۹۳/۱۱/۱۹ چاپ ایمیل و پی دی اف
پیامک خبری:

داستان زیبای ازدواج امام حسن عسکری(ع) با دختر اروپایی/ این داستان کاملاً عاشقانه، پیچیده، زیبا، خیلی الهام‌بخش و البته سرگرم‌کننده است/ با توجه به اینکه این داستان جذاب، با فطرت انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کند، فکر کنید اگر اروپایی‌ها این موضوع را بدانند، چه اتفاقی می‌افتد؟

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در هیئت هفتگی شهدای گمنام، با اشاره و تبیین بخش‌هایی از نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی، پیشنهادی برای تعامل تأثیرگذار با اروپا و مسیحیان ارائه داد. در دامه گزیده‌ای از مباحث مطرح شده این سخنرانی را می‌خوانید:

  • نامۀ اخیر رهبر انقلاب فصل جدیدی از گفتگو با اهل عالم بر مبنای «فطرت» را گشوده/نامۀ رهبر انقلاب از جنس «تلاوت» و تلاوت از جنس بیدارسازی فطرت است/ کسانی که می‌خواهند با جوانان غربی صحبت کنند، اگر بتوانند زبان فطرت آنها را کشف کنند، سخن‌شان خیلی مؤثر خواهد بود. قرآن و زندگی پیامبر(ص) و ائمۀ(ع)، برای باز کردن زبان فطرت خیلی قدرتمندند

  • تلاوت اولین مأموریت پیامبر(ص) بود/ پیامبر(ص) با تکیه بر داشته‌های قلبی انسان‌ها، فطرتشان را بیدار می‌کرد/عملیات بیدارسازی و شکوفا کردن فطرت‌ها نیاز به تدبیر دارد/یکی از تدبیرهای قرآنی تاکید بر وجوه مشترک است: «تعالوا إلى‏ کلمة سواء بیننا و بینکم»/الان وقت یافتن وجوه مشترک و تأکید بر آنهاست نه تأکید بر تمایزات

  • استفاده از زبان فطرت و تاکید بر وجوه مشترک باعث یک تعامل تأثیرگذار می‌شود/تمام اروپایی‌ها باید بدانند که مادر امام زمان ما، اروپایی و از نوادگان وصیّ مسیح(ع) است/ حضرت محمد(ص) خطاب به حضرت عیسی(ع): می‌خواهم از نوۀ وصیّ‌تان برای نوۀ وصیّم خواستگاری کنم/داستان زیبای ازدواج امام عسکری(ع) با دختر رومی.../ با توجه به اینکه این داستانِ جذاب، با فطرت و دلِ انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کند، فکر کنید اگر اروپایی‌ها این موضوع را بدانند، چه اتفاقی می‌افتد؟ فکر کنید چگونه می‌توان در این زمینه کار کرد؟

  •  این داستان، کاملاً عاشقانه، پیچیده، زیبا، خیلی الهام‌بخش و البته سرگرم‌کننده است. گویا این داستان برای امروز طراحی شده است؛ یعنی روزگاری که خیلی از مردم اوقات فراغت خودشان را با این‌قبیل داستان‌ها می‌گذرانند. حتی اگر شبیه این داستان را هم به نام هر کس دیگری درست کنید، داستان جذابی می‌شود، یعنی برای جذاب بودن این داستان لازم نیست شما شیعه باشید. این داستان در متن خودش دارد یک وجه مشترکی را بین مسلمانان و مسیحیان ایجاد می‌کند.

نظرات

کاش به همت استاد یک روز بزودی فیلم ازدواج و زندگی امام حسن عسکری ع و بانو نرجس  س ساخته بشه 

۱۹ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۵۱ شاگرد استاد
به سجاد:

با سلام بر اهل بیت و بالاخص اباعبدالله سوار بر کشتی نجات ایشان شوید که بسیار تندرو و بزرگ است که جا برای همه ما دارد....

