۹۴/۱۰/۱۴ چاپ ایمیل و پی دی اف
اعلام موضع حجتالاسلام پناهیان در مورد آتش زدن سفارت عربستان

پناهیان در دانشگاه امام صادق(ع): اساساً با تجمع مقابل سفارت‌خانه‌ها زیاد موافق نیستم/ سفارت آمریکا هم شقشقة هدرت بود

کسی که نتواند خشم انقلابی خود را هدایت کند، بیش از اینکه به نفع انقلاب باشد به ضرر آن کار می‌کند. اساساً با تجمع مقابل سفارت‌خانه‌ها زیاد موافق نیستم. در فرهنگ اسلامی سفیر را محترم می‌شمارند، حتی سفیر دشمن را.
  • کسی که نتواند خشم انقلابی خود را هدایت کند، بیش از اینکه به نفع انقلاب باشد به ضرر آن کار می‌کند. اساساً با تجمع مقابل سفارت‌خانه‌ها زیاد موافق نیستم. در فرهنگ اسلامی سفیر را محترم می‌شمارند، حتی سفیر دشمن را! ما اگر فریاد اعتراضی داریم و می‌خواهیم این فریاد اعتراض به کشورهای دیگر انتقال پیدا کند، اگر دوست داریم پیام ما دریافته شود و این پیام منتقل شود، باید به وزارت‌ خارجۀ خودمان بگوییم، به سفارت‌خانه‌ها چه‌کار داریم؟! در ارتباط با سفارت آمریکا هم شقشقة هدرت بود، یک موضوع استثنایی بود. شما دیدید در ارتباط با سفارت انگلستان هم مقام معظم رهبری چه فرمودند.

  • نباید به دست برخی بهانه دهیم که پیامی دهند که یک ‌سوم آن حکومت آل سعود را محکوم می‌کند و دو سوم آن را به محکوم کردن خودی می‌پردازد. رسانه‌های غربی هم که آرزوی‌شان این است که موضوع را عوض کنند. این عالم جلیل‌القدری که قیام مسلحانه نکرده بود و فقط حرف زده بود را اینطور جنایتکارانه اعدام کردند، حالا همۀ مسائل خبرگزاری‌های جهان رفت روی سفارت‌خانه  و این جنایت را به فراموشی سپردند! ما نباید بازی بخوریم و دست آنها بازی بدهیم.

حجت الاسلام پناهیان در مراسم یادبود شهید ایت الله نمر و شهدای مدافع حریم که یکشنبه شب، پس از نماز مغرب و عشاء در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد سخنرانی کرد. در ادامه بخشی از این سخنرانی را میخوانید:

نوع انسان‌های ولایت‌مدار و انقلابی، با آتش زدن سفارت‌خانۀ عربستان موافق نیستند/ کسی که نتواند خشم انقلابی خود را هدایت کند، به انقلابی‌گری، بیشتر ضربه می‌زند

  • بگذارید من یک نکته‌ای را در پرانتز عرض کنم، البته همۀ ما که اینجا جمع شده‌ایم، و نوع انسان‌های ولایت‌مدار و انقلابی، هیچ‌کدام با آتش زدن سفارت‌خانۀ عربستان موافق نیستند! اگر کسی که انقلابی است، نتواند خشم انقلابی خود را هدایت کند، او به انقلابی‌گری، بیشتر ضربه می‌زند!
  • من سلیقۀ خودم را بگویم: اساساً من زیاد تجمع کردن مقابل سفارت‌خانه‌ها را نمی‌پسندم. ما اگر فریاد اعتراضی داریم و می‌خواهیم این فریاد اعتراض به کشورهای دیگر انتقال پیدا کند، اگر دوست داریم پیام ما دریافت و منتقل شود، باید به وزارت‌ خارجۀ خودمان بگوییم، به سفارت‌خانه‌ها چه‌کار داریم؟

