۰۰/۰۹/۱۳ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | استاد عرفان حضرت امام(ره)، بنیانگذار روضه‌های هفتگی سیار در تهران!

شناسنامه

 

متن:

 جلسات روضۀ هفتگی کار آقای شاه‌آبادی بود. می‌فرمودند: «به علت اینکه این موعظه و نصیحت و این صحبت‌ها حیات معنوی است و غذای روح انسان‌هاست و مردم نیاز دارند، این برنامه‌ها نباید تعطیل بشود، باید به صورت خصوصی جلسات هفتگی در منازل و به‌صورت سیّار دایر شود.»

 بعضی وقت‌ها حرف‌های دینی همین‌جوری توی هوا به‌عنوان یک چهار تا توصیۀ کلی باقی می‌مانند، بعضی وقت‌ها اینها می‌آیند تبدیل می‌شوند به یک نهاد به تعبیر خاصّ کلمه در فرهنگ جامعه. می‌رود جزء سبک زندگی می‌شود. در کشور ما در این خطه در تهران خصوصاً، بنیان‌گذار روضه‌های خانگی را به‌صورت نهادینه‌شده در فرهنگ، به‌صورت قرار گرفته در جزئی از سبک زندگی، حضرت آیت‌الله شاه‌آبادی(ره) استاد عرفان حضرت امام باید بدانیم.

 جلسات روضۀ هفتگی کار آقای شاه‌آبادی بود. تکامل‌یافته‌اش شد هیئت‌های مؤتلفه آمدند پای قیام حضرت امام. آقای شاه‌آبادی یک فرد استراتژیست بود. می‌دانست دارد چه‌کار می‌کند. یک عارف جلیل‌القدر، یک کسی که اهل معانی عمیق و اهل زمان‌شناسی و زمینه‌سازی است، خودش فعال است. ایشان می‌آید یکی از نوه‌های ایشان می‌فرمودند که: یکی از مهم‌ترین کارهایی که مرحوم شاه‌آبادی کرده‌اند و من از افراد موثقی این را شنیده‌ام و از سنت‌های حسنۀ ایشان باقی مانده است این است که می‌فرمودند «به علت اینکه این موعظه و نصیحت و این صحبت و حیات معنوی است و غذای روح انسان‌هاست و مردم نیاز دارند این برنامه‌ها نباید تعطیل بشود، باید به‌صورت خصوصی جلسات هفتگی در منازل و به‌صورت سیّار دایر شود.» بعد از خودشان توضیح می‌دهند، «این هیئت‌ها که در منازل راه‌اندازی شد، ایشان این جلسات را در تهران باب کردند که شاید قبل از آن سابقه‌ای نداشته» و الی آخر.

 آن‌وقت می‌دانید این جلسه وقتی سیار شد، این خانواده یک شب هیئت را دعوت می‌کنند، فشار اولاً روی یک خانه نیست، توی همۀ خانه‌ها می‌رود. آن یکی هم ذوقی ممکن است یکبار مثلاً توی عمرش، آن یکی ممکن است سالی یکبار مثلاً روضه را دعوت بکند. دعوت که می‌کند یک فامیلش هم بلند می‌شود می‌آید. یک آشنا و رفیقش هم بلند می‌شود می‌آید. چهار تا بچه‌هایش هم شروع می‌کنند به کار کردن. یعنی آدم هر چی نگاه می‌کند عالی‌ترین صورت ایجاد مشارکت، فعال‌کردن، وجود دارد، جاذبه هم دارد.

 من می‌خواهم شما به خاطر احترام به عظمت فکر و اندیشۀ بلند و عرفان عمیقی که ایشان داشتند آقای شاه‌آبادی، به این جلسات هفتگی منازل به صورت سیار عمیق‌تر از آنچه که تاکنون می‌نگریسته‌اید نگاه بکنید. اصل این روضه‌های خانگی وقتی که بخواهد توی جامعه عملیاتی بشود به‌صورت فرهنگ دربیاید، به‌صورت جزئی از سبک زندگی افراد دربیاید، فکر کی پشت‌سرش بوده؟ یک حرکت عوامانه نبوده. فکر کسی مثل آقای شاه‌آبادی.

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...