۰۱/۰۲/۰۸ چاپ ایمیل و پی دی اف
تجمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر علیه رژیم صهیونیستی

فلسطین برای ما ایرانی‌ها یک مسئلۀ ملی هم هست؛ چون صهیونیست‌ها دنبال نابودی ما هم هستند/ کسانی که به امر فلسطین، اهتمام نمی‌ورزند، زیاد آدم‌های وطن‌پرستی نیستند؛ پایش بیفتد مملکت خود را هم می‌‌دهند!

شناسنامه:

  • زمان: 1401/02/06
  • مکان: دانشگاه امیرکبیر
  • موضوع: تجمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر علیه رژیم صهیونیستی
  • صوت:
علیرضا پناهیان در جمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر که در اعتراض به اقدام اخیر رژیم صهیونیستی نسبت به مسجدالاقصی تجمع کرده بودند، به سخنرانی پرداخت. در ادامه، فرازهایی از این سخنرانی را می‌خوانید:

اگر دشمن از ما بترسد، امنیت و قدرت ما افزایش پیدا می‌کند

یک نکتۀ بسیار مهم در قرآن هست که اگر ما به این نکته توجه کنیم و جهان اسلام به این نکته توجه کنند، سعادت به ما خیلی نزدیک‌تر خواهد شد، امنیت فراوان‌تر خواهد شد و قدرت ما افزایش پیدا خواهد کرد. و آن این است که خداوند متعال در قرآن می‌‌فرماید: «تُرهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ ٱللَّهِ وَعَدُوَّکُم» (انفال/60) شما باید دشمن خدا و دشمن خودتان را از هیبت و قدرت خودتان بترسانید.

در این آیه، کلمۀ دشمن خدا در کنار دشمن خودتان قرار گرفته و معنایش این است که هر کسی دشمن خداست، قطعاً دشمن ما هم هست، و هر کسی دشمن ماست، طبیعتاً دشمن خدا هم خواهد بود. این دوتا با هم یکی هستند. دشمنی با خدا علامت این است که اگر طرف ابراز هم نکرده باشد، ولی حقیقتاً دشمن ماست. و هرکسی با ما دشمنی کرد، علامت این است که او دشمن خدا هم هست. در دیگر آیات قرآن و در برخی از روایات هم این دو تا در کنار همدیگر قرار داده شده‌اند.

فلسطین برای ما ایرانی‌ها یک مسئلۀ ملی هم هست؛ چون صهیونیست‌ها دنبال نابودی ما هم هستند

مسئلۀ فلسطین برای ما ایرانی‌ها یک مسئلۀ ملی هم هست. حالا چه آنها اعلام کرده باشند که برای نابودی ایران، نقشه دارند و چه اعلام نکرده باشند که البته بارها این را اعلام کرده‌اند. اینکه ما در مقابل جریان صهیونیستی، شعار اسلامی می‌‌دهیم، به این دلیل است که این شعار به ما قدرت می‌‌دهد، یعنی قدرت مقابله با دشمنان را به ما می‌‌دهد.

کسانی که به امر قدس و به امر فلسطین، اهتمام نمی‌ورزند، شما فکر نکنید آنها فقط آدم‌های ایدئولوژیکی نیستند، بلکه آنها زیاد آدم‌های وطن‌پرستی هم نیستند، پایش بیفتد بدون این بحث دین و ایمان، مملکت‌شان را هم می‌‌دهند، ناموس‌شان را هم می‌‌دهند، یعنی زیاد برایشان مهم نیست، خودشان هم حاضرند به بردگی کشیده بشوند. چون این دوتا با هم یکی هستند، از هم جدایی ندارند.

رهبر انقلاب: وقتی مردم اروپا بفهمند ریشۀ مشکلاتشان از شبکۀ صهیونیستی است، دنیای جدیدی پدید خواهد آمد

شاید برای بعضی‌ها این مسئله درست تبیین نشده باشد و فکر کنند که روز قدس صرفاً یک روز انقلابی است، یک روز اسلامی است و یک روزی است که مربوط به مسلمانان جهان است. درحالی‌که اصلاً این‌طور نیست، قطعاً روزی است که مربوط به بشریت است؛ فراتر از مسلمانان.

مقام معظم رهبری حدود ده سال پیش یک نکته‌ای را فرمودند که خیلی فوق‌العاده بود و البته کسی این نکته را پیگیری نکرد. ایشان فرمودند: اگر مردم اروپا بفهمند که هرچه گرفتاری دارند از رژیم صهیونیستی و این باند مافیاییِ حاکم بر دنیاست، آن‌وقت تحولات عظیمی در عالم ایجاد خواهد شد (آن روزی که ملتهای اروپا بدانند که این وضعیت ضعفی که دچارش شده‌اند، به‌خاطر دخالت آمریکا و دخالت شبکۀ صهیونیستی جهانی است، این اعتراض‌های به‌خاطر اهداف اقتصادی، تبدیل خواهد شد به یک نهضت عظیم اجتماعی؛ آن‌وقت است که دیگر باید منتظر دنیای جدیدی بود و دنیای جدیدی به‌وجود خواهد آمد؛ بیانات 14/11/1390)

