۰۰/۰۷/۰۷ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | پاسخ مهم پناهیان به شبهاتی درباره کرونا

شناسنامه

 

متن:

مجری: در فضای مجازی این‌طور پر شده بود که حاج آقا گفته اساساً کرونا نیست و این یک سوءتفاهم بوده. من خواهش می‌کنم این را فرمایش بکنید بعد سؤالم را عرض می‌کنم.

بله. بسم الله الرحمن الرحیم. با توجه به سابقه‌ای که من از بعضی افراد دارم آنها معمولاً خیلی دنبال تولید سوءتفاهم هستند. و الّا اگر کسی کل صحبت را ببیند و حتی آن جزئی که بعضی‌ها دچار سوءتفاهم شدند، می‌بیند که  معنا این نیست که مثلاً ما ویروس کرونا را انکار می‌کنیم؛ اصلاً یک همچین حرفی معقول نیست ما صدماتی که مردم‌مان خوردند در اثر کرونا این را انکار می‌کنیم، مگر اینها قابل انکار است؟

 اما ماجرای کرونا، آن بحث‌هایی که پیرامون پروتکل‌های کرونا است، بحث‌های که پیرامون روش‌های درمان و یا روش‌های پرهیز کروناست که در طول این دو سال توسط ستاد کرونا تغییراتی کرده. من نگفتم کرونا سوء تفاهم است، گفتم ماجرای کرونا. ماجرای کرونا یعنی آن چیزی که جاری شده دربارۀ کرونا.

حالا یکی از رفقا می‌گفت اینجوری خلاصه تو صحبت می‌کنی سوءتفاهم‌برانگیز می‌شود. گفتم باشد مفصّل می‌گویم. ماجرای کرونا این است که روز اول به ما گفتند حالا ماسک زیاد ضرورت ندارد فقط دست‌هایتان را بشویید، بعد گفتند ماسک زیاد ضرورت دارد دست‌هایتان را نمی‌خواهد. یا آن داروها را تزریق می‌کردند، بعد گفتند نه یک داروهای دیگر، بعد دوباره یک دارو، دو سه تا دارو عوض شد. اینها می‌شود ماجرای کرونا. Who ماجرای تعریف کرده برای کرونا.

خب وزیر محترم بهداشت، استادشان آقای دکتر سجادی وقتی که می‌آیند می‌گویند که راه درمان کرونا که در تلویزیون هم پخش شد، مثلاً چه ویتامینی را شما بیشتر استفاده بکنید این بهتر است، هم پیشگیری می‌کند، هم مثلاً اگر کسی دچار این عارضه بشود بهتر می‌تواند با این عارضه برخورد بکند. در مورد پروتکل‌ها صحبت دارند، در مورد واکسن صحبت دارند، که من هیچ کدام از صحبتهای ایشان را نقل حتی نمی‌کنم.

 خب ما می‌توانیم تردید بکنیم به خاطر حرف استاد در مورد حرف شاگرد یا نه؟ خب این معقول است دیگر. می‌گویند اصلاً تو چرا تردید می‌کنی دربارۀ پروتکل‌های کرونا. بابا پروتکل‌های کرونا یک امر تجربی است! همان‌جوری که در این دو سال تغییر کرده ممکن است باز هم تغییر کند. درست است؟ ماجرای کرونا امیدوارم تغییر کند، مردم راحت‌تر زندگی کنند. ماجرای کرونا! نه خودِ ویروس کرونا. ماجرایی که درست شده برایش. آقا الآن ماجرا ما نداریم سرِ کرونا؟

