کلیپ تصویری | آموزش و پرورش کِی اسلامی میشود؟
شناسنامه
- تولید: بیان معنوی
- زمان: 06:43
- منبع: آخرین گام رهایی/ ج۸
اینقدر در مدارس، مباحث عقیدتی راه نیندازید!/ فقط قاعدۀ "شیرینی را دیرتر بخور!" را در مدارس اجرا کنید!/ فقط در این صورت حداکثر دانشجوهای ما دانشمند میشوند!
- دریافت با کیفیت (پایین(12مگابایت) | متوسط(20مگابایت) | بالا(55مگابایت) | صوت)
- آپارات
متن:
آقای آموزش و پرورش، 45 سال است از انقلاب و نظام اسلامی گذشته این مردم، این ملت انتظار دارند آموزش و پرورش دیگر اسلامی باشد دیگر. آموزش و پرورش کِی اسلامی میشود؟ خیلی ساده. اصلاً دین و خدا و پیغمبر هم بگذاریم کنار، ببینیم آخرین تجارب بشری به چی رسیدند؟
«آموزش و پرورش کِی اسلامی میشود؟»
رفته آقای روانشناسی یک جایی آزمایش کرده. گفته که سه تا سه تا دانش آموز بیاورید سه تا شیرینی میگذاریم، ببینیم این شیرینیها را کدامشان میتوانند دیرتر بخورند. سه تا شیرینی میگذارد، میگوید هر کدامتان نخورید شیرینی دست نزنید بعد از یک ساعت بهتان جایزه میدهم. بعد دوربین گذاشته، چی را میخواهد بررسی کند؟ میخواهد ببیند کسانی که شیرینی نمیخورند چهکار میکنند میتوانند نخورند؟ کسانی که شیرینی را میخورند چهکار میکنند میخورند؟ آزمایش کرده. بعضیها همان اول شیرینی را خوردند. بعضیها یک کمی نخوردند، بعد خوردند. بعضیها هم نخوردند. بعد هم او هم نتایج را برای خودش ثبت کرده. آن کسانی که شیرینی را نخوردند به شیرینی نگاه نکردند، به جای دیگر نگاه کردند. آنهایی که نگاه کردند آخرسر خوردند. صبر کرد پایاننامهاش هم گرفت و تحقیقش هم انجام داد تمام شد رفت.
حدود 15 سال بعد تصادفاً با آن دانش آموزها یک تعدادشان برخورد میکند. دنبال نخ را میگیرد میرود جلو. میبیند که هر کی شیرینی را نخورده هوش شناختیاش هم IQاش هم پایین بوده انسان موفقی شده. هر کی شیرینی را خورده، هوش شناختیاش IQاش هم بالا بوده آدم ناموفقی شده. نمراتش هم توی مدرسه خوب بوده، ولی آخرسر یا معتاد شده یا مثلاً دیگر درب داغون شده. موفق نیست توی زندگیاش. بعد الآن مدرسه زدند توی غرب با شعار «شیرینی را دیرتر بخور». مینویسند روی پیراهنهایشان. بعد میگویند که آقا برای شکوفایی استعداد ما باید توی مدرسه یک کاری کنیم بچهها بتوانند خودشان را کنترل کنند. درست است؟
بیدینهای مملکت! یعنی آنهایی که بیدین هستید و در این مملکت زندگی میکنید، سخن امیرالمؤمنین به کنار، دین و مذهب و اینها به کنار، آخرین دریافتهای هوش هیجانی، EQ، یا هر اسمی که شما میگذاری، این مدرسههای با شعار «شیرینی را دیرتر بخور» این را بیایید توی مدرسۀ توی کشور اجرا کنید. آقای بیدینهای مملکت. این که دیگر ربطی به دین ندارد که! آقای دینداران مملکت. حالا دیگر یک عده آدم دیندار هستند دیگر. اینقدر خفن بحثهای عقیدتی توی مدرسهات راه نینداز. که بعد یک مدرسۀ مذهبی از تویش یک چیزهایی دربیاید که نگویم. این روایت امیرالمؤمنین علی(ع) را بشنو. شما که دیگر امیرالمؤمنین را قبول داری. میفرماید «بالأدبِ تُشْحَذُ الفِطَن»؛ با ادب، با ادب «تُشْحَذُ الفِطَن»؛ ادب موجب تیزهوشی میشود.
آقای آموزش و پرورش، اگر مدرسۀ تو دبیرستانی باادب نمیتواند بیرون بدهد اعلام ورشکستگی کن. تعطیل کن برو! مساجد ما که ادّعای دین و ایمان و مذهب دارند، بیایند این مدرسهها را اداره کنند. مگر شما نمیگویی که این مدرسههای ما این وضع را درست کرده که وضع فرهنگی؟ خب شما مدرسه نداری آقای مسجد، چی داری؟ مساجد ما عین دوران حملۀ مغول به ایران، کِی میشود؟ نه مثل دوران کدام طاغوت. عقبتر! مثل آن دوران هستند. میگذارند بچهها توی مدرسه بیادب بشوند، انگار این مملکت دست کس دیگر است، بعد چهکار میکنند؟ بعد میآیند فوق برنامه توی مدرسه اجرا میکنند این بچه را مذهبی کنند.
اگر مسجد را چهار تا پیرمرد بازنشسته اداره نمیکنند، نمیدانم؛ اگر مسجد را فعالترین عناصر مسجد معلمها هستند که با دانشآموزهایشان آمدند آنجا تمرین شیرینی را دیرتر بکنند و به همین دلیل بروند سر سجادۀ نماز، عملیات خودداریمان الآن چیست؟ نماز است. فردا چیست؟ میرویم کوه. پسفردا تغذیۀ نان خشک. پسانفردا. آقا چرا اینها را ریاضت میدهی؟ میخواهم تیزهوش بشوند. بله. اینجوری اکثر دانشآموزهای مملکتَت میشوند دانشمند و اکثر دانشگاههای کشور میشود بهترین دانشگاهها.
سخن امیرالمؤمنین به کنار. دین و مذهب و اینها به کنار. آخرین دریافتهای هوش هیجانی، آخرین دریافتهای هوش هیجانی، EQ، یا هر اسمی که شما میگذاری، این مدرسههای با شعار «شیرینی را دیرتر بخور» این را بیایید توی مدرسۀ توی کشور اجرا کنید.
«آخرین گام رهایی، جلسه هشتم»
ارسال نظر
لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید