۹۵/۰۴/۲۸ چاپ ایمیل و پی دی اف

جهاد را با بقیه خوبیها مقایسه نکنید! (1)

دوستان من! چقدر در عمرتان، دعوت به کارهای خوب معمولی شده‌اید؟! من به تمام آنها مظنون هستم. من به تمام دعوت‌های اخلاقی که نه برای  فداکاری در راه خداست، مشکوکم/ اگر میخواهید، جوانان  انقلابی نشوند آنها را به مسجد راه ندهید و به  اعتکاف نبرید، دل که رقیق شد، تحمل بلای انسانها را نخواهند کرد/ بعضی‌ها، با سرگرم شدن به خوبیهای منهای  جهاد، به خودارضایی معنوی میپردازند/ امام صادق(ع) میفرماید: عابدی در بنیاسرائیل، نماز میخواند، بچهها مقابلش مرغی را پر می‌کندند و شکنجه می‌کردند. اعتناء نکرد و نمازش را ادامه داد. زمین دهان بازکرد و او را در عذاب فرو برد. حالا خدا چگونه با نمازخوان‌هایی که خبر مظلومیت مظلومان عالم-نه فریاد مرغی که دارند قطعهقطعه میکند، بلکه فریاد انسان‌هایی که دارند آنها را قطعهقطعه می‌کنند!، دلشان را تکان نمی‌دهد، برخورد خواهد کرد!!! 

 حجت الاسلام پناهیان:

نگاه عافیتطلبانه به فضائل امیرالمومنین

 درباره امیرالمومنین علی(ع) می‌توان به دوگونه سخن گفت: یکی  عافیت ‌طلبانه، دیگری غیرعافیت طلبانه یعنی  مجاهدانه ؛ بسیاری از اوصاف و خوبی هایی که درباره علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) ذکر می‌کنند، خوبیهایی هست که می‌توان عافیتطلبانه از آنها حرف زد و انسانهای  راحتطلب و سختیگریز آن خوبیها را بگویند و بشنوند و لذت ببرند. در حالی که همه خوبیهای حضرت، هیچ گاه به پای مجاهدت‌ها و فداکاری‌های‌شان نمی‌رسد.

برتری فضیلت جهاد و فداکاری بر بقیه خوبیها

 آیه‌ای در قرآن، که شأن نزولش درباره امیرالمونین است، به روشنی فضیلت فداکاری‌ها و مجاهدت‌هایی حضرت را، بر دیگر خوبیها، نشان می‌دهد خداوند می‌فرماید: «آیا شما خدمت به زائران خانه‌ی خدا و ساختن مسجدالحرام را مانند  جهاد در راه خدا می‌گیرید؟!!! اینها نزد خدا یکسان نیستند. خدا قوم  ظالمین را  هدایت نمی‌کند؛ أَجَعَلْتُمْ سِقایَةَ الْحاجِّ وَ عِمارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ کَمَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ وَ جاهَدَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ لا یَسْتَوُونَ عِنْدَ اللَّهِ وَ اللَّهُ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمینَ»(التوبة/ 19) خداوند در این آیه، کسانی را که نه عبادت بلکه بالاتر از عبادت یعنی خدمت به  مسجد و  حاجیان را با  جهاد در راه خدا مقایسه می‌کنند را سرزنش می‌کند و می فرماید اصلا اینها قابل مقایسه نیستند.

 دوستان من! چقدر در عمرتان، دعوت به کارهای خوب معمولی شده‌اید؟!!! من به تمام آنها مظنون هستم. من به تمام دعوت های اخلاقی که نه برای فداکاری در راه خداست، مشکوکم. آنها سپری است که می خواهد  جهاد را از کار بیندازد.

خودارضایی معنوی ممنوع

 بعضی‌ها در محضر پروردگار عالم، به خود ارضایی معنوی می پردازند و این خود ارضایی معنوی، هم علائمی دارد. یکی از علائمش این هست که انسان، وقتی کار واجب‌تر برایش پیش بیاید،  عبادتش را قطع نکند. امام صادق(ع) می فرماید:  عابدی در بنی اسرائیل، داشت  نماز می خواند، بچه ها مقابل او،  مرغی را پر می کندند و با  شکنجه می کشتند. او اعتناء نکرد و نمازش را ادامه داد. به خاطر اینکه عبادتش را ادامه داد، زمین دهان بازکرد و او را در  عذاب فرو برد. (کَانَ رَجُلٌ شَیْخٌ نَاسِکٌ یَعْبُدُ اللَّهَ فِی بَنِی إِسْرَائِیلَ...؛ امالی طوسی/669(.

 حالا خدا چگونه با نمازخوانهایی که خبر مظلومیت مظلومان عالم، دلشان را تکان نمی‌دهد، برخورد خواهد کرد!!! نه فریاد مرغی که دارند قطعه قطعه میکند بلکه فریاد انسان‌هایی که دