۰۲/۰۱/۰۴ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | پیام علیرضا پناهیان به مناسبت آغاز ماه رمضان

شناسنامه

  • تولید: بیان معنوی
  • زمان: 06:05

 

متن:

بسم الله الرحمن الرحیم

عید معنویت ما است ماه مبارک رمضان. جشنی به‌پاست در دل‌های مؤمنان که مهمان خاصّ خداوند متعال می‌شوند. ما در این رمضان عزیز، اوج محبت خدا را به خودمان می‌بینیم و باید بیشتر از اینکه در اندیشۀ محبت به خدا باشیم، غرق محبت خدا به خودمان باید باشیم، غرق لطفی که خدا به ما دارد. و این‌قدر شرمنده و شاکر باشیم که عبادات‌مان در ماه مبارک رمضان سرشار از احساسات و عواطف در اثر این دو ویژگی باشد. شاکر باشیم از این همه لطف خدا، و شرمندۀ اینکه نمی‌توانیم پاسخ پروردگار عالم را بدهیم.

شاید خوب باشد که ما در این ماه مبارک رمضان برای گرفتن درِ خانۀ خدا نرویم برای پاسخ دادن، برای ابراز شکر دربارۀ آنچه که خدا به ما تاکنون داده است درِ خانۀ خدا برویم. خیلی‌ها طلب مغفرت می‌کنند خوب است، حاجات‌شان را می‌خواهند خوب است، آینده و عاقبت به‌خیری می‌خواهند خوب است. ولی یادمان باشد مثل دعای عرفه آنچه بر ما واجب‌تر است شکر آن چیزی است که خدا به ما داده است. «لَئِن شَکَـرتُم لَاَزیدَنَّکُم». طبیعتاً اگر این شکر در ما جاری بشود، همۀ آنچه می‌خواهیم هم فراوان‌تر به ما داده خواهد شد. ماه مبارک رمضان اگر شاکرانه عبادت بشود، آن‌وقت همۀ دنیا خواهند دید مسلمانان و مؤمنان بانشاط‌ترین مردم روزگار هستند. ما در اعیاد هم روزه می‌گیریم. این روزه چگونه نشاط‌آور است؟ این را باید به مردم جهان نشان داد، تا آنهایی که اندازه‌گیری می‌کنند میزان نشاط جوامع را، بیایند نشاط جامعۀ اسلامی و جامعۀ ایمانی را اندازه‌گیری بکنند و ببینند هیچ جامعه‌اش نشاطش به مؤمنان به ویژه در رمضان نمی‌رسد و بعد مؤمنان در این ماه مبارک رمضان در هر ماه به اندازۀ یک‌سال توشه برمی‌دارند از شکر و شادی. از نشاط و حیات.

و ما در ماه مبارک رمضان در کنار اذکار دیگر، دعاهای دیگر، خیلی بر ما لازم هست که یاد حضرت ولی‌عصر ارواحناله‌الفداه کنیم. به ویژه شرمندۀ او هستیم، به ویژه شاکر نسبت به محبت او هستیم که برای ما دعا می‌کند. شرمندۀ او هستیم که با این همه ادّعا و دعوت هنوز نتوانستیم غربت حضرت را برطرف کنیم. شرمندۀ او هستیم که نتوانستیم ادّعای خودمان را به مردم جهان ثابت کنیم. به فرزندان‌مان ثابت کنیم که ما حاضر به یاری حضرت هستیم. هستند کسانی که لیاقت یاوری حضرت را دارند؛ ولی ظاهراً از همۀ ما نپذیرفتند که حضرت هنوز پشت پردۀ غیبت هستند.

ماه رمضان یک ماه امام زمانی است. ماه رمضان ماه عبادت هست اما در رأس این ادعیۀ ماه مبارک رمضان شاید بشود دعای افتتاح را ذکر کرد. که دعای افتتاح تقریباً یک‌چهارمش اختصاص دارد به یاد حضرت ولی‌عصر ارواحناله‌الفداه و نکاتی در این زمینه که بسیار نکات بلندی هم هست. ای کاش هر شب بتوانیم در این ماه مبارک رمضان دعای افتتاح بخوانیم و یاد حضرت ولی‌عصر ارواحناله‌الفداه را زنده کنیم.

اگر ما نیمۀ شعبان را شب مناسب حضرت ولی‌عصر ارواحناله‌الفداه می‌دانیم به دلیل میلاد شریف ایشان. به همان میزان از یک جهات دیگری ماه مبارک رمضان را به ویژه دهۀ آخر را باید ماهی متناسب با نام و یاد حضرت ولی‌عصر ارواحناله‌الفداه بدانیم. شب‌های قدر نامۀ اعمال ما به دست ایشان می‌رسد امضاء می‌شود، دهۀ آخر دهۀ «اللهم کن لولیک الحجّه»، این دعای باعظمت هست؛ و ما هر چه می‌خواهیم از خدا خداوند متعال به قلم امام زمان‌مان ارواحناله‌الفداه، به مدیریت ایشان، به ولایت و سرپرستی ایشان به ما عطا خواهد کرد. ان‌شاءالله خودِ حضرت ولی‌عصر ارواحناله‌الفداه از ما شفاعت کنند تا ماه پرنشاط و مهدوی پیش‌رو داشته باشیم. از همۀ مؤمنان التماس دعا دارم.

 

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...