۹۲/۰۲/۰۸ چاپ ایمیل و پی دی اف

همکاری با ما

به صفحۀ همکاری با بیان معنوی خوش آمدید. بسیاری از همکاران فعلی بیان معنوی از طریق «فرم‌های همکاری تکمیل شده در همینجا» انتخاب شده‌اند. شما نیز در صورت تمایل می‌توانید فرم همکاری(اینجا) را تکمیل بفرمایید تا در هنگام نیاز و برحسب توانمندی‌ها، علائق، و تجارب‌تان، بتوانیم باهاتون تماس بگیریم. پر کردن همۀ اطلاعات مفید است، اما الزامی نیست. اطلاعات شما نزد موسسه بیان معنوی محرمانه خواهد بود. در صورت لزوم از طریق ایمیل bayan.manavi[at]gmail.com یا قسمت نظرات در انتهای همین قسمت می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

برای پر کردن فرم همکاری، اینجا را کلیک کنید.

برخی زمینه‌های همکاری در ادامه فهرست شده‌اند:

  • به جای مقدمه
  • همکاری در تولید محتوا
    • به اشتراک گذاشتن سخنان تأثیرگذار و راه‌گشا، تجربه‌های شخصی و سازمانی
    • تکمیل بانک پرسش‌ها و پاسخ‌ها
    • تکمیل بانک پیشنهادها و راهکارهای عملی استاد
    • تولید کلیپ صوتی و تصویری
    • طراحی نمودار، جدول و اینفوگراف‌های کمک‌آموزشی
  • همکاری در انتشار و توزیع
    • انتشار و یا معرفی مطالب و محصولات مفید به دیگران
    • برگزاری مسابقات
    • معرفی سایت به دیگران از طریق درج لوگو در وبلاگ یا...
    • معرفی سامانۀ پیامکی
    • عرضۀ محصولات به مناسبت‌های خاص
    • افزایش مراکز فروش و همکاری در عرضۀ محصولات
  • زمینه‌های دیگر همکاری
    • همکاری آزاد، پژوهشگر، استاد دانشگاه، دبیر مسئول فرهنگی، مسئول فروشگاه، و ...
  • مشارکت در هزینه‌ها

 

به جای مقدمه

  • آیات و روایات ارزش فراوانی برای کسانی قائل می‌شود که به فکر کمک و خدمت‌رسانی به اندیشه، روان و معنویت انسان‌های دیگر هستند، و چنین فعالیت‌هایی را بهترین فعالیت‌های برشمرده‌اند. برخی از آنها را می‌توانید از اینجا بخوانید.

همکاری در تولید محتوا

به اشتراک گذاشتن سخنان تأثیرگذار و راه‌گشا، تجربه‌های شخصی و سازمانی

اگر بخشی از سخنان «استاد پناهیان» به صورت ویژه برای شما راهگشا بوده است، یا تجربه و خاطرۀ ویژه‌ای در این زمینه دارید، می‌توانید شرح این تأثیر یا تجربه را از طریق سایت برای دیگران به اشتراک بگذارید. این انعکاس و بازنشر از زبان شما می‌تواند به گسترش بیشتر معنویت کمک کند و به حل مشکل دیگران کمک کند.

همچنین اگر در نقش استاد، معلم، مسئول فرهنگی،... بوده‌اید و یکی یا بخشی از مباحث برای شما راه‌گشا بوده، تبیین و انعکاس تجربه شما، هم برای موسسه بیان معنوی و هم برای کسانی که نقش‌های مشابه شما را در موقعیت‌های مختلف ایفا می‌کنند، مفید خواهد بود.

تکمیل بانک پرسش‌ها و پاسخ‌ها

جوانان پرسش‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف اخلاقی، تربیتی، اعتقادی و خانوادگی را از طرق مختلف شفاهی و نوشتاری از استاد می‌پرسند که بخش قابل توجهی از آنها در ضمن سخنرانی‌ها مطرح و پاسخ داده می‌شود. در صورت استخراج این موارد از سخنرانی‌ها، مجموعۀ ارزشمندی از پرسش‌ها و پاسخ‌ها پاسخ به پرسش‌های جوانان است که در صورت استخراج و عرضه به صورت یک بانک اطلاعاتی، پاسخ‌گوی بخش مهمی از پرسش‌های جوانان علاقمند خواهد بود.

