۹۵/۰۴/۰۵ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | پنجاه زن از سیصد و سیزده

اوج تربیت دین این است که زن را سیاسی بار بیاورد و الّا زن بسیاری از فضائل اخلاقی را داشته باشد طبیعی است.

متن کلیپ:

خانم‌ها جزئینگر هستند این ایراد ندارد، ضمن اینکه تفاوت‌هایی هم در سطح و مقدار این جزئی‌نگری در خانم‌ها وجود دارد. ولی خانم‌ها باید برخی از ابعاد کلی‌نگر بودن را در خودشان تقویت بکنند.

علاقۀ به ظهور، علاقۀ به فرج، علاقۀ به مولا حضرت ولی‌عصر ارواحنا له الفداء، علاقۀ به اصل امامت نیاز دارد که انسان خیلی کل‌نگر باشد. حضرت می‌آید برای آباد کردن جهان! یک خانمی که سیاسی نباشد، یک خانمی که از سیاست سردر نیاورد، یک خانمی که درک کلی از جهان نداشته باشد چه‌جوری می‌تواند منتظر حضرت باشد؟! حضرت مگر یک آقایی هستند که خوب هستند برای خودشان، ما برویم بهشان التماس دعا بگوییم؟

و خانم‌ها برای اینکه کل‌نگری خودشان را در عرصۀ جهانی تقویت بکنند باید به موضوع انتظار، به موضوع مهدویت بیشتر نگاه بکنند، بیشتر دقت بکنند. به مسائل کلانی که الآن جهان را اداره می‌کند خانم‌ها بیشتر نگاه بکنند.

اینکه خانم‌ها سیاسی بشوند یک ارزش فوق‌العاده است. حضرت امام خیلی تقدیر می‌کردند از سخنان خانم‌ها و رفتارهای خانم‌های سیاسی‌ای که یا جلوه‌های سیاسی نشان می‌دادند مثل مادران شهدا، بعضی‌هایشان را در صحبت‌های خودشان نقل می‌کنند. بعد حضرت امام یک‌بار می‌فرمودند این خانم‌ها رهبر ما هستند، یک‌بار فرمودند من این خانم‌ها را به رهبری خودم می‌پذیرم. خانمی که بینش سیاسی داشته باشد این خانمی است که آن طبیعت جزئی‌نگر خودش را تغییر داده.

سیاسیون اگر ببینند خانم‌ها هوشیاری سیاسی دارند واقعاً دیگر اشتبا‌ه‌شان یا احیاناً حتی خیانت‌شان نعوذبالله بسیار کاسته خواهد شد و از بین خواهد رفت. یک جامعه‌ای از نظر سیاسی عقب باشد یعنی خانم‌هایش عقب هستند، چون خانم‌ها می‌توانند به سهولت مردها را هشیار بکنند در عرصۀ سیاسی. و خانم‌ها یک آزادمنشی و آزادگیِ روحی خدا بهشان داده در عرصۀ سیاست، تشخیص درست بدهند می‌توانند فریاد بزنند!

شما حتماً دیدید خانم‌هایی حُری که می‌آیند از حق دفاع می‌کنند، پای همه‌چیزش هم می‌ایستند! ام وهب را نگاه بکنید به صورتی یا نمی‌دانم مثل برجستۀ قرآن خانم آسیه است. محکم می‌ایستد تکه‌تکه هم می‌شود دفاع هم می‌کند از حق و کوتاه نمی‌آید، افشاگری‌ها! شما می‌دانید دو خانم برجسته در دین ما هستند حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س)، تحلیل‌های سیاسی‌ای که این بانوی بزرگوار می‌دهند بی‌نظیر است. این دو خانم مگر الگوی حجاب هستند؟! حجاب را شما از کنیز حضرت زهرا هم می‌توانی یاد بگیری، از خیلی از خانم‌های مسلمان دیگر می‌توانی یاد بگیری. مردها باید بیایند تحلیل سیاسی را از حضرت زهرا(س) یاد بگیرند.

یکی از پیشنهادهای من به طور مشخص این است، می‌خواهی مهدوی بشوید؟ کلاس تحلیل سیاسی بگذارید. در مورد قدرت‌های جهان صحبت بکنید. الآن وضع منطقه به چه سمتی دارد می‌رود؟ چرا جمهوری اسلامی امروز قدرتمندتر از پیش شده؟ خیلی از خوبان معلوم نیست در سیصد و سیزده نفر باشند. پنجاه نفر از اینها خانم‌ها هستند! آقا اینها چقدر رشد کردند! رفتند توی...، زیر نظر این سیصد و سیزده نفر هزاران نفر لشکریان دارند حضرت، آن‌وقت پنجاه‌تایشان خانم‌ها هستند. خیلی جالب است ها! این پنجاه نفر یک نقش بین‌المللی می‌‌خواهند ایفا کنند.

زن باید تحلیل‌گر باشد از نظر سیاسی، و این یعنی منتظر امام زمان بودن. سیاسی نباشید امام زمان(ع) نمی‌آید! مردم کوفه سیاسی نبودند که امیرالمؤمنین غریب شد! مردم کوفه سیاسی نبودند که اباعبدالله الحسین سر بریده شد!

نه ما خیلی به حضرت علاقه داریم. به! مردم کوفه هم خیلی علاقه داشتند. من آقا آمدم از امام زمان(ع) اینجا طرفداری کنم می‌گویم سیاسی باشید.

ببینید شما وقتی که خانم‌ها وارد تحلیل سیاسی بشوید و خودتان را تقویت بکنید در مسائل تحلیل سیاسی از آقایان بهتر می‌تواند عمل کنید. می‌دانید چرا؟ چون آقایان در رودربایستی‌های همدیگر ممکن است گیر بکنند حق و باطل را قاطی بکنند یا کم و زیادش بکنند. ولی شما حُر هستید! آزاد هستید! شما که نمی‌خواهید بروید پُست بگیرید یا پست بهتان بدهند یا پست ازتان بگیرند، آزاد نقد کنید. مدیریت کار مردها است، شما مردها را نقد کنید. این مدیریتش غلط بود، این مدیریتش درست بود.

بله آدم، مردهایش هم اولش بخواهند بیایند تحلیل سیاسی بکنند نمی‌توانند، دچار اشتباه می‌شوند، دچار ضعف می‌شوند. باز عرض می‌کنم سیاسی که می‌گویم شما حداقل بروید سراغ سیاست کلان، یعنی حضور حضرت، مقدمه‌سازی برای از بین بردن قدرت‌های جهانی، چگونه ما مقدمه‌چینی بکنیم برای اینکه قدرت بدست بیاوریم؟

اوج تربیت دین این است که زن را سیاسی بار بیاورد و الّا زن بسیاری از فضائل اخلاقی را داشته باشد طبیعی است.

نظرات

اتفاقا خانم ها کل نگر هستند و مذکرها جزء نگر. تعجب میکنم برعکس میگید..

 

نمیدونم تا کی باید حرص بخوریم از این طرز فکرهای اشتباه کارشناسان دین.. 

۰۱ مهر ۹۶ ، ۲۲:۳۷ فاطمه الهی تبار
نگاه سیاسی تا حدی برمی گردد به دشمن شناسی ،زمان شناسی،و به قول مقام معظم رهبری بصیرت،این نگاه عمیق سیاست ،فرهنگ،نظام ها اجتماع را هم شامل میشود.آدم بصیر درتمام زمینه ها خوب می بیند.برایمثال:درعرفان اسلامی طی الارض ،قدرت کن فیکونی مومن داریمو از طرف دیگردشمنان درهمین اواخرفیلم های هالیودی میسازند که هنرپیشه ها از طریق عرفان (جادو) میتوانند این نیروها را داشته باشند.باتوجه به چشم انداز ظهور به نظر شما زنان همراه حضرت از چه نیروهایی میتوانند برخوردار باشند.اگر زنی برای خودش چشم انداز زمان ظهور،پس از ظهورو قبل از ظهوررا ترسیم کند.اهداف و برنامه داشته باشد.علاوه برنیروهای ماورائی که در فیلم ها میبینید به نیروهای دیگر هم مجهز است.این نگاه سیاسی و بصیرت یک زن است .
شما زن ها رو جزئی نگر خطاب میکنید وهمین رو عاملی میدونین برای عدم صلاحیت لازم برای مدیریت کردنی که تو همین سخنرانی هم راجبش گفتین واگر این عدم صلاحیت یا به عبارتی عدم توانایی زن ها برای مدیریت قرار هست که با تمرین کردن درست بشه بنابر اذعانتون! واگر قرار هست زمان ظهور حضرت مهدی پنجاه نفر از زنهاصدها لشکر رو مدیریت کنن چرا به مدیریت اونها در زمان "حضور " حضرت مهدی موافق نیستین و فعالیت اجتماعی اون ها رو مخل بچه داری و همسر داری اون ها میدونین ؟؟ولزوما عقل اون ها رو احساسی اعلام میکنین و تنها وظیفه اش رو بچه داری میدونین؟! مگر زنهایی که یار امام هستن راهبه هستن؟؟ پاسخ بدین لطفا
پاسخ:
با سلام و تشکر
1- ارتباط گیری و ارتباطات غیر از مدیریت است. و اتفاقا در ارتباط گیری و تاثیرگذاری معمولا توجه به جزئیات اهمیت بیشتری از توجه به کلیات دارد. خانمها در ارتباط گیری و تاثیرگذاری بر اطرافیان خودشان خیلی قوی هستند که امام و آقا فرمودند نقش زنان در انقلاب ما بیش از مردان بود. زیرا زن باعث تشجیع دیگران میشود و .../ حال، زنها برای اینکه بتوانند تأثیر درستی بر روی دیگران بگذارند، باید نسبت به حرکت کلی جامعه و داشتن یک تحلیل کلان و سیاسی خود را تقویت کنند.(دقت کنید)