موفق باشید و عاقبت بخیر
سلام من دارم غرق میشم نمیدونم چه کنم توروخدا کمکم کنید
سلام فاطمه جان!!!شما از استاد پناهیان سوال کردید،من هم از شما هم از استاد عذر خواهی میکنم اما دلم نیومد اینرو بهتون نگم،من تو زندگیم،مثل همه با یک درد خیلی سختی مواجه شدم،کلا با یک در بسته بزرگه 6قفله!!!خیلی درگیر بودم،اغلب نه به خاطر موضوعی که شما فرمودید،به خاطر حل مشکل خودم،شدیدا از طرف بعضی از اطرافیانم وسوسه میشدم که پیش دعاگیرهای کنار خیابان و یا حتی جنگیرها بروم،چون در شهر ما زیاد هستن،اما دلم اصلا نبود با اینکه بروم!!!پیش یک خانمی به نام اشرف سادات میرفتم در شهر ما که قرآن میدادند،که کلا خانم شناخته شده ای هستند در شهر ما،میگم،خیلی وسوسه میشدم پیش دعاگیروجنگیر بروم،مخصوصا اینکه بین آشناها بودن کسایی که میرفتن،یک بار که رفته بودم پیش همین خانم اشرف سادات،که خانمها از 4صبح میان پشت در خونش میشینن،نشسته بودم تو صف،یه خانمی کنار من نشستن،بهم گفتن،دخترشان از لحاظ ظاهروکمالات و اینها هیچی کم نداشته اما بختشو بسته بودن،بنده خدا می گفتن که یه روز که داشتن میرفتن،یه آقایی که یک شال سبز گرد نشون بوده و سوار موتور بوده جلو راه شونومیگیره،بهشون میگه بخت دختر شمارو بستن،منم اهل مشهدم،این ادرسو بگیرین برید پیش این آقا مشکلتون حل میشه،بنده خدا خانومه میگفت رفتم به اون ادرس،مشکل مو به اون آقا گفتم،بهم گفت کاسه آب بیار تا بهت بگم بخت دختر تو بستن یا نه،کاسه آب و بردن اون آقا یه پارچه سیاه انداختن روی کاسه و وقتی برداشتن آب کاسه سیاه و تاریک شده بود،خانومه میگفت از ترس مرده بودن که دعاگیره گفت که بخت دخترت بسته شده ،اما الان حلش میکنم،جوراب دختر تو تو قبرستان چال کردن ولی الان میگم برات بیارن،بعد خانومه میگفت که از تو کاسه جوراب دختر مو درآورد ،دعایی داد،بعد دو هفته بخت دخترم باز شد و الان هم دخترم اومدم اینجا پیش اشرف سادات که قرآن هم بگیرم،این کله پاچه رو هم گرفتم ببرم واسه دخترم،حالا خانومه به من کلید کرده بود که شما هم بیا برو،ادرسشو هم بهت میدم،بین اون همه ادم،به منه بدبخت کلید کرده بود،هرچی بهش گفتم که من همین قرآن خوندنرو ترجیح میدم گفت خوب مثل من باش،هم قرآن بخون،هم پیش این آقا برو دخترم؟!!!! ،یه جوری منو وسوسه کرد که آخر ادرسو گرفتم،ولی میدونستم نمیرم،با این حال چند بار خیلی خواستم که برم،چون مشکلی که داشتم ،داشت نفس منرو میگرفت،نرفتم!!!ولی همین نرفتن من هم دست خودم نبود،کمک الاهی بود،حتی این خواسته رفتن اونقدر در من شدید بود که با اینکه  شنیده و خونده بودم که این جنگیرها بعضی هاشون چله میشینن و قرارمون زیر پاشان میبندن که  شرور ترین اجنه بهشون خدمت کنن،و دیده بودم به وضوح که  اونهایی که  رفتن زندگیشان چه جور داغون شده،ولی مشکلم اونقدر سخت بودوطولانی شده بود،باز هم فکر رفتن به ذهنم بود،ولی امروز اونقدررخوشحال و راضیم نرفتم،که خدا میدونه،کمک شدم اما نه به وسیله انسانهای شرور،به وسیله امام رضا ع،اونقدر باور نکردنی و خارق العاده کمک شدم که خدا میدونه!!!البته سالها درد کشیدم،خیلی از ادم ها مثل من کمک میشن،وپیش دعاگیروجنگیر نمیرن!!!ائمه هم به خاطر این  یک پاداش عجیب غریب و قشنگ میدن، مثل عشق خودشونرو!!!همه ازادن،شما هم میتونی بری،اما پای اینجور انسانهای بدبخت به زندگیت باز بشه،فقط خودشون که نیستن،یه خیلی نیروهای شرور هم اطرافشون دارن!!!اونوقت،خود ادم که هیچی،نسلهای آینده،آنچنان فدا میشن که خدا میدونه!!!
سلام .خسته نباشید . ساییتون عالیه و به اقای پناهیان هم سلام میکنم . خدا قوت
سوالی داشتم در مورد ازدواج نمیدونستم کدوم قسمت سوالمو بپرسم . در مورد سحر و بسته شدن بخت دختران . صحت داره ؟ و اینکه بعضی دعا نویس ها با اجنه رابطه دارن میشه بهشون اعتماد کرد . اصلا کار درستیه لطفا جوابمو بدین و یا راهنمایی کنید از کی باید بپرسم . منتظرم . ممنون
پاسخ:
با سلام و تشکر
در بخش پرسش و پاسخ چند تا لینک گذاشته شده.
