۰۱/۰۴/۰۴ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | دروس دانش تبلیغ دین علیرضا پناهیان از نگاه شرکت‌کنندگان

شناسنامه:

 

 

متن:

طلاب سطح چهار حوزه:

  •  فرمایشاتی که حاج آقای پناهیان داشتند در کلاس‌ها حقیقتاً یک رویکرد جدید، زاویه نگاه تازه، یک در واقع نگاه نویی حقیقتاً حاج آقا به ما تزریق کرد.
  •  یعنی وقتی آمدیم من دیدم واقعاً سطح کار خیلی بالاتر است. و در واقع دارد روش محتواسازی و شکل‌سازی برای تبلیغ بر اساس دین رویش صحبت می‌شود. شاید بشود گفت به تعبیر مصطلح حوزوی در واقع یک درس خارج روش تبلیغ اسلامی و روش تبلیغ دینی شاید بشود گفت اینجا هست، البته خب حالا نیاز به تکمیل و تعمیم دارد اما شکل کار این است، یعنی یک مقداری فراتر از فضای موجود بود و من از این جهت خودم خیلی خوشحال شدم.
  •  یکی از خصوصیات و شاخصه‌های این کلاس که فکر نمی‌کردم اصلاً کلاس این‌طور باشد، اینکه اصلاً این کلاس به انسان بینش می‌داد، نگاه می‌داد. از جهت محتوا خب آدم بتواند محتوا را خودش آماده بکند. اما از جهت بینش، نگاه‌هایی که تا حالا به ذهن ما اصلاً خطور نکرده. اینکه چرا بعضی از جوان‌ها دین‌گریز هستند؟ چرا منبرگریز هستند؟ چرا تا منبر شروع می‌شود پا می‌شوند می‌روند؟ اینکه اصلاً نگاه جوان‌ها به منبر و خطابه و سخنران و سخنرانی چیست؟ اینکه ما نگاه‌مان به جوان‌ها چی باشد؟
  •  ساختاری که حاج آقای پناهیان دارند پیش می‌برند، این است که بر اساس آیات قرآن، بر اساس روایات ببینیم روش تبلیغ دین به طور کامل باید به چه صورت باشد؟ این کاری است که فکر می‌کنم تا به حال به این صورت خیلی کسی انجام نداده، تک و توک البته گاهی من دیدم کتاب هم نوشته شده ولی خب باز به طور مبسوط و به‌خصوص از بیانی کسی که خودش یک عمری شاید به عنوان یکی از بهترین مبلغ‌های در واقع کشور ما بوده، این خودش یک کار نو و جدیدی بود و خیلی قابل استفاده.
  •  فکر می‌کنم مهم‌ترین ویژگی‌ای که این کلاس داشت این تلقی کلی از دین بود، که این تلقی را اصلاح کرد. چون ما هم یک سری مسائلی حالا نامنظم در ذهن‌مان بود؛ اینکه اینجا این تنظیم شد و ما فهمیدیم که این تلقی غلط وجود دارد و چه تلقی صحیح است این را به ما نشان دادند خب بالاخره در روند کلی تبلیغ خیلی ما را کمک می‌کند. ممکن است بعضی‌ها حرف‌های جزئی بزنند، آموزش‌های جزئی‌ای داشته باشند در مباحث تبلیغی، ولی اینکه مسائل را به شکل کلی و آن راهبرد اصلی را ما بتوانیم پیدا کنیم و در این کلاس دارد بهش می‌رسیم، خب این خیلی نکتۀ قابل توجهی است.
  • قبل از اینکه بخواهیم نسبت به مردم این تغییر نگاه را و این تغییر زاویۀ دید را ایجاد بکنیم خودمان واقعاً دارای یک نگرش نو و تازه‌ای شده باشیم و از این بابت حقیقتاً خیلی مثمر ثمر بود و در واقع شاید بشود دورۀ تبلیغی‌مان را بعد از این همه سال که حالا خودِ حقیر توفیق داشتم هفده هجده سال است که مشغول تبلیغ هستم، شاید بتوانم این را عرض بکنم که به قبل و بعد از این کلاس‌ها می‌توانم فعالیت تبلیغی و انجام وظیفه‌ام را در واقع تقسیم بکنم و الحمدلله بسیار مثمر ثمر بود.

نظرات

ان شاالله بتونیم قدر ایشون رو بدونیم.

غیر از حجت الاسلام پناهیان کمتر کسی مثل ایشان پیدا میشود ایشان نعمتی برای اسلام اند

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...