۹۴/۰۲/۰۱ چاپ ایمیل و پی دی اف
در آستانه ماه رجب و ایام اعتکاف

"رابطۀ عبد و مولا" آخرین اثر حجت الاسلام پناهیان به چاپ دوم رسید

در روانشناسی رشد می‌گویند بچه‌ها به هر عکسی که نگاه می‌کنند بلافاصله می‌پرسند: «بابا و مامانش کو؟» مثلاً تا یک مرغابی کوچولو ببینند، می‌پرسند: «بابا و مامانش کو؟» یا اگر سه وسیله انتخاب شود، وقتی بچه‌ها به آنها نگاه ‌کنند می‌گویند: «این بچه‌اش است، این دو تا هم بابا و مامانش.»

به گزارش بیان معنوی، در آستانه ماه رجب و ایام اعتکاف کتاب "نگاهی به رابطه عبد و مولا" آخرین اثر حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان به چاپ دوم رسید.

این کتاب که مهرماه سال گذشته توسط انتشارات بیان معنوی به چاپ رسیده بود(اینجا)، در آستانه ماه رجب و ایام اعتکاف به چاپ دوم رسید.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در این کتاب به سوالهای زیر پاسخ داده است:

  • اولین راه برای زنده کردن حسّ پرستش در وجود انسان چیست؟
  • رابطه با مولا یعنی چه؟ یک عبد چگونه می‌تواند با مولای خود رابطه داشته باشد؟
  • ارتباط با خدا چگونه برقرار می‌شود؟
  • مهمترین جلوۀ محبت مولا به عبد چیست؟
  • «ابهام» چگونه عبد را تربیت می‌کند؟
  • چرا باید از هفت سالگی بچه‌ام را به نماز دعوت کنم، در حالی که هنوز خودش نمی‌تواند بفهمد و انتخاب کند؟
  • اگر عبد با مولا رابطه داشته باشد یعنی چه حسی دارد؟

در بخشی از این کتاب آمده است:

  • در روانشناسی رشد می‌گویند بچه‌ها به هر عکسی که نگاه می‌کنند بلافاصله می‌پرسند: «بابا و مامانش کو؟» مثلاً تا یک مرغابی کوچولو ببینند، می‌پرسند: «بابا و مامانش کو؟» یا اگر سه وسیله انتخاب شود، وقتی بچه‌ها به آنها نگاه ‌کنند می‌گویند: «این بچه‌اش است، این دو تا هم بابا و مامانش.» ...عبد هم همین‌طور است. انسان هم اگر عبد بودن خود را درک کرد، آناً به دنبال مولایش می‌گردد.
  • اگر عبد‌بودن خودت را کشف کنی و احساس نیاز به مولا پیدا کنی، می‌گویی: «کیست که به من امر کند؟» حتی جلوتر می‌روی و می‌گویی: «کیست که اگر امرش را اطاعت نکنم مرا به دوزخ ببرد؟ مولای سفتی باشد. «ربّ» باشد که اگر اطاعتش نکنم، مرا مجازات کند. اگر خواست تشویق کند و اگر گناه کردم تمنا کنم تا مرا ببخشد.» این نیاز توست.
  • عرفان بی‌جهنم، بازی کردن با مفهوم عرفان است. خدایی که جرأت نکند کسی را جهنم ببرد که خدا نیست. نمی‌شود او را پرستید. فقط می‌شود با او بازی کرد و با او سرگرم شد. با بُت هم می‌شود سرگرم شد.
  • کسی که رابطه‌اش را با خدا، که اصلی‌ترین رابطۀ روح او و شریان حیاتی اوست، پیدا نکرد، بقیه رابطه‌هایش را هم پیدا نمی‌کند. این‌قدر «انسان، انسان» نکنید، کمی انسان را در تعریف حقیقی خودش نگاه کنید. انسان در تعریف حقیقی‌اش یعنی «عبد». عبد هم اول مولا می‌خواهد، مولایش کو؟ اگر مولا ندارد، پس چیست؟ کسی که مولا ندارد، هویت ندارد.

