۰۱/۰۲/۱۰ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | خطر آدم‌های ضعیف و مرعوب!

شناسنامه:

 

 

متن:

رسول خدا(ص) با دو جریان مبارزه می‌کردند؛ یکی آن جریانی که انقلابی‌ها می‌فهمند و همۀ عدالت‌خواه‌ها درک می‌کنند، آن جریانی که ظلم می‌کند. جریان دیگری که با آن مبارزه می‌کردند، آن جریانی است که ظلم می‌پذیرد!

خطر آدم‌های ضعیف و مرعوب!

جریان استضعاف‌پذیرها جریان سنگین و لختی است توی تاریخ.

مجری: همین آدم آرام‌ها؟

بله همین آدم‌هایی که به ظاهر آرام هستند، کتک‌خورد‌ه‌ هستند. اولین ضربۀ کاری‌ای که بر اباعبدالحسین(ع) در روز عاشورا وارد شد حالا بنا بر نقل‌هایی، سنگی بود که به پیشانی حضرت اصابت کرد. این یعنی چی؟ بعضی‌ها پول نداشتند شمشیر و نیزه و تیر بیاورند با خودشان. گفتند ما چه‌کار کنیم پس؟ گفتند شما برای اینکه ثواب ببرید دامن‌ها‌یتان را پر از سنگ کنید، سنگ بزنید. این می‌خواهد به تاریخ نشان بدهد یزید که مستکبر زمان بود خودش نیامد جلو! تحریک کرد این مرعوبین آمدند. و اباعبدالحسین مدام به این‌ها می‌فرمود آخر من چه‌کار کردم با شما؟! ترسیدند از اینکه وای لشکر یزید دارد می آید؛ درست است؟ برویم امام حسین را وادار کنیم به تسلیم، نشد فوقش یک نفر است دیگر به شهادت می‌رسانیم عوضش لشکر یزید نمی‌آید سر ما.

مرعوبین می‌دانید خطرشان در چیست؟ در این است که سیاهی لشکر می‌شوند برای استکبار، برای طاغوت. هم خودشان را نفله می‌کنند هم به دست اینها بقیه کشته می‌شوند، بقیه امنیت‌شان از بین می‌رود. آخر مرعوبین را نمی‌‌شود زد که! با شمشیر نیامده جلو ابتدائاً. هی دارد به اصطلاح صلح‌جویی بی‌جا می‌کند و جامعه را ضعیف می‌کند؛ و استکبار را همین‌ها قوی می‌کنند. و همین الان شما مرعوبینی را می‌بینید در کل جهان اسلام، توی کشور ما هم هستند که در مقابل قدرت‌های استکباری جهان خاضع‌اند. یکی از آیات قرآن هست در سورۀ مائده زبان حال مرعوبین در مقابل کفار را بیان می‌کند. می‌گوید: «نَخشی أَن تُصِیبَنَا دَائِرَةٌ».

وقتی که به این مرعوبین می‌گویند: آقا چرا ارتباط می‌گیرید با کفار؟ چرا سعی می‌کنید باهاشان رفیق بشوید و محبت؟ می‌گویند نه ما که آن‌ها را  قبول نداریم ولی می‌دانی؟ برای اینکه بلایی به ما نرسد از جانب اینها ما می‌خواهیم ارتباط حفظ کنیم یک کمی این‌ها مثلاً با ما کاری نداشته باشند. دقت فرمودید؟ یعنی توجیه می‌کنند، توجیهات دیپلماتیک می‌آورند برای کوتاه آمدن مقابل مستکبران.

خب ما چرا از این‌جور افراد نباید داشته باشیم؟ داریم تئوریزه هم می‌کنند خیلی. پس ما همین الآن هم مرعوب داریم هم مغرور، هم مستضعف استضعاف‌پذیر داریم، هم مستکبر.

حالا یک اسمی دارند این کسانی که مرعوبین ما آنها را به حساب می‌آوریم یا مستکبرین، مغرورین این‌ها را به حساب می‌آوریم. اسم مشترک این‌ها در قرآن منافق است.

مجری: هر دو طیف؟

بله. یا نفاق‌شان در این بروز می‌کند که مرعوب کفار هستند، می‌خواهند بروند زیردست بشوند تا امنیت پیدا کنند. واقعاً اینها را همه‌ را قرآن می فرماید ها! می‌فرماید: چرا «یُرِیدُونَ أن یَتَحَاکَمُوا إلَی الطَّاغُوتِ»؟ به منافقین وقتی که نگاه می‌کنی دوست دارند طاغوت آن‌ها را سرپرستی کند. پیامبر حرفی بزند نمی‌پذیرند. ولی طغیانگران حرف بزنند صاحبان قدرت این‌ها می‌پذیرند. علامت منافق این است.

دوباره ویژگی‌ دیگری از منافقان از جنس استکبار است. همان اوایل قرآن کریم می‌فرماید: وقتی که به آن‌‌ها گفته می‌شود که آقا ایمان بیاورید: «کَمَا آمَنَ النَّاسُ»، ایمان خوبی بیاورید مثل این‌هایی که خوب ایمان آوردند. به منافقین وقتی این‌جوری گفته می‌شود، می‌گویند ما مثل سفهاء ایمان بیاوریم؟ یعنی از بس مغرورند آدم‌های مخلص را سفیه می‌دانند. مؤمنان حقیقی را نادان... خدا می‌فرماید: «أَلَا إِنَّهُم هُمُ السُّفَهَاءُ» خودشان سفیه‌اند!

در یک روایتی در کتاب بسیار وزین رجال کشی می‌فرماید: «مَا أَنزَل الله»؛ امام صادق(ع): «مَا أنزَلَ الله سُبحانَه وَ تَعَالی آیَةً فِی المُنَافِقِین»؛ خدا هیچ آیه‌ای را در مورد منافقین... در صدر اسلام بوده دیگر این منافقین نازل نکرده، «إِلا و هیَ فی مَن یَنتَحِلُ التَشَیُّع». مگر اینکه این آیات تطبیق دارد با کسانی که ادعای تشیع دارند. یعنی توی کسی که ادعای تشیع دارد هم منافق ممکن است باشد. حتی در برخی روایات هست که امتحان‌های آخرالزمان برای تصفیۀ همین‌هاست. همین‌هایی که ادعای شیعه دارند. این جریان کندن جامعه از اینکه استضعاف را نپذیرد این خیلی نبرد سختی است.

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...