۹۵/۰۲/۲۸ چاپ ایمیل و پی دی اف

سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در هشتمین رویداد نوآوری‌های آموزشی چارسوق/ ارزشمندترین توانمندی انسان

به گزارش بیان معنوی به نقل از «چارسوق»، حجت الاسلام پناهیان روز پنجنشبه 30 اردیبهشت، در هشتمین رویداد نوآوری‌های آموزشی چهارسوق، بحث جدیدی با موضوع «ارزشمندترین توانمندی انسان» ارائه خواهد کرد.

ارزشمندترین توانمندی انسان/علیرضا پناهیان

حجت الاسلام پناهیان موضوع ارائۀ خود در این نشست را اینگونه توضیح داده است: «بچه‌های ما استعدادهای مختلفی دارند؛ حافظه، هوش، خلاقیت، ریاضی، نقاشی، ادبیات، اجتماعی بودن، مدیریت و بسیاری از استعدادهای دیگر. آیا در بین همۀ استعدادها، یک «استعداد اصلی» وجود دارد که به‌عنوان «محور» بر آن تأکید کنیم؟ آیا استعدادی هست که انسان را در کشف و پرورش همۀ استعدادهایش توانمند کند؟ یا اینکه باید فهرستی از این استعدادها را در مقابل خودمان بگذاریم و در مدرسه برای تقویت هر یک از آنها به صورت جداگانه برنامه‌ریزی کنیم؟ از بین توانمندی‌های یک  دانش آموز، کدام توانمندی «مهمترین توانمندی» است که از ابتدا تا پایان دوران تحصیل، می‌تواند محور قرار گیرد؟ توانمندی‌ای که بتواند ابعاد مختلف شخصیتی فرد و همۀ توانمندی‌هایش را «تقویت» کند، به «اوج» برساند و «پایدار» کند؟»

زمان، مکان و برنامۀ نشست

زمان: پنج‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ساعت ۱۵ تا ۱۸ 

مکان: خ شهید بهشتی، نبش خ احمد قصیر، دانشکدۀ اقتصاد دانشگاه علامه

برنامه: در مدت نشست، شش صاحب‌نظر، ایده‌های نو خود را ارائه می‌کنند، که مدت هر ارائه حدود 20 دقیقه است. در هشتمین رویداد نوآوری‌های آموزشی «چهارسوق» با موضوعات زیر آشنا خواهید شد:

ارزش‌یابی کیفی و بسترهایش / علی فهیم‌نیا؛ مدیر متوسطه اول مفید قلهک

دردشناسی پیش از مرگ سهراب / وحید ولی؛ دبیر متوسطه اول امام هادی(ع)

ارزش‌مندترین توان‌مندی انسان / علیرضا پناهیان؛ اندیشمند و مبلغ دینی

هنرکده مدارس/ امیرحسین اخوین؛ دبیر اجرایی جشنواره فیلم مدرسه

مسابقات مباحثه علمی/ نجمه قنبری؛ دبیر مسابقات مباحثه علمی

جای خالی بازی/ امیرحسین حمداوی؛ مدیرعامل کلبه آفرینش فکر

برای آشنایی با ارائه‌ها و ارائه‌دهنگان، می‌توانید به  اینجا و اینجا مراجعه کنید.

چگونگی ثبت نام

برای ثبت نام در این نشست به اینجا (evand.ir/events/ch8) مراجعه کنید. این نشست‌ها از سال 92 توسط موسسه مطالعات راهبردی تعلیم و تربیت برهان برگزار می‌شود. تا امروز حدود 50 ایده و تجربه آموزشی در نشست‌های چهارسوق ارائه شده است؛ ارائه‌هایی که هرکدام جرقه‌ای برای ذهن‌های پویا و خلاق هستند.

چهارسوق چیست؟

 نشست چهارسوق با هدف کمک به ایجاد و ترویج نوآوری در حوزه آموزش و تربیت برگزار می‌شود. هر نشست از چند سخنرانی کوتاه تشکیل می‌شود. سخنرانان که از میان افراد صاحب نظر در حوزه آموزش و تربیت انتخاب شده‌اند، به معرفی یک تجربه، نظریه، نوع نگاه یا ایده که توسط خود یا مجموعه شان تولید شده به مخاطب می‌پردازند. معلمان، مربیان، مدیران آموزشی و تربیتی، خانواده‌ها، و عموم علاقمندان به مباحث تعلیم و تربیت می‌توانند از سخنرانیهای نشست چهارسوق بهره‌مند شوند. (توضیحات بیشتر در chaharsoogh.ir )

ویدیو و مستندات تکمیلی نشست‌ها

در مسیر برگزاری نشست‌ها صدها نفر از فعالان آموزشی با حضور در رویدادها همراه چهارسوق بوده‌اند. هزاران نفر از معلمان، دانشجویان و دغدغه‌مندان حوزه آموزشی نیز از طریق وبگاه chaharsoogh.ir و کانال‌های aparat.com/chaharsoogh و telegram.me/chaharsoogh_edu چهارسوق را دنبال کرده و از ویدیو و مستندات تکمیلی ارائه‌ها بهره برده‌اند.

منبع: چارسوق

نظرات

سلام
متن یا صوت موجوده؟
چطور دسترسی داشته باشیم؟
پاسخ:
سلام
در پرونده ادبستان موجود است:
http://bayanmanavi.ir/post/4917
سلام
تو رو خدا محتوای این مجلس رو بزارین....ما ک مشهدی هستیم چجوری شرکت کنیم مراسو اخه...لطفا نشر بدین محتوای نشست رو
ممنون 
برای ما که امکان آمدنمان به تهران مشکل است
متن سخنرانی استاد بزرگوار را بذارین تا استفاده کنیم
ممنون

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...