۹۴/۱۰/۱۵ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | مژده ظهور خمینی به رسول خدا(ص)

وقتی این صحبت را در تلویزیون از حضرت امام(ره) شنیدم، نوجوان بودم؛ یک‌دفعه‌‌ای جا خوردم و گفتم: «امام چه گفت؟!» امام(ره) فرمود: اینکه در شبِ میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) چهارده کنگره از کاخ کسری فرو ریخت شاید معنایش این باشد که...

متن کلیپ:

همیشه وقتی هفده ربیع‌الاول می‌شود، یک داستانی یادم می‌افتد که به شما عرض کنم. این مربوط به سخنان حضرت امام(ره) است که خودم هم شنیده‌ام و بعداً متنش را هم- برای دقت بیشتر- خوانده‌ام و الآن می‌خواهم نقل به مضمون کنم. وقتی که این صحبت را در تلویزیون از حضرت امام(ره) شنیدم، یک نوجوان بودم، یک‌دفعه‌‌ای جا خوردم! اصلاً همان لحظه برایم ثبت تاریخی شد و در یونسکوی ذهنم قرار گرفت؛ مثل میراث فرهنگی شد و دیگر هیچ‌کسی نمی‌تواند این خانه را-در ذهنم- خراب کند. یک‌دفعه‌‌ای-با تعجب-گفتم: «امام چه گفت؟!» فرمود: «اینکه در شبِ میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص)... .

امام خمینی: این است که در ولادت حضرت رسول(ص) قضایایی واقع شده است، قضایای نادری به حسب  روایات شیعه و اهل سنت وارد شده است که این قضایا باید بررسی بشود که چی است. از جمله قضیۀ شکست خوردن طاق کسری و فروریختن چهارده کنگره از آن قصر. اینکه چهارده کنگره از کنگره‌های قصر ظلم خراب شد، به نظر شما نمی‌آید یعنی در قرن چهاردهم این کار می‌شود؟ یا چهارده قرن بعد از این کار می‌شود؟ به نظر شاید بیاید این، محتمل هست که این بنای ظلم شاهنشاهی بعد از چهارده قرن از بین می‌رود و به حمدالله رفت از بین. (صحیفۀ امام(ره) ج19، ص 432 و 435)

 «چهارده کنگره از کاخ کسری فرو ریخت شاید...» حضرت امام(ره) خیلی از صحبت‌‌های عرفانی‌شان را با یک «شاید» بیان می‌کردند، ولی خدا و اهلش می‌دانند که این «شاید‌های امام» یعنی چه؟ ایشان فرمود: «اینکه چهارده کنگرۀ کاخ کسری در شب میلاد پیغمبر اکرم(ص) فرو ریخت شاید معنایش این باشد که رسول من! بعد از چهارده قرن، دین تو در این مملکت حاکم خواهد شد»(...یعنى‏ در قرن چهاردهم این کار میشود، یا چهارده قرن بعد این کار میشود؟ ؛ صحیفه امام/‏19/432و435)

همان‌جا این به ذهنم آمد که در شب میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) خدا در جشن تولد پیغمبر(ص) مژدۀ ظهور خمینی را داده است! ما طی ده‌ها سال آینده متوجه می‌شویم «امام کی بود؟»

الآن داریم کم‌کم متوجه می‌شویم چرا امام(ره) می‌فرمود: «ملت‌های منطقه به ما خواهند پیوست!» ایشان تعابیری شبیه به این داشتند. آن زمان که ما این حرف‌ها را می‌شنیدیم، نوجوان بودیم و می‌گفتیم: ملت‌های منطقه که الآن دارند ما را می‌کُشند. امام! شما کجا را دارید می‌فرمایید؟!

ایشان می‌فرمود: «مخصوصاً ملت ایران و عراق» و ما می‌گفتیم: «اتفاقاً ملت عراق که الان دارند با ما می‌جنگند!» ولی الآن در اربعین می‌بینیم که حرف‌های امام(ره) درست در آمد(اگر [در] جنگ عراق پیش ببرد ایران و عراق را، جنگش را، به نفع خودش شکست بدهد عراق را، عراق به ایران متصل مىشود، یعنى، ملت عراق، ملت مظلوم عراق از زیر چنگال این حزب ستمگر، خودش را اخراج مى‏کند و متصلمى‏کند به ملت ایران و یک حکومتى خودش تأسیس مى‏کند موافق میل خودش، اسلامى. و اگر ایران و عراق به هم پیوند پیدا کنند و اتصال پیدا کنند، سایر این کشورهاى کوچولویى که در منطقه هست، آنها هم به اینها مى‏پیوندند؛ صحیفۀ امام/16/352)

امام(ره) خیلی فوق‌العاده بود. امام(ره) برای ما شاگرد مکتب پیغمبر اکرم(ص) است. ولی آدم برود پیش شاگرد این مکتب، تا شخص نازنین و باعظمت رسول خدا(ص) را بشناسد. ان‌شاءالله ما قدر این انقلاب را بدانیم که بنا بر تحلیلِ عرفانی حضرت امام(ره) خبر تولد این انقلاب در شب تولد پیغمبر اکرم(ص) -با حرکت نمادین فروریختن چهارده کنگرۀ کاخ کسری- به جهانیان اعلام شده است، ان‌شاءالله ما لایق این انقلاب باشیم، لایق این مژده باشیم و این مژده را حفظ کنیم.