مردم فرانسه در زمینه بیداری و مقابله با شبکۀ صهیونیستی پیشتازتر از سایر اروپایی‌ها هستند

مردم فرانسه در این زمینه ظاهراً یک مقدار پیشتازتر هستند و مدام دارند علیه حلقۀ «لندن، واشنگتن، تل‌آویو» شعار می‌‌دهند و یک‌مقدار متوجه این ماجراها شده‌اند. رهبران آن تظاهرات هفتگی شنبه‌ها هم صریحاً گفتند که ما داریم از انقلاب 57 ایران تبعیّت می‌‌کنیم... هرچند دولت فرانسه با کرونا، این قصه را کنترل کرد و الّا آن تظاهرات بیش از یک‌سال بود که ادامه داشت و قطع‌شدنی هم نبود. مردم فرانسه می‌‌گفتند که ما ایام اوج توریست فرانسه است باید به کارهایمان بپردازیم اما می‌‌بینید به این تظاهرات مقیّد هستیم آن هم روز شنبه‌ای که تعطیل است...

در آستانۀ یک «بیداری جهانی» هستیم؛ البته باید این را برای خودمان تبیین کنیم. وقتی در یک جایی مثل دانشگاه، یک حرکت ضدّ صهیونیستی انجام می‌‌دهد خیلی ارزشمندتر از یک محیطی است که ممکن است این سطح از دانش را نداشته باشند. به این دلیل که آن کسانی که دنبال دانش هستند، توجه و عقلانیت‌شان به قدر کافی به موضوع قدرت معطوف هست؛ می‌‌دانند که این دانش فلسفه‌اش رسیدن به قدرت است؛ قدرت تسلط بر طبیعت، قدرت دفاع از خود، نه قدرت تصاحب دیگران، بلکه قدرت استقلال و عزتی که ما باید داشته باشیم.

بنده به سهم خودم به عنوان یک طلبۀ مهمان، از شما تشکر می‌‌کنم که این اهتمام را داشتید و به این موضوع ملی و فرا ملی، منطقه‌ای و بلکه جهانی پرداختید. ان‌شاءالله این طاغوت اصلی امروز جهان، شیشۀ عمرش در فلسطین اشغالی بشکند و البته روند این شکست را هم داریم می‌‌بینیم. انشاءالله خواهیم دید که جهان آزاد می‌‌شود و دیگر بعد از آن، هیچ طاغوت دیگری نمی‌تواند شکل بگیرد، ما امید به ظهور حضرت ولی‌عصر ارواحناله‌الفداه داریم، تمام این تحرک‌ها و اهتمام شما هم در دیوان الهی ثبت می‌‌شود و خداوند متعال به آن اثر خواهد داد. وقتی خدا اثر داد، دیگر معلوم است که چه نتایجی خواهد داشت.

طبق آیه قرآن، خدا اثر عمل کافران را از بین می‌برد؛ هرچقدر هم پول و امکانات داشته باشند

در پایان، فقط یک آیۀ قرآن را تقدیم شما بکنم. می‌فرماید: «الَّذینَ کَفَرُوا وَ صَدُّوا عَنْ سَبیلِ اللَّهِ أَضَلَّ أَعْمالَهُمْ» (محمد/1) یعنی کسانی که کافرند و مانع می‌‌شوند برای راه خدا، خدا اثر عمل‌شان را از بین می‌‌برد... این هم ازمعجزات آیات قرآن است. حالا هرچه پول داشته باشند، هرچه امکانات سیاسی جهان در اختیارشان باشد ، باز هم کارشان اثر ندارد و شما می‌‌بینید در این مدتِ بیش از چهل سال، آنها واقعاً کارشان اثر نداشته و روز به روز ضعیف‌تر شده‌اند. دیگر خودشان هم دارند زمزمۀ نابودی خودشان را به‌کار می‌‌برند.

آنها اصلاً نمی‌توانند بگویند «فلان کشور با ما همکاری نکرد، فلان امکانات را نداشتیم، محدودیت‌های این‌چنینی داشتیم...» تنها قومی که در جهان الآن از هر حیث، هیچ محدودیت مادی ندارند، همین جریان صهیونیستی هستند که مرکزشان را یا حداقل مرکز ظاهری‌شان را تل‌آویو قرار دادند و می‌‌خواهند قدس را اشغال بکنند. آنها همۀ این کارها را روی معادلات قدرت انجام می‌‌دهند. مسجد شریف قدس را روی معادلات قدرت دارند می‌‌زنند و ما هم باید روی معادلات قدرت آنها را از آنجا بیرون کنیم و آواره کنیم آن‌وقت خواهید دید که چگونه در جهان قدرتمند خواهیم شد و آنها را بیش از پیش دچار اضمحلال خواهیم کرد.

(الف2/ن2)

نظرات

احسنت

خیلی خوب بود

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...