 مسئول محترم ستاد عتبات و عالیات نفرمودند ما دو دوز واکسن را برای عراق گفتیم چون اینجا آلودگی بیشتر از ترکیه است؟ یک چیزی شبیه به این فرمودند البته. خب این ماجرای کروناست دیگر. بعد ما هم که نگفتیم که بیایید اینجا حرم امام حسین معجزه است مثلاً، مثلاً این حرف‌ها را نزدیم، کاملاً یک سوال علمی پرسیدیم و این سؤال هست. حالا دوستان ستاد کرونا یا نظام سلامت ما این را پاسخ ندهند؛ این سؤال که در ذهن همه که هست شما که نشان دادید مردم چه‌جوری اینجا آمدند. البته خیلی‌ها منتظرند این زائران اربعین برگردند آمارها را چک بکنند؛ عیبی ندارد اینها را هم چک بکنند ما هم دعا می‌کنیم برای سلامتی همۀ زائرین، برای سلامتی همۀ هموطنان‌مان زیر قبه دعا کردیم. امیدواریم که هم درمان‌ها به گونه‌ای بشود که کمتر مرگ و میر داشته باشیم و بلکه نداشته باشیم؛ و هم پروتکل‌های بهداشتی، علم به این نتیجه برسد که باید بهتر بر خورد کنیم.

  چقدر دانشمندان آمدند در صدا و سیما هی گفتند آقا رفتارهای این ویروس ناشناخته است! نمی‌دانم الی آخر صحبت‌هایی که مطرح شده. ما در جهت شناخته‌شدن باید تلاش علمی‌مان را گسترش بدهیم و نمی‌توانیم چشم‌مان را نه به کشور عراق، به کشور افغانستان، به کشورهای دیگر، نمی‌توانیم چشم‌مان را ببندیم. به اتفاقی که در چین افتاده نمی‌توانیم چشم‌مان را ببندیم. خب آنها می‌گویند ما از طب سنتی استفاده کردیم. خب ما هم می‌توانیم از این کارها بکنیم دیگر که اخیراً البته در دولت قبل نه، در این دولت یک بخشنامه‌ای را دادند برای پروتکل‌های مربوط به طب سنتی. خب همین را ما می‌خواهیم!

نظرات

اولا ً واکسن ها در حال آزمایش هستند  در ثانی دانشمندان و اندیشمندان و پزشکان مخالف واکسن کم نیستند اما سانسور میشوند یکی از اونا شکور امیدی رئیس انجمن دیابت کشور است که میگوید هربیماری و مرضی که دارو داشته باشد واکسن نمیخواهد بسیاری از کرونایی ها با دارو بهبود پیدا کرده اند حتی با  داروهای محلی و خانگی بنابراین اصرار به واکسن مشکوک است علی الخصوص که بحث میکروچیب و ردیابی هم مطرح است بعلاوه در سایت phana متعلق به وزارت بهداشت سندی وجود دارد که 8552 نفر در اثر دوز اول واکسن و 2490 نفر در اثر دوز دوم واکسن 4ماه پیش فوت کرده اند دلیل دیگر اینکه چرا در روزی که ایران 709نفر فوتی داشت آمار فوت کرونا عراق صفر بود؟! حتی عده ای میگویند از روزی که حرم ها خالی شده اند بیمارستان ها پر شده است که نشان میدهد حرم ها بیماران را شفا داده اند  و بنظر میرسد اعلام کرونا در ایران برای اهدافی مثل دین زدایی و همچنین کسب درآمد از جیب ملت ایران و درنهایت کاهش جمعیت باشد. والسلام

با سلام و احترام و تشکر از استاد و شما 

دفع خطر احتمالی عقلاً واجب است، نباید انتظار داشته باشند انسان مسلمان اهل فکر، با جان و سلامتی اش با رقم و احتمال بازی کند.

خیلی غم انگیز است بعضی ها ممکن است از حق الناس و ضایع کردن مال مردم بترسند ولی از ضایع کردن جان مردم که بالاتر از مال مردم است نمی ترسند و بی احتیاطی می کنند و راحت زدن واکسن هایی را که عوارض آنها را در اطرافیان می بینند، تشویق به زدن می کنند.

علم آگاهی قطعی و روشن و واقع نما و روشنگر است، ما را دچار آگاهی های سطحی و شبه علم کرده اند.

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...