معرفی، فهرست و فصل اول کتاب را می توانید از  اینجا  ببنید.

 

 

نظرات

سلام

من در حال مطالعه این کتاب عالی هستم.و از برنامه‌ طاقچه پیداش کردم و میخونمش.چند سالی میشه که عضو کانال استاد پناهیان هستم و مطالب و سخنرانی‌هاشون رو دنبال میکنم.اما این اولین کتابیه که از ایشون میخونم.با اینکه هنوز کتابو تموم نکردم، اما تاثیرات خیلی خوبی ازش گرفتم و تا همینجا چیزای زیادی فهمیدم.گاهی یه بند از کتابو چند بار میخونم تا به عمقِ مفهومش پی ببرم.

✔این کتابو به همه‌ی دوستان با هر سن و دین و شخصیتی پیشنهاد میکنم✔

و در آخر سپاس گزارم از استاد پناهیان و تمامِ افرادی که کنار ایشون خدمت میکنن🌸🍃

و هزاران سپاس از خدای منان که این کتابِ خوبو بهم هدیه داد♡

۰۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۱۷ حمیدرضااکبری
کتاب های استاد را از کجا تهییه کنم؟ ساکن: تهران
پاسخ:
اینجا
باسلام به همه ی دوستان
این کتاب توسط یکی از دوستان به من پیشنهاد شد و واقعاً الان از خواندن آن راضی هستم رابطه ای را که با خواندن این کتاب با خدا کشف میکنی غیر قابل وصف است من فکر میکردم باید سخنرانیهای استاد را گوش بدم تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد اما الان نظرم کمی تغییر کرده و این کتاب باعث این تغییر بود. درقسمتی از کتاب اینگونه آمده:
عبادت یعنی تمنا؛تمنای ملاقات. الله اکبر،یعنی خدایا کِی خودت را به من نشان میدهی؟کی جلوه میکنی؟ببین من با ادب ایستاده ام.تا کی باید مقابل تو ادا در بیاورم و با اراده خم وراست شوم،نمیشود رؤیت عظمت تو مرابه سجده و رکوع بکشاند؟سجده ها را تکرار میکنم اما کی تو در را باز خواهی کرد؟ مدام این الفاظ را تکرار میکنم ، ولی هنوز تو را نچشیده ام. وهنگامی که نماز به پایان میرسد، بنده صدا میزند: باشد راضی هستم...سلام برهمه ی خوبان عالم" السلام علیکم و رحمة الله و برکاته" این بار هم نشد ولی سجده ی شکر به جا می آورم ؛خدایا ممنونت هستم که مرا دراین تمنا قرار دادی.
۰۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۵۱ حسین سلیمانی
سلام با تشکر از شما ؛ 
با طولانی شدن بحث تنها مسیر نکات کاربردی مهم و نابی که استاد می فرماید فراموش میشه و  برای شنونده سئوالات پیش میاد که اگر سلسه جلسات رو به یاد ،داشت جواب رو می گرفت. 
خب همه این گفتم که خواهش کنم خواهشا ،حتمی هرچه زودتر کتابی از سلسه جلسات تنها مسیر چاپ کنید
ممنون
پاسخ:
با سلام و تشکر،
در دست تهیه است.

و سلام از موسسه بیان معنوی به خاطر این کتاب گران بها متشکرم.

به همه جوانان  این کتاب با ارزش پیشنهاد میکنم بخونند.

خط به خط ، پاراگراف به پاراگراف ، متفاوت و مفید هست 

بله
همون جلد دوم
خود استاد وقت کردن کتاب رو تصحیح کنن؟
یا مثل چاپ گذشته از مشروح سخنرانی هاشون هست
پاسخ:
اگر کتابی تصحیح شود، ویرایش دوم می شود. چاپ دوم یعنی همان کتاب عینا چاپ مجدد شده است.
سلام
جلد دوم این کتاب هم از مشروح سخنرانی های ایشون هست یا خود استاد نوشتند؟
ممنون
پاسخ:
چاپ دوم. نه جلد دوم.

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...