در صورت فرصت و توانایی، می‌توانید ضمن شنیدن یا مطالعه سخنرانی‌ها، با استخراج و تنظیم پرسش‌ها و پاسخ‌ها به تکمیل این بانک اطلاعاتی کمک کنید. (پست الکترونیکی: bayan.manavi@gmail.com  )

شیوۀ اسخراج: در استخراج پرسش‌ها باید به نکاتی توجه کرد تا گزینش مفیدی صورت گیرد. هر پرسش و پاسخی که در سخنرانی مطرح می‌شود قابلیت عرضۀ جداگانه ندارد. در صورت نیاز در آینده به برخی از نکات در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

قالب ارائه: «عنوان مناسب. ترجیحاً به صورت سؤال» «متن کامل پرسش»، «متن کامل پاسخ»، «منبع دقیق استخراج پرسش و پاسخ».

منابع قابل استفاده: مطالب منتشر شده در سایت، کتاب‌ها، مجموعۀ لوح فشردۀ بیان معنوی، لوح فشردۀ موضوعی مباحث استاد، دیگر.

در میان مباحث مختلف، معمولاً مباحث تربیتی و خانوادگی و مباحث اخلاقی پراستفاده‌تر هستند. از جملۀ مباحث تربیتی و خانوادگی می‌توان به مباحث تلویزیونی سمت خدا اشاره کرد و از میان مباحث اخلاقی می‌توان به شرح خطبۀ همام(اخلاقی‌ترین خطبۀ نهج البلاغه) و بحث «تنها مسیر» اشاره کرد.

تکمیل بانک پیشنهادها و راهکارهای عملی استاد

در خلال برخی سخنرانی‌ها و نوشته‌های استاد پناهیان، ایشان پیشنهادات و راهکارهای عملی و مشخصی ارائه می‌کنند. جدا کردن و فهرست کردن این پیشنهادها می‌تواند قدمی در راستای تحقق آنها باشد و همچنین کمکی باشد برای کسانی که مسئولیتی دارند و به پیشنهادهای عملیاتی فکر شده نیاز دارند.

شما می‌توانید در هنگام مطالعه و گوش کردن سخنرانی‌های استاد پناهیان، اگر به چنین مواردی برخورد کردید، آن قسمت از متن را جدا کنید و برای bayan.manavi@gmail.com ایمیل کنید. فراموش نکنید که مشخصات منبع(فایل صوتی) را حتماً ذکر کنید تا زحمت شما قابل استفاده در سایت باشد.

تولید کلیپ صوتی و تصویری

کلیپ‌های کوتاه صوتی مانند بسته‌های کوتاه و جذاب معرفتی هستند و اگر خوب تهیه و تنظیم شده باشند، به دلیل کوتاه بودنشان با سرعت بیشتری تکثیر می‌شوند و مخاطبان بیشتری پیدا می‌کنند. بعضی‌ها در این زمینه استعدادهای خوبی دارند و برخی هم با تلاش و کسب تجربه، توانایی خود در این زمینه را افزایش داده‌اند. کلیپ‌های کوتاه صوتی(پادکست)، امروزه یکی از روش‌های کارآمد برای گسترش معنویت و معرفت دینی است. گاهی یک کلیپ خوب، زندگی یک نفر را متحول می‌کند. بر اساس روایات ما، کمک معنوی و معرفتی به دیگران از صدقه و کمک مالی بالاتر است. حتماً قبل از تهیه و ارسال کلیپ، شرایط و برخی راهنمایی‌های مفید را بخوانید(اینجا).

طراحی نمودار، جدول و اینفوگراف‌های کمک‌آموزشی

انواع تصاویر و نمودارهای گرافیکی، اگر خوب طراحی شوند، می‌توانند سرعت انتقال مطالب و همچنین قدرت به خاطر سپردن مطالب را افزایش دهند. گرافیک‌های اطلاع‌رسان یا اینفوگرافیک(infographic) اصطلاحی است که چندسالی است بیشتر برای چنین مواردی استعمال می‌شود. تجارب، مثال‌ها و گفتن‌های فراوانی در این زمینه هست، که بسیاری از آنها به صورت پراکنده در فضای اینترنت وجود دارد که برخی از آنها به مرور به همین بخش اضافه خواهد شد. ما هم سعی خواهیم کرد به مرور و با کمک شما راهنمایی برای کسانی که علاقمند هستند از این طریق در گسترش معنویت و دستگیری از انسان‌های دیگر مشارکت کنند، تهیه کنیم.