lممنون عزیزم،که لطف کردید جواب منرو دادید!!!من اشتباه کردم،در واقع اروپایی نمیتونن باشن!!!البته من،سوال کردم فقط!!!امیدوارم به جنبه تعصبی که به عشق اهل بیت دارید،بر نخورده باشه،اما خوب،در ایات قران از کشور مصر،با عظمت یاد کردن،و از حاصل خیزی ان و گنجینه های انو مباهات شاهان به سلطنت بران،وشکرگزاری پیامبران به سکونت دران،سخن گفتند در قران!!!در هزاره دوم پیش از میلاد،بیشتر کنعان زیر فرمانروایی مصر بوده،وطبق نوشته های مصریان سده 12 ام پیش از میلاد،بعدها کنترل سوریه و فلسطین از دستان انها خارج شده،من کارشناس امور دینی نیستم.اما خوب این شواهد هم هست دیگه!!!اتفاقا چه خوب که جوابمرو دادید.ولی خوب دیگه مادر امام زمانمون که لااقل اروپایی هستن که!!!اتفاقا خوبه که اروپایی هستن!!!یه وجه مشترک به این بزرگی میدونید میتونه چه قدر اروپایی هارو به اسلام وسوسه کنه؟بعدشم،امام زمان عج مگه واسه ماست فقط؟مگه به اسم ما زبونم لال سند خوردن؟امام زمان عج مال تک تک ادمهای روی کره زمین هستن،حتی اونهایی که تو دورترین نقطه های دنیا هستن و به خاطر فقر فکری یه زندگی خوب و راحت روحی ندارن.امام زمان عج،اصلا کلا همه ایمه،مگه فقط مال ما هستند؟درسته ما خودمون،خودمونرو بهشون نزدیک کردیم،اینم لطفیه که خدا بهمون کرده،ولی این نیست که چون اروپایی ها یا حالا هر جا،عربها،یا خود بعضی از ما ایرانی ها بهشون اون توجه لازمرو نداشته باشیم،اونها به ما توجه نکنن،اونها توجهوشونرو از ما بردارن که؟؟؟؟؟؟البته عذر خواهی میکنم،اینهارو نوشتم،ولی خوب تن نوشته هاتون یه خورده،یه طور خاصی بود.من بازم عذر خواهی میکنم.
خداحاج اقا پناهیان رو برا ما حفظ کنه
۱۳ دی ۹۴ ، ۱۶:۱۸ به فاطمه
نه عزیزم. اهل بیت ع اروپایی نیستند بلکه در روایت از پیامبر ص نقل شده که فرمودند من عرب نیستم بلکه من کنعانی هستم. و چنانچه میدانیم پیامبر ص و اهل بیت ع ایشان از نسل حضرت ابراهیم ع هستند و حضرت ابراهیم ع هم در بابل به دنیا آمدند ولی در مقطعی به دلیل تبعید توسط کفار بابل و نمرود به کنعان یعنی فلسطین امروزی مهاجرت کردند و با ازدواج با حضرت هاجر ع که کنعانی یعنی فلسطینی بودند حضرت اسماعیل ع به دنیا آمدند و پیامبر اسلام ص و اهل بیت ایشان ع از نسل حضرت اسماعیل هستند که حضرت اسماعیل ع هم در خردسالی همراه مادر گرامی شان به مکه آمدند و قریش و بنی هاشم از نسل حضرت اسماعیل ع پدید آمدند. پس پیامبر ص و اهل بیت مکرم ع ایشان بنا به فرموده خودشان و شواهد تاریخی کنعانی یعنی فلسطینی هستند. کنعان همان فلسطین یا بنا به نص صریح قرآن سرزمین پربرکت.
وقتی برای اولین بار این داستان قشنگرو خوندم،خیلی برام جذاب بود،دلم خیلی به حال نرجس خاتون سوخته بود،خیلی زیاد!!!چندین بار این داستانرو خوندم،واسه همه تعریف میکردم!داخل اون کتاب حضرت نرجس خاتون خیلی قشنگ خودشونرو معرفی کرده بودند!!!من ملیکا دختر یشوعا فرزند پادشاه روم هستم...!!!!!!خیلی قشنگ بود داستانش،میشه کل داستانرو داخل سایت بگذارید؟متنشو؟خیلی داستان رویایی و قشنگی بود،فکر کنم زیباترین نوع تخیلی که به رویا و واقعیت تبدیل شده بود این داستان زیبا بود!!!!!وااااااااای فکر کنید!!!!حضرت محمد ص اومده بودن از نرجس خاتون خواستگاری کرده بودن!!!!!کاش تو اون لحظه ها اونجا بودم،حالتهای نرجس خاتونرو میدیدم!!!!
سلام حاج اقا.نمیدونم داخل چه کتابی خونده بودم من اما در اون کتاب نوشته بود که خود حضرت رسول ص وایمه ص اصلا از عربهای مصری بودند نه از اعراب عربستان.من جای دیگه هم نرفتم بخونم اما درواقع امام زمان عج هم داخل اون کتاب نوشته بود که از اعراب مصر بودند!!!!اگه اینطورر باشه پس میشه گفت که خود امامان ما هم درواقع از اوروپا هستند؟من نمیدونمها،این فقط یک سواله!!!
من که گوش نکردم ولی با کیفیت ترش رو بزارید خواهشا ،ای بابا
سلام
کیفیت صوت خیلی پایین است، لطفاً با کیفیتی بهتر قرار دهید...
ممنون
اخیرا یک مؤسسه فرهنگی انیمیشنی با موضوع ازدواج حضرت نرجس خاتون و امام حسن عسکری علیه السلام،  با چند زبان مختلف،  تولید کرده است،  اسمش هم "شاهزاده روم"
با زینب خانم موافقم من هم میخواستم همین پیشنهاد رو بدم
انیمیشن شاهزاده ی روم (که در جشنواره فیلم فجر امسال خارج از مسابقه اکران شد) دقیقا درباره همین موضوعه. البته هنوز ندیدم ولی شنیدم که خیلی هم جذابه.
سلام 

