۰۰/۰۶/۳۱ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | معاون محترم آستان قدس حسینی(ع):

موضوع منع ورود زوّار اربعین، سلامت نیست؛ عوامل دیگری دارد! 

شناسنامه

  • تولیدبیان معنوی
  • زمان03:49

 

 

متن:

الآن به یک نکته‌ی بسیار حساسی رسیدیم. ببینید، بنده معتقدم که جلوگیری از ورود زائران به عراق، بخشی از آن هیچ ربطی به مسئله‌ی سلامت و بهداشت ندارد. موضوع سلامت نیست، امروز [دشمنان] دیدند که حضور این ملت‌ها و ذوب شدنشان در جریان امام حسین(ع) و در قالب زیارت اربعین باید به شکلی از بین برود. ما منکر کرونا نیستیم، هست! وجود دارد ولی در یک حدّی!
بگذارید سؤالی بپرسیم، الآن این زواری که هستند، اغلبشان از عراقند، شما چند درصدشان را می‌بینید که ماسک زده‌اند؟ یک درصد هم نمی‌شوند یا فوقش نیم درصد! کسی که از خارج عراق می‌آید، آیا تست PCR می‌دهد یا خیر؟ تست می‌دهد و سالم وارد عراق می‌شود. بنابراین وقتی او سالم وارد این جامعه می‌شود، قاعدتا این کشور خود اوست که هنگام بازگشت باید از او بترسد، نه برعکس! 
بنابراین این حرف را می‌زنم و مسئولیتش را هم می‌پذیرم. موضوع منع زوار، سلامت نیست، عوامل دیگری دارد، که شاید سیاسی، یا عوامل دیگری باشد. به نظرم منع زوار جنایتی است که در حق زائران امام حسین(ع) انجام می‌گیرد. و باید این کارها تمام شود. سال گذشته چند روز قبل از زیارت اربعین، به 1500 زائر اجازه دادند. یعنی چی از هر کشور 1500 نفر؟! چه جوری محاسبه کردی؟ مثلا بعضی از کشورها یک میلیون و نیم جمعیت دارند، سهمشان 1500 نفر است! بعضی کشورها هم 90 میلیونند، باز 1500 نفر است! این تصمیم‌ها چه معنایی دارد؟!
امسال گفتند: 30 هزار نفر، ولی باید با هواپیما بیایند. یعنی چی با هواپیما بیایند؟ چرا؟ مهم این است که مرزها را محکم سامان بدهید و زائر با تست وارد عراق شود. الآن هم اگر وارد عراق شود، با جمعیتی دم‌خور می‌شود که خیلیها نه واکسن زدند. همه هم می‌دانیم که الآن واکسن در بیمارستان‌ها عرضه می‌شود اما مردم نمی‌روند. نه تست PCR داده‌اند، حتی به بعضی اگر توصیه کنیم ماسک بزن، می‌گوید نمی‌زنم! 
من واقعا آرزو می‌کنم صدایم به گوش مسئولین برسد که منع زائران به عنوان تجاوزی بر زائران امام حسین(ع) شمرده می‌شود. هیچ نیازی به آن نیست، هیچ ربطی هم به سلامت ندارد، هیچ توجیهی هم ندارد، و نه مورد پذیرش ماست. باید این مسئله مد نظر قرار بگیرد. هیچ معنی ندارد که زائران آن طرف مرزها ایستادند و می‌خواهند وارد عراق شوند، اما منعی در کار باشد. یعنی چی منع می‌کنی؟ به چه حقی؟ بنابراین خواهش می‌کنم که دولت عراق در این تصمیم تجدید نظر کند ومرزها را به روی زائران سید الشهدا(ع) باز کند تا وارد شوند.
چون همان طور که خدمت شما عرض کردم، مراکز پژوهشی و استراتژیک جهانی دارند روی این پدیده و آثار و نتائج آن کار می‌کنن. امروز اگر بخواهیم نیروهای حشد در جنگ با داعش را ببینیم، خواهیم دید که بیش از 95% آنها یا با پیاده‌روی یا با خدمت‌گزاری در مواکب، در اربعین شرکت کرده بودند. بنابراین برای آنها مسئله‌ی خطرناکی است، ما در مقابل باید از این آیین پیاده‌روی با همه‌ی عناونینش صیانت کنیم. این ملت‌ها وقتی می‌آیند، از جریان امام حسین(ع) درس می‌گیرند. می‌آیند و در جریان امام حسین(ع) ذوب می‌شوند، محبت و هم‌گرایی و وحدت بین آنها هم بیشتر می‌شود، البته بعضی‌ها متأسفانه این چیزها را نمی‌خواهند. 
از خداوند متعال مسئلت می‌کنم که در این تصمیم‌ها تجدید نظر شود و مرزها به روی زوار سید الشهدا(ع) باز شود.

نظرات

واقعا دارند راست میگند ایشون

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...