در فرهنگ اسلامی سفیر دشمن را محترم می‌شمارند/ سفارت آمریکا هم شقشقة هدرت بود

  • در فرهنگ اسلامی سفیر را محترم می‌شمارند؛ حتی سفیر دشمن را! در ارتباط با سفارت آمریکا هم شقشقة هدرت بود، یک موضوع استثنایی بود. شما دیدید در ارتباط با سفارت انگلستان هم مقام معظم رهبری چه فرمودند.
  • حتی آن سالی که سفارت انگلستان مورد تعرض قرار گرفته بود، گروه‌های مختلفی بودند و بعضی از بچه‌ حزب‌اللهی‌ها هم آنجا بودند، در دهۀ محرم در همین دانشگاه خیلی‌ها به من می‌گفتند شما یک کلمه از این بچه‌ها تقدیر کن، بعضی از این بچه‌هایی که دستگیر شدند بچه‌های خوبی هستند، لااقل شور انقلابی‌شان را تأیید کن، و بعدش هم کار نادرستشان را هم بگو که «اینکه به سفارت حمله کردید خوب نبود». اما بنده هر چه بررسی کردم، دیدم نمی‌توانم یک کلمه در تأیید آن بگویم، لذا چیزی نگفتم. بعد از یک سال مقام معظم رهبری فرمودند ما راضی نبودیم.
  • خیلی‌ها به بنده انتقاد می‌کردند که «چرا چیزی نمی‌گویی؟! این بچه‌ها روی خلوص نیت این کار را کردند...» اما خب نباید این کار را می‌کردند. مملکت و ملت ما بزرگ‌تر از این حرف‌هاست؛ آن‌وقت دست بعضی‌ها بهانه بدهیم؛ یک سوم پیام‌شان مربوط شود به محکوم کردن آل سعود، دو سوم پیام‌شان مربوط بشود به محکوم کردن خودی‌!
  • چرا مسیر و فضای مبارزه را عوض کنیم؟ می‌دانید که رسانه‌های غربی آرزوی‌شان همین است که موضوع را عوض کنند. این عالم جلیل‌القدر آزادی‌خواهی که قیام مسلحانه نکرده بوده و فقط حرف زده بوده، این‌طور جنایت‌کارانه اعدام کردند، حالا همۀ مسائل خبرگزاری‌های جهان رفت بر روی سفارت‌خانه و به فراموشی سپرده شد! خب آنها که کارشان را بلد هستند، ما نباید بازی بخوریم و دست آنها بازی بدهیم.

باید از شورای شهر تهران و مشهد تشکر کرد/ اثر این کار هزاربار بیشتر از آتش کشیدن آنجاست

  • البته خیلی بعید است یک نیروی حزب‌اللهی مثلاً با کوکتل بلند شود برود درِ یک سفارت! حالا این مثلاً چه فایده‌ای دارد؟ شما اگر می‌خواهی پیامی به جهانیان بدهی، راه‌های متعدد دیگری وجود دارد و واقعاً، هم از شورای شهر مشهد، هم از شورای شهر تهران-این‌طوری که مطلع شدم- باید تشکر کرد که بلافاصله اسم آن خیابان را تغییر دادند. خدا شاهد است اثرش هزار بار بیشتر از این است که صد مرتبه آنجا را به آتش بکشید! این کار در تمام جهان دیده می‌شود. یا می‌شود شهر را پر از عکس کرد، تصویر زیبای این شخصیت والامقام و نورانی. در آن دو سالی که ایشان در حصر بودند چه معامله‌ای، چه مناجاتی با خدا داشتند؟ چه باطنی داشتند که این‌قدر تأثیر گذار بودند، این‌قدر دل‌ها را بردند.

