۰۰/۱۲/۱۶ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | پویش حال خوب

شناسنامه:

  • تولید: بیان معنوی
  • زمان: 05:50
  • مناسبت: ایام اعیاد شعبانیه و جشن نیمۀ شعبان

 

متن:

بسم الله الرحمن الرحیم. «حَوِّل حالَنا إلی أحسَنِ الحال». حال خوب یک دعای بسیار مهم برای همیشه و همۀ روزها و شب‌های ماست. اما در سال نو وقتی که این دعا مطرح می‌شود، اهمیت‌اش بیشتر نشان داده می‌شود. خیلی از اوقات ما به‌جای برطرف‌شدن هر مشکلی یا به‌دست آوردن هر نعمتی، نیاز به حال خوب داریم. خدا ان‌شاءالله بهترین حال خوب را به همۀ ما عنایت کند.

 اما ما هم برای همدیگر می‌توانیم حال خوب را به ارمغان بیاوریم. به بهانۀ سال نو و بهانه‌ای از آن بهتر، به بهانۀ میلاد امام رئوف، امام زمان، امام غریب‌مان حضرت ولی‌ّعصر ارواحناله‌الفدا. هر کسی در این جشن میلاد خواست شرکت کند می‌تواند به این حرکت عمومی‌ای که جوان‌ها ایجاد کردند بپیوندد و کمک کند به دیگران تا حالشان بهتر بشود. در لحظات و روزهای پایانی سال خیلی‌ها نیاز دارند کمک بشوند برای اینکه حال خوبی پیدا کنند. همچنانی‌که همۀ ما نیاز داریم به اینکه با کمک‌کردن به حال خوبِ دیگران، حال خودمان را خوب کنیم.

 جوان‌ها جمع شدند می‌گویند به یاد آقا امام‌زمان ارواحناله‌الفدا، او که بناست حالِ عالم را خوب بکند، بیایید با هم مهربان‌تر باشیم. بیایید با هم صمیمانه‌تر رفتار بکنیم. از بدی‌های همدیگر بگذریم. به عشق مولایمان و امام زمان‌مان. اتفاق زیبایی که در اربعین می‌افتد و می‌بینید همۀ مردم تلاش می‌کنند آنجا فداکاری می‌کنند ازخودگذشتگی می‌کنند حالِ زائر امام حسین خوب باشد. خدمت می‌کنند به زائر امام حسین. همۀ ما که روی این زمین زندگی می‌کنیم به ویژه مؤمنین و معتقدان به حضرت ولیّ‌عصر ارواحناله‌الفدا، مهمانان امام زمان هستیم، زائران کوی او هستیم، آوارۀ رسیدن به زیارت او هستیم. چه‌جور در مسیر اربعین هرکی زائر امام حسین باشد به او خدمت می‌کنند عاشقانه موکب‌دارها تلاش می‌کنند حال زائر خوب باشد و به این حالِ خوب خدمت بکنند، بیایید لااقل یک روز یک شب این ایام میلاد را اینجوری جشن بگیریم. یک جشن حقیقی. کسی می‌تواند یک روز به عنوان یک تاکسیران به‌خاطر امام زمان رایگان سوار کند. یک نانوا به‌خاطر امام زمان رایگان نان بدهد. یک پزشک، یا هر شغل دیگری که هستیم.

 خارج از این مشاغل، هر خدمتی که می‌توانیم به محرومان و نیازمندان بکنیم. خارج از دایرۀ محرومان، هر محبتی که می‌توانیم به همسایگان‌مان ارائه بدهیم. هر مهربانی‌ای که نسبت به کسانی که رابطۀ‌مان باهاشون قطع شده بوده انجام بدهیم به یاد امام زمان. می‌دانید وقتی همه‌مان تصمیم بگیریم این کار را بکنیم، آن‌وقت همه احساس می‌کنند روز میلاد، شب میلاد چه حسّ خوبی چه حالِ خوبی پیدا می‌شود؟ زائران اربعین اباعبدالله الحسین قبل از اینکه برسند به حرم توی راه حال‌شان خوب شده. همه مشتاق آن راه هستند، برای اینکه در آن راه کسانی دنبال این هستند که حال خوب را به دیگران هدیه بدهند.

 اینکه مؤمنین شروع کنند به همدیگر خدمت‌کردن و حال خوب را برای دیگر معتقدان و مؤمنان به حضرت ولی‌عصر هدیه دادند، این تجلّی حکومت امام‌زمان ارواحناله‌الفدا و خودش تجلّی آن زمانی است که آرزوی آن زمان را داریم. یک کاری کنید همۀ مردم بگویند کاش هر شب شبِ میلاد امام زمان ارواحناله‌الفدا باشد. از یک نقطه باید شروع کنیم. چه نقطه‌ای زیباتر از نقطۀ جشن میلاد حضرت ولیّ‌عصر ارواحناله‌الفدا؟ همۀ کسانی‌که برای حال خوب تلاش می‌کنند، برای حال خوب دیگران تلاش می‌کنند، به عشق مولا به یاد مولا و به خاطرِ خواطرخواهی حضرت ولی‌ّعصر ارواحناله‌الفدا، ان‌شاءالله در طول سال آینده حالشان خوب باشد و هیچ‌وقت حال بدی پیدا نکنند.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

نظرات

سلام و تشکر از این پویش و حرکت 

انشاءالله روز به روز بیشتر بتوانیم حرکت تمدنی اربعین را در جامعه و سبک زندگی پیاده و رعایت کنیم 

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...