیت افراد دارند
- هر کسی بر اساس شاکله خودش عمل میکند
- دلالت آیات محکم و متشابه بر تفاوت درک و فهم افراد
- تفاوت ظرفیت میان حضرت موسی(ع) و حضرت خضر(ع) در فهم حقیقت
- حضرت خضر(ع) علت عدم صبر حضرت موسی(ع) را خبر نداشتن و عدم علم به موضوع میداند
- روایاتی در مورد تفاوت ظرفیت انسانها
- اگر مردم اختلافهای بین خود را میدانستند؛ هیچ کسی، دیگری را سرزنش نمیکرد
- پیچیدگی و دشواری جمع کردن بین عدم سرزنش فرد گناهکار و انجام تبلیغات دینی
- تفاوت مردم در میزان بهرهمندی از عقل
- تبلیغ در موضوع ولایت فقیه، یکی از مواردی که در آن به تفاوت ظرفیت افراد توجه نشده است
- در تبلیغ ولایت فقیه، باید ابتدا در مورد کرامت افراد در ساختار ولایی و بعد در مورد اطاعت صحبت کرد
- ولیّ فقیه میخواهد تک تک افراد جامعه در اوج بزرگواری باشند
- ولایت، عامل صیانت از منافع است
- اگر چه دین برنامهای برای حفظ منافع است اما تلقی اشتباهی به نام حفظ ارزشها، بیشتر معروف شده است
- برای حرف زدن با مردم، باید با آنها همراهی کرد
- ضرورت نهضت رفع سوء تفاهم
- بسیاری از کسانی که با انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی مسأله دارند، متأثر از ادبیات غلط جبهه انقلاب هستند
- کل جریان فکری اصلاح طلبی در اثر یک سوءتفاهم به وجود آمده است؛ این سوء تفاهم که عدهای فقط ارزشها را میخواهند و به منافع توجهی ندارند
- انقلابی بودن، یعنی اصرار بر حفظ منافع ملی
- اسلام، نرمافزاری است که راه حفظ منافع ملی را به ما نشان میدهد
- از اسلام و انقلاب طوری دفاع شده که باعث سوء تفاهم شده است
- برخی از حرفهای خوب را نباید گفت و در میان حرفهای خوبی که میتوان گفت، باید اولویت را رعایت کرد
- روایتهایی در مورد رعایتهایی که باید در بیان حرف درست، مدنظر داشت
- هر کسی، تحمّل حرف حق را ندارد
- شنیدن حرف حق توسط کسی که ظرفیتش را ندارد، باعث دشمنی او با خدا و پیغمبر(ص) میشود
- حرفی را بزنید که مردم آن را میفهمند و میپذیرند
- تحمل کسی که با اهل بیت(ع) دشمنی میکند، آسانتر از تحمل دوستی است که حرفی را که نباید، به دیگران منتقل میکند
- روایتی در مورد زمان گفتن کلام
- هنگام بیان، ظرفیت ایمانی افراد را مدنظر داشته باشید
- روایتی در دشواریها و ملاحظات تبلیغ ولایت
- در مورد معارفی که مردم تحمل آن را ندارند، بنا بر پنهان کردن است
- چه دلایلی باعث میشود مردم تحمل برخی از معارف را نداشته باشند
نداشتن ظرفیت ایمانی
دشمنی و سوء استفاده
عدم ظرفیت عقلی بالا
عدم ظرفیت معرفتی بالا
خبرنداشتن و عدم آگاهی
- نمونهای از خبر نداشتن و عدم اطلاع از تاریخ اسلام
- به حرفهای خوب و مثبتی که ظرفیت آن وجود دارد، پرداخته نشده است
- این حرفهای خوب برای غیر مسلمانان هم پذیرفتنی است
- لزوم تشکیل یک مرکز فرماندهی برای مدیریت تبلیغات جبهه حق
جلسۀ نهم| (1400.06.06): اهمیت زمانشناسی و تشخیص اولویتها در تبلیغات جبهه حق
مدت: |دریافت با کیفیت: [پایین(9MB) | متوسط(31MB) | خوب(55MB)]
- اکتفاء نکردن به آگاهی، یکی از راههای برطرف کردن ضعف تبلیغاتی جبهه حق
- زمانشناس بودن، ملاحظهای بسیار مهم برای موفقیت در تبلیغات
- هر زمان، زمان چه حرفی است؟
- اولویتها، تفاوتهای زمانی را نشان میدهند
- زمان، بر برخی از احکام دین هم تأثیرگذار است
- در تبلیغات باید اولویتبندی کرد و راهبردها را تشخیص داد
- فعالیت اقتصادی مؤمنانه جمعی، یکی از اولویتهای امروز
- قدرت تشخیص راهبرد، نامهایی مانند بصیرت، فرقان و حکمت میتواند داشته باشد
- قدرت تشخیص راهبرد را میتوان عقل هم دانست
- گاهی تخصص در یک رشته خاص، مانع درک اولویت می شود