2- عقل با احساسی بودن منافاتی ندارد. بستگی دارد که احساسات سطحی باشند یا عمیق. احساسات عمیق همان ایمان و عشق به خدا و اولیای خداست که منطبق بر  بالاترین درجاتی عقلی است. و اساسا اگر کسی عاقل باشد اما عاشق خوبان نشود، او عاقل نیست.

3- مرد و زن هرکدام خصوصیاتی دارند که به خودی خود نه عیب هستند و نه حسن. هم مرد باید یاد بگیرد که در مواقع لزوم به جزئیات توجه کند و هم زن یاد بگیرد در مواقع لزوم به کلیات توجه کند. گاهی انسان از عدم توجه به جزئیات ضربه می خورد، و گاهی از ناحیه عدم توجه به کلیات.

خیلی جالب بود. سلام اگر امکان دارد فایل صوتی این صحبت را هم بگذارید که لاگر خواستیم جایی استفاده کنیم بشود چون رویش موسیقی گذاشتید.

درباره نظری هم که یک بنده خدایی داده باید بگم که متاسفانه خیلی ها دیدشان راجع به خانم ها محدود است و واقعا نی دانم چرا فکر میکنند اگر زنی قرار باشد در مناسبات اصلی جامعه اثرگذار باشد به این معنی است که همسر و فرزند را به امان خدا بگذارد.

جایی که فردی مثل حضرت زهرا(ع) و. حضرت زینب(ع) جامعه را به خانواده اولویت می دهند و در عین حال هر دو در حد اعلا اداره میکنند واقعا این آدمها چه حرفی برای گفتن دارند؟!

به عنوان یک خانم اولا خیلی متشکرم از آقای پناهیان که با حرفهای روشنگرانه شون سعی میکنند فضایی برای تنفس اذهان باز کنند و ثانیا فکر میکنم تنها راه برون رفت ما از وضیعتی که در آن هستیم این است که فکر کنیم چطور میتوانیم به جبهه حق کمک کنیم و این در روزگار ما قطعا با دغدغه های شخصی جور در نمی آید.

۰۷ تیر ۹۵ ، ۱۶:۴۲ متأسفم واقعاً
خب این خیلی عجیبه که پنجاه نفر از 313 نفر، خانم‌ها هستند و هزاران نفر لشکر زیر نظرشون فعالیت کنند؟

یعنی الان به نظر شما عجیبه که یک خانمی سیاسی باشه؟ و آیا "رشد" کرده تا به این حد برسه؟! اما آقایون بدون رشد خود به خود سیاسی اند؟!!!!!!!

مدیریت و این جور کارها، کار آقایون نیست. کار همه انسان هاست. اما شرایط (و دلایل واضحی که وجود داره) در حالت کلی ایجاب می کنه که خانم ها خودشون رو درگیر این جور مسائل مدیریتی نکنند....

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...