نظرات

۱۶ دی ۹۴ ، ۱۰:۲۷ بیزار از دشمنان خدا
دوستان عزیزی که به دنبال روی از بزرگان انقلابی مثل استاد عزیز هستند باید چند نکته را بدانند این حقیر فقط به عنوان خبر دهنده هستم والا این نکات را بزرگان نقل کرده اند:1.در جریان های انقلابی باید دو اصل را باهم رعایت کرد رفتار عاقلانه همراه با جلو نیافتادن از رهبر ، شهدا گوش به زنگ سخنرانی های رهبری می ماندند بعد تصمیم می گرفتند 
2.جنگ امروز رسانه ای ست اگر کسی بدون داشتن سواد رسانه ای به میدان بیاید مانند سرباز دلسوزی است که در میدان توپ و تانک و تفنگ با شمشیر به مصاف دشمن آمده او قبل از دست بردن به شمشیرش قربانی خواهد شد
3.نباید فراموش کرد دوران آخرالزمان است و فتنه ها به شدت پیچیده قبل از هر عملی توکل به خدا و توسل به اهل بیت را فراموش نکنیم ما صادقانه عمل کنیم مدیریت کارهایمان را آنها به عهده میگیرند و نمیگذارند عملی به ضرر اسلام انجام دهیم
4. ابزار های رسانه ای فقط در دست مسلمانان نیست پس در این فضا خیلی حرفها را نمی شود بیان کرد ونباید هم گفت پس باید از راه های دیگر و با مهارت هایی جدید و مبهم از اسرار این جنگ نرم و از استرتتژی هایمان سخن بگوییم در دفاع مقدس هم چون بیسیم در دست دشمن هم بود رمزی اطلاع رسانی میکردند . در پناه خدا و زیر نگاه آقا صاحب الزمان باشید.
سلام به نظرم آل سعود یه نوچست و ما باید اصل کاری یعنی اسراییل و بزنیم .
چرا قبل از این کار استاد اعلام موضع نفرمودند؟ حتی متن ها و کلیپ صوتی مربوط به اعلام عدم خشنودی آقا از چنین اقداماتی، توی کانال تلگرام سایت بیان، بعد از وقوع این اتفاق پخش شد. 
همون روزهای قبل که کانال ها از اعلامیه ی حضور استاد پناهیان در سخنرانی جلوی درب سفارت( البته به دروغ) توی شبکه های اجتماعی پخش شده بود، باید متوجه می بودیم که دست هایی دوست دارن جوانان انقلابی رو به این صحنه بکشونن تا ازش استفاده های خودشون رو ببرن. خوب چرا همون موقع قاطع تر برخورد نشد و صرفا با یه تکست تکذیبیه قضیه رو سرسری رد کردید؟ 
سلام
کجای تسخیر سفارت امریکا شقشقه هدرت بود؟
یادمان باشد امام این اقدام را در آن زمان تایید کردند.
بعد هم ما با قطع رابطه با عربستان چیزی را از دست نداده ایم که تعطیلی سفارتشان و قطع رابطه با آنها برایمان مهم باشد. مگر چقدر آل سعود قرار است ادامه حیات بدهد؟
پاسخ:
با سلام و تشکر،
- شقشۀ هدرت، کلام امیرالمومنین است در مورد کلام خودشان.(اصل خطبه را مطالعه فرمایید)
- اهمیتش در این است که جلوی روشنگری علیه ظلم ظالم گرفته شد. و خبرگزاری ها با دستاوزیز خبر حمله به سفارت، توانستند حواس مردم را از این جنایت بزرگ پرت کنند، و ظالم را مظلوم جلوه دهند.
صبر انقلابی با دیپلماسی منفعل لبخند ..... چه شود ...
اگر دولت بجای سکوت های مزحک و آبرو بر لب میگشود نه فقط برای شیخ نمر بلکه برای جده و منا و یمن وسوریه و........ مردم بغض خشم بجاشون رو مجبور نبودن با آتش زدن سفارت و اعلان علنی و مستقیم ما سفیر و سفارت عربستان نمیخواهیم بروز دهند .. 
اگر دولت و مئولین دربار ظلم ، جور ، و بی حرمتی و توهین علیه کشور های منطقه و ایران سکوت کند .. مردم هم باید سکوت کنند؟؟؟؟؟؟   چه کسی میخواهد صحبت کند ؟؟؟؟؟؟؟!
دکتر روحانی !!؟ دکتر ظریف ؟؟؟ یا ............................ دوستانی که ...
و من الله توفیق
صبر انقلابی یعنی این
۱۴ دی ۹۴ ، ۲۱:۲۴ نشناسی بهتره
با تشکر از نوشدارو بعد مرگ سهراب:
از امثال آقای پناهیان که موتور محرک نیروهای انقلابی در حال حاضر هستند انتظار می رود که این مواضع متین و دقیق خود را با هوشیاری و تدبیر قبل از وقوع حادثه اعلام کنند نه اینکه عده ای از ما بچه حزب اللهی ها خودمان را به عشق انقلاب و آرمانهای انقلاب به آب و آتیش بزنیم اونوقت بزرگان ما اعلام موضع بکنند. این پیام بنده رو حتما به استاد گرانقدر حاج علیرضا پناهیان برسونین و دست ایشون رو از طرف من ببوسین و لزومی هم به نشر این نظر نیست.

 من مطمئنم بیشتر این عزیزان چنان غصه درقلب وگلوشون جمع شده بود که بااین واقعه هولناک وقتی زمین وزمان رااماده ابرازدیدندصبرازکف دادندوبسیاری منجمله من ازاین فریادخوشحال شدیم ولی بااین روشنگریها وهشدارشما متوجه این تله گذاری شدیم. لذا  ازخدای مهربون تقاضامیکنیم: نجنامن مضلات فتن

 

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...