 

نظرات

خیلیها هنوز متوجه تفاوت این انقلاب و مقام شاخص امامین این انقلاب با سایر انقلابها نیستند . و چه خوب است که زمان همه چیز را به کوردلانی که خود را مدافع اسلام میدانند و ولایت را قبول ندارند ثابت خواهد کرد و آن روز دور نخواهد بود.

خداوند همه ما را آدم کند. 

در مطلب آمده : 

امام(ره) می‌فرمود: «ملت‌های منطقه به ما خواهند پیوست!»

یه سوال :

منبع این سخن کجاس؟ هرچی سرچ میکنم چیزی پیدا نمیکنم، امکان داره یه لطفی بکنید و منبع دقیقشو برام بفرستید، حالا میخواد فیلم سخنان امام باشه یا متن کتابی چیزی؛ من حتی "صحیفۀ امام جلد 16 صفحه 352" ( که تو مطلب ذکر شده بود ) رو هم بررسی کردم اما چیزی ندیدم.

چون میخوام یه پوستر یا بنر درست کنم سر همین منبع برام مهمه.

با تشکر.

۰۶ تیر ۹۹ ، ۰۰:۱۰ ابوالقاسم

آقا جواد

هیچ دقت کردید که این تعبیر رو حضرت امام فرمودند؟

ماشاءالله با چه دل و جراتی نظر امام رو نقد می کنید

مردم ایران از همان ابتدای پذیرش اسلام به درک والایی از جایگاه ائمه اطهار(ع) رسیده و همواره مرید آنها بوده اند. شیعیان ایران بارها در طول تاریخ در مقابل ظلم و ستم قیام کرده اند مانند قیام سربداران یا قیام دیلمیان . انقلاب اسلامی اولین قیام مردم ایران علیه ستم نبوده و آخرین هم نخواهد بود و جایگاه چنان فوق العاده و ویژه ای ندارد که در شب میلاد انسان کامل مژده ان با این شکل داده شود.
ثانیا جایگاه امام خمینی در مقابل پیامبر اسلام در حدی نیست که خداوند باریتعالی مژده ظهور ایشان را به این صورت بدهد. امام خمینی انسانی نیک سرشت و  عالمی وارسته  و سیاستمداری بزرگ مرتبه بودند اما به قول مقام معظم رهبری مقام ایشان را حتی با قنبر غلام حضرت علی(ع) هم نمی توانید مقایسه کنید چه رسد که به این صورت بیان شود. بهتر است بگوییم که شکستن چهارده کنگره می تواند نشانه چهارده اختر عصمت و ولایت باشد که با ظهور اسلام بر آسمان ایران نور پراکندند و انفاذ رحمانیشان بعد از چهارده قرن هنوز بر اسمان ایران و جهان می تابد. 

سلام. هرکس باید با وجدان و عقل خودش همه چیز را بسنجد. و زود فریب افراد منفعت طلب را نخورد. پیامبر(ص) خودشان فرمودند که عقل با علم کامل میشود. حال ما وقتی با عقلمان نسبت به این موضوع مطالعه علمی میکنیم در میابیم که اصلا میلاد پیامبر معلوم نیست چه زمانی هست و در هیچ تاریخ ایران فرو ریختن کاخ کسری ذکر نشده است. و بر اساس این استدلال ها باید نسبت به این موضوع تصمیم گیری کنیم.
پاسخ:
با سلام و تشکر
جریان فرو ریختن دوازده ستون کاخ کسری در زمان تولد رسول خدا(ص)، مطلب روشنی است که هم در تاریخ ذکر شده و هم ائمۀ ما به آن تصریح فرموده اند.
سلام دوستان
آیا به نظرتون بحث تمثبیل در این مورد این نبوده که از این به بعد 14 معصومی خواهند آمد و ریشه طاغوت را خواهند خشکاند
تو قران خداوند به پیغمبر میفرماید
انی بشر مثلکم

من انسانی مثل و مانند شما هستم
مگر اینکه به من وحی میشود
تقدس گرایی مثل دارو هست کمش ضرر است و زیادش هم ضرر به اندازه باید باشد