شما می‌توانید تصویر و نموار مفهومی که برای هر کدام از مباحث استاد پناهیان طراحی کرده‌اید را به bayan.manavi@gmail.com ایمیل کنید تا در صورت واجد بودن حداقل شرایط لازم، در سایت منتشر شود. مباحث انتخابی برای تصویرسازی، باید از میان مباحثی باشد که در سایت بیان معنوی و یا در لوح‌های فشرده عرضه شده توسط موسسه بیان عنوی ارائه شده است. طبیعی است که تصویرسازی برای مباحثی که مکتوب آن منتشر شده، سهل‌تر و از جهانی مفیدتر خواهد بود. ضمناً لازم است در ایمیل، مشخص کنید که تصویر ارسالی برای کدامیک از مباحث طراحی شده است.

فهرست برخی از مطالب مفید در مورد تصویرسازی و برخی نمونه‌ها را می‌توانید در اینجا ببینید و تصویرسازی‌های محدودی که تاکنون برای مباحث استاد پناهیان صورت گرفته را نیز می‌توانید در اینجا ببینید.

همکاری در انتشار و توزیع

انتشار و یا معرفی مطالب و محصولات مفید به دیگران

بنا به تجربه موسسه در سال‌های گذشته، بسیاری از اقشار مختلف، همچون دبیران مدارس، مسئولین مراکز فرهنگی، کانونی‌های دانشجویی،.. فرصت کافی و برای یافتن محتواهای مورد نیاز خود را ندارند. گاهی یکی از مطالب سایت یا محصولات تولید شده ممکن است برای یک مسئول فرهنگی، یک دبیر یا یک دانشجو بسیار رهگشا باشد. کسانی که با مطالب سایت و محصولات آشنایی نسبتا خوبی دارند، اگر در اطراف خود چنین اقشاری را بشناسند، با معرفی یا رساندن محتوای مورد نیاز، عملا در ثواب آن معلم، یا مسئول فرهنگی شریک شده‌اند.

دوستان و آشنایان شما هم گروه دیگری هستند که شما می‌توانید به آنها کمک کنید. امتیاز بسیار مهم شما نسبت به رسانه‌های عمومی، قدرت «انتخاب» محتوای مناسب با هرکس است. شما می‌توانید با آگاهی از تیپ شخصیتی و مشکلاتی که هر کدام از اطرافیان‌تان با آن درگیر است، با انتخاب «یک مطلب»، «یک کلیپ صوتی» یا «یک سی دی» مناسب، به او کمک کنید. نیاز کسی که در آستانۀ ازدواج است، با کسی که تازه ازواج کرده، با کسی که می‌خواهد در مورد تربیت فرزندش بیشتر بداند متفاوت است. نیاز کسی که تازه با معنویت و دین آشتی کرده، و کسی که از بچگی به مسجد محل رفت و آمد داشته متفاوت است. مطالب خوب در دنیای کنونی زیاد است، اما پیدا کردن مطلبی که ما نیازمند آن هستیم، گاهی اوقات بسیار دشوار و وقت‌گیر است و گاهی ناممکن به نظر می‌رسد. همین کار دشوار، گاهی اوقات با یک توصیۀ دلسوزانه و دوستانه از طریق ایمیل، پیامک، یا تلفن، به سرعت و سهولت صورت می‌گیرد.

برگزاری مسابقات

چندین سال قبل، مسئولین فرهنگی یکی از مدارس کشور در تماس با موسسه از نتیجۀ ثمربخش برگزاری یک مسابقه خبر داد. این مسئول محترم که لوح فشردۀ «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟» به طور اتفاقی به دستشان رسیده بود، پس از تاثیر این سخنرانی برای خود، پیشنهاد برگزاری مسابقه در مدرسه را مطرح کرده بود. پس از استقبال فراوان دانش‌آموزان و معلمین، این مسابقه چندین بار در سطح منطقه برای دانش‌آموزان و نیز معلمین برگزار شد.

این تجربه می‌تواند در هرجای دیگری متناسب با شرایط آن تکرار شود و از این ظرفیت فراوان و بالقوه برای گسترش معنویت استفاده کرد. یقیناً گزینه‌های خوب متعددی برای این مسابقات وجود دارد و مباحث استاد پناهیان یکی از این گزینه‌ها است- که البته به دلیل برخی ویژگی‌های متمایز با استقبال و پذیرش ویژه‌ای از سوی جوانان مواجه می‌شود.

همچنین اگر تجربه‌ای از برگزاری چنین مسابقاتی دارید، با طرح و توضیح تجربه خود، به توسعه این تجربه کمک کنید. برخی از کسانی که مسابقاتی برگزار کرده‌اند، سوالات طراحی شدۀ خود را در اختیار موسسه قرار داده‌اند، تا در اختیار دیگران قرار دهد. در صورتی نیاز می‌توانید با ایمیل bayan.manavi@gmail.com مکاتبه کنید.

معرفی سایت به دیگران از طریق درج لوگو در وبلاگ یا...

با توجه به اینکه مدت زیادی از راه‌اندازی این پایگاه اطلاع‌رسانی نمی‌گذرد، خیلی از کسانی که به دنبال مباحث استاد پناهیان هستند، اطلاعی از وجود چنین سایتی ندارد. اگر شما صاحب وبلاگ یا سایت خبری هستید، می‌توانید لوگوی سایت را در گوشه‌ای از سایت خود قرار دهید. و یا به طریق دیگری که مایل هستید این سایت را به دیگران معرفی کنید. لوگوی سایت را می‌توانید از اینجا بردارید.

معرفی سامانۀ پیامکی

بسیاری از علاقمندان به این مباحث، به دلیل گرفتاری‌هایی جاری و روزمره کمتر فرصت مراجعه به سایت پیدا می‌کنند. موسسۀ بیان معنوی دو سامانۀ پیامکی دایر کرده است.

1. یک سامانۀ پیامکی برای دریافت نظرات و پرسش‌های شما( به شمارۀ 10001313) و برخی اطلاع‌رسانی‌ها

2. سامانۀ پیامکی اصلی موسسه با شماره 201414 که سرویس‌های مختلفی برای ارسال پیامک دارد(اینجا را بخوانید).

معرفی سامانه پیامکی، به ویژه سرویس "پیام‌های معنوی"، سرویس"گزیدۀ آخرین سخنرانی" و سرویس "اطلاع‌رسانی برنامه‌های تلویزیونی" می‌تواند کمک موثری در جهت رساندن پیام‌های معنوی به دیگران باشد.

عرضۀ محصولات به مناسبت‌های خاص

نهادها، شرکت‌ها، سازمان‌ها، مدارس و محیط‌های دانشگاهی در مناسبت‌های مختلفی مانند دهۀ محرم، ماه مبارک رمضان، نیمۀ شعبان، ولادت امیرالمؤمنین(ع)، روز زن، هفته دفاع مقدس، آغاز سال تحصیلی، همایش‌هایی با موضوعات مختلف و مواردی از این دست، محصولات فرهنگی را به عناوین مختلفی مانند تقدیر و تشکر، هدایا، یا ارتقای فرهنگی ارائه می‌کنند. این مناسبت‌ها یکی از فرصت‌های خوب برای اثرگذاری فرهنگی است، اما بسیاری از اوقات دست‌اندکاران این مجموعه‌ها فرصت کافی برای جستجوی محصول مناسب را ندارند و ناچار هستند از میان دایرۀ خیلی محدودتری از محصولات، انتخاب کنند. حتماً خوشحال می‌شوند اگر کسی به بزرگ شدن دایرۀ انتخابشان کمک کند و در انتخاب محصول فرهنگی به آنها کمک کند.

برخی از محصولات متناسب با مناسبت‌های مختلف (اینجا) معرفی شده است.

افزایش مراکز فروش و همکاری در عرضۀ محصولات

فروشگا‌ه‌هایی که در حال حاضر محصولات موسسه را عرضه می‌کنند در اینجا فهرست شده است. اما همچنان شهرها و مکان‌های زیادی هستند که فاقد محلی برای عرضۀ این محصولات هستند. ممکن است شما در این راستا بتوانید قدمی بردارید. یا ممکن است برخی محصولاتی که با استقبال بیشتری مواجه هستند را در مسجد محل، هیئت، و ... شخصاً ارائه کنید. توجه فرمایید که هرگونه پرسش در خصوص فروش محصولات را از طریق مسئولین سایت فروش محصولات بیان معنوی پیگیری فرمایید.

زمینه‌های دیگر همکاری

مشارکت در تکمیل همین بخش

در تکمیل بخش‌های مختلف همین صفحه و صفحات فرعی آن می‌توانید مشارکت کنید. به عنوان مثال اگر شما تجربه خوبی در ساخت کلیپ دارید، ممکن است بخواهید یک متن کوتاه برای کسانی که می‌خواهند این کار را شروع کنند بنویسید، یا اگر متن خوبی در این رابطه سراغ دارید لینک آن را به دیگران معرفی کنید. مثال‌هایی از این دست فراوان هستند.

همکاری آزاد، پژوهشگر، استاد دانشگاه، دبیر مسئول فرهنگی، مسئول فروشگاه، تایپیست، و ....

امیرالمؤمنین(ع): «هیچ کار خوبى را که بر انجام آن توانایى، دست‌کم نگیر و ناچیز مشمار و به خاطر خوبی‌اى بزرگترْ آن را ترک مکن؛ زیرا خوبى و کمک اندک، در صورتى که به آن نیاز باشد سودمندتر از آن خوبى و (کمک) بسیارى است که در حال بى نیازى به کسى شود؛ لَا تَسْتَصْغِرْ شَیْئاً مِنَ الْمَعْرُوفِ قَدَرْتَ عَلَى اصْطِنَاعِهِ ِإِیثَاراً لِمَا هُوَ أَکْثَرُ مِنْهُ فَإِنَّ الْیَسِیرَ فِی حَالِ الْحَاجَةِ إِلَیْهِ أَنْفَعُ لِأَهْلِهِ مِنْ ذَلِکَ الْکَثِیرِ فِی حَالِ الْغَنَاءِ عَنْهُ وَ اعْمَلْ لِکُلِّ یَوْمٍ بِمَا فِیهِ تَرْشُدْ.»(میزان الحکمه/حدیث12789)

فعالیت‌های مختلفی در موسسه وجود دارد که بعضاً دچار گره می‌شوند و ممکن است با کمک مختصر چند نفر زمینۀ یک کار فرهنگی فراهم شود یا مشکلی گشوده شود. فرض کنید در یک کار پژوهشی در زمینۀ روانشناسی به کسی نیاز هست که هم به مباحث استاد پناهیان تا حدودی اشراف داشته باشد و هم توانایی بالایی برای یک کار پژوهشی روانشناسی داشته باشد. یا فرض کنید برای قسمتی از یک کلیپ یا مستند فرهنگی در حال ساخت، نیاز به فیلم یا تصویری از فلان شهید هست، یا نیاز به کسی هست که در یکی از کشورهای خارجی بتواند یک مصاحبه کوتاه با یک شهروند معمولی ترتیب دهد. یا فرض کنید می‌خواهیم یک مستند فرهنگی خوب، به طور همزمان در دانشگاه‌های سراسر کشور اکران شود و بازخوردهای آن دریافت شود و نیاز به کسانی هست که در دانشگاه خود فعال باشند و بتوانند آن را در دانشگاه خود اکران و نقد کنند. و خیلی مثال‌های دیگر در زمینه‌های متنوع و مختلف.

بنابراین در صورتی که تمایل دارید می‌توانید فرم همکاری با موسسه(اینجا) را تکمیل کنید، تا در هنگام نیاز با شما تماس گرفته شود. پر کردن همۀ اطلاعات مفید هست، اما الزامی نیست. اطلاعات شما نزد موسسه بیان معنوی-ناشر آثار استاد پناهیان- محرمانه خواهد بود.

در صورتی که فرصت پرکردن فرم را ندارید، در بخش نظرات همین صفحه، مشخصات فردی، شهر محل سکونت، تحصیلات، شغل و توانایی‌ها، ایمیل و تلفن همراه خود را بنویسید یا به شماره 10001313 پیامک کنید.

مشارکت در هزینه‌ها

کمک‌های مقطعی و کمک‌های ثابت ماهیانه

توضیحات این قسمت به این صفحه(اینجا) منتقل شده است.

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...