با نظر فوق العاده زینب خانم موافقم خیلی بدرد میخوره اگه به زبانهای مختلف ترجمه شود
و کلی اثر گذاره
سلام. آقا این کیفیتش اففففطذاهه!! استاد اگه ته سه چاه تونل مانند تو در تو می نشستن سخنرانی می کردن صداشون از این واضح تر بود!
خدا خیرتون بده ان شاالله یه با کیفیتش رو زودتر بذارین لطفا
اجرکم عند الله دوستان عزیز
التماس دعای فرج...
۲۱ بهمن ۹۳ ، ۰۰:۳۷ سید مصطفی سید مهدی زاده

لطفا با کیفت ترش رو بزارید من نمی تونم بفهمم استاد چی میگه

سلام

چقدر جالب...

مثل همه؛ میدونستم که مادر امام زمان شاهزاده ای رومی بوده اند.... اما  از وقتی انیمیشن شاهزاده ء روم رو دیده بومدم؛ ذهنم بدجوری درگیر شده بود که «چــــــــــــــــــــــــــرا؟؟» چه حکمتی داره که مادر امام زمان عج شاهزاده ای رومی باشند.... ممنون از استاد برای پاسخگویی به سوالات ِ ذهنی ِ مردم (قبل از پرسیده شدنش) ... و ممنون از شما برای انتقالش...
۲۰ بهمن ۹۳ ، ۱۰:۳۵ اسما جعفری
سلام علیکم 
با تشکر از پیشنهاد استاد من چند سال پیش در این مورد با یکی از اساتید که طلبه بودند 
صحبت کردم ایشان  به سند داستان یک ایراداتی داشتند نمیدانم فرمایش اون استاد طلبه 
صحیح بوده یا نه البته من خودم این داستان را به طور کامل تو یکی از کتابهای معتبر مون 
فکر کنم کمال الدین و تمام النعمه شیخ صدوق خوندم و بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم .
الان اگه بدونم این واقعه مورد تأییده علمای شیعه اس میتونم از طریق بستگان ودوستان و 
شبکه های اجتماعی به این پیشنهاد جامه عمل بپوشونیم.
پاسخ:
با سلام و تشکر،
سند درست است.
سلام پیشنهاد بینهایت زیباوجذابیه مخصوصاباتوجه به اینکه اونابفهمن مادرمنجی شیعیان اروپاییه وازاونهاس واینکه زنانشون به عنوان الگوی پاکدامنی وعشف پاک بگیرن  به زبانهای مختلف بذارید تامانشربدیم

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...