خدا کند در این مملکت در قرن چهاردهم سیره چهارده معصوم اجرایی شود
ما انقلاب سیاسی کرده ایم در واقع انقلاب بیرونی ولی درونمان هنوز طاغوتی است
عزیزان من انقلاب درونی کنیم تا صاحب دوران بیاید و از این همه شک وشبهه خارج شویم
متاسفانه برخی افراد ساده لوح و برخی هم با شیطان صفتی قسمتی از این کلیپ صحبت های استاد پناهیان را بریده و ایشان را زیر سوال می برند. در صورتی که اگه انسان کمی بدون غرض متن کامل سخنان ایشان را گوش کند میبیند که ایشان برداشت اشتباهی نداشته اند. و فقط برداشت خود را گفتند.امام خمینی هم در این زمینه لفظ شاید را به کار بردند.ولی متاسفانه افرادی که در جاهای دیگر برای آزادی بیان گلوی خود را پاره کرده و جامه به در میکنند در اینجا فقط به خاطر اینکه برداشت شخصی با منطق شان جور در نمی آید به تمسخر و تحقیر و حمله به این نظر می پردازند.خدا هدایتشان کند.و اگر با غرض این تبلیغات منفی را میکنند خدا مکرشان را خنثی کند و شرشان را به خودشان برگرداند.آمین
سلام.من ویدیویی دیدم تو تلگرام که همین سخنرانی بود ولی این طرف و اون طرفش را بریده بودند و واژگان تعدیل کننده جمله حذف شده بود(به قول سخنرانی اقای پناهیان در شب شهادت امام صادق7/5/95) .اما دنبال ویدیو کامل که گشتم این ویدیو این صفحه رو پیدا کردم.درسته که این جمله زده شده ولی خیلی دیدن و شنیدنش در اون ویدیو ناقص  با این ویدیو نسبتا کامل تفاوت داره .اولش دیدگاه تهاجمی پیدا کردم ولی بعد که فکر کردم....
به نظرم میاد که این جور مسایل رو اگر خود حدیث یا روایت یا نقل قول تاریخی گفته بشه در کنارش یک مقدار کمی به فکر مخاطب هم جهت دهی بشه کافه همونطوری که حضرت امام خمینی تو ی همین ویدیو گفتند یعنی اصل نقل قول رو با یک جهت دهی کوچک همراه با کلماتی مثل "شاید" یا "ایا فکر نمی کنید" فرمودند.
به نظرم ای کاش اقای پناهیان این جمله که "در شب تولد پیامبر بشارت امام خمینی رو داده اند" رو نمیگفتند البته خود ایشون توی سخنرانی شب شهادت امام صادق خیلی خوب متوجه بودند.
ممنون از کساییکه میگذارند افراد صحبتاشون تموم بشه و بعد از اینکه احساساتشون اروم شد نسبت به گفته ها قضاوت میکنند.
درست میگه استاد .....
ولی فکر میکنم نباید پخشش میکردین ..
نباید به این راحتی این مطالب وحشتناک اعتقادی رو بیان کنید .
درک خیلیا پایینه و به راحتی براشون شبهه میشه و ....
البته اینو هم بگم که مشکل ماها هستیم که برامون شبهه میشه ..نه اونی که این مسائل رو مطرح میکنه ..

راستش من هم مسلمونم و به خدا و رسولش ایمان داره و باور به امامت معصومین دارم و به عدل الهی و جزای رو قیامت یقین دارم اما عزیزانی که پای منبرید شما رو بخدا البته خدای بی همتا که آفریننده هستی بیکران است قسم میدم. اندکی تامل کنید به والله قسم پیامبر اسلام آمد تا انسان آگاه بشود بارها و بارها ساعتی اندیشیدن رو برتر از یک عمر عبادت دانسته اند. تامل کردن بر گفته های بزرگانتون تامل کنید و تاریخ رو بخوانید بخوانید تا بدانید. انسان متفکر برتر از انسان عبادت کننده دانسته شده دلیلش چیست.
خدا در شب میلاد پیغمبر مژده ی خمینی را داده؟؟؟!!
آقا این چه صحبتیه؟؟ لطفا برداشت خودتون رو از دین نگید!
پاسخ:
با سلام و تشکر،
کلیپ را یکبار دیگر ببینید./ این سخن، برداشت حضرت امام از متن حدیثی از امام صادق است که اهل سنت هم جداگانه روایت کرده اند./ میتوانید به صحیفه امام مراجعه کنید.
سلام وخدا قوت به همه ی انها که در راه حق تلاش می کنند خدایا تو را به حق این شب عزیز از تو می خواهیم کمک کنی قدر امام و رهبرمان را انطور که شانشان هست بدانیم با صحیفه امام عزیز اشنا شویم و این اشنایی باشد کلیدی برای فهمیدن انقلاب و صدور ان
یعنی واقعا ایران وعراق به هم متصل میشن؟چه قدر شگفت انگیزه؟واقعا دور از ذهن بودوهست؟واقعا وقیت ادم فکرشو میکنه بیشتر قدر خودشرو که یک ایرانیه میدونه!!!اینکه اینقدر حضرت رسول ص به ملت ایران اهمیت میدادند،خدا اهمیت داده بودند،چه قدر خوبه واقعا!!!

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...