- تأثیر رهایی و آزاد بودن بر تشخیص اولویت
- تأثیر هدایت الهی بر تشخیص اولویت
- نمونههای تاریخی در مورد تغییر زمان و تغییر اولویتها
- لزوم تشخیص زمان، در عمل کردن به روایات
- در این زمان به چه روایاتی باید توجه کرد؟
- آشنایی با آیهای در مورد زمانشناسی
- اولویتها را ولیّ جامعه تعیین میکند
- پرداختن به اولویتهایی که توسط ولیّ جامعه تعیین شده، وظیفه است
- یک یار خوب باید قدرت تشخیص اولویتها را داشته باشد
- اولویت مشارکت مردم در مدیریت امور
- اکثر افراد مذهبی، اهل زندگی تشکیلاتی و مؤمنانه با هم نیستند
- مردمسالاری دینی چگونه محقق میشود؟
- تأثیر مشارکت مردمی بر اقتصاد مقاومتی
- اولویت زندگی جمعی درست و آموزش آن
- آیا در شرایط امروز، مطالبهگری اولویت دارد؟
- روایاتی در مورد تغییر زمان و شرایط
- علت تفاوت نوع معجزهها در زمان هر پیامبر
- در زمان حاضر، حجت ما عقل است
- لزوم عقلانیت در تشخیص اولویت
- جایگاه عقل تجربی در مسایل امروز جامعه
- آگاهترین مردم از حوادث زمانه، تعجب نمیکند
- برخی از اولویتهای زمان حاضر
- پرهیز از افزایش سوء تفاهم
- پرداختن بیشتر به امام حسین(ع)
- تلاش برای تأثیرگذاری بیشتر بر مردم جهان غرب
- توجه به علوم تجربی به عنوان زبانی مشترک با دنیا
- ضرورت اهتمام به تجربه در مورد طب ایرانی
جلسۀ دهم| (1400.06.07): کلاننگری، راهبردی مهم در تبلیغات جبهه حق
مدت: |دریافت با کیفیت: [پایین(9MB) | متوسط(33MB) | خوب(58MB)]
- کلامی از حضرت امام(ره) در مورد اهمیت تبلیغات
- نداشتن نگاه کلان، یکی از نقاط ضعف ما در عرصه تبلیغات
- رویکرد تبلیغی جبهه حق باید اولویت را به کلینگری بدهد
- جزئینگری آسیب بسیاری بر فعالیت تبلیغاتی جبهۀ حق دارد ولی اصرار جبهه باطل بر جزئینگری است
- جزئینگری، بستر موفقیت جبهه باطل است
- اهمیت کلاننگری و برخی از مصادیق آن در دین
- برای اصلاح جامعه باید به دنبال جریانهای فساد و فساد سازمانیافته باشیم
- از خطای جزئی و فردی میتوان چشمپوشی کرد
- ثوابهای کلان، مهمتر از ثوابهای فردی و جزئیاند
- اربعین، یکی از ثوابهای کلان و مؤثر در جامعه اسلامی
- نباید جریان دینی عمیق در جامعه را مخدوش کرد
- تفاوت جرائم جزیی و جرایم سازمان در دین
- مثالهایی در مورد برخی از جرایم سازمانیافته
- عدالتخواهی باید به دنبال ریشهکن کردن جرایم سازمانیافته باشد
- قانون اشتباه میتواند عامل ظلم بسیار زیادی باشد
- ملاحظاتی در موضوع بیماری کرونا
- تأثیر حجاب بر مسیر حرکت جامعه
- حجاب، یک مسأله فردی نیست
- نمونهای از کلاننگری در قرآن
- دشمن برای زمینگیر کردن نظام، به تبلیغ مشکلات جزئی پرداخته و آن را بزرگنمایی میکند
- دشمن هیج وقت نتوانسته نظام را در سطح کلان نقد نماید
- مردم خبرهای جزئی را بیشتر پخش می کنند
- غرب برای تبلیغ خود، موفقیتهای جزئی خود را بیشتر جلوه میدهد
- در تبلیغات باید اهمیت بیشتر را به مسایل کلان داد
- در نقد جبهه باطل، مسایل کلان، مشکلات و شکستهای آنها مدنظر قرار دهیم
- در دفاع از جبهه حق باید موفقیتهای کلان آن را در نظر داشت
- بیتوجهی به قوانین موجود در مورد طب ایرانی میتواند یکی از مصادیق ظلمهای کلان باشد
- تناسب طب جدید با طب ایرانی و با مذهب
- برای اصلاح شرایط، باید سراغ جرایم سازمان یافته رفت
- ما باهم هماهنگ نیستیم ولی در جبهه باطل، نیروهای تبلیغاتی با یکدیگر هماهنگ هستند
- جملاتی از حضرت امام(ره) در مورد هماهنگی در عرصه تبلیغات
- نگاه اسلام به نحوه اداره افکار عمومی
- اهمیت دفاع علمی از اربعین
آقاااا. مخاطبین شما هر دفعه باید سر آپلود نکردن فیلمها باهاتون بحث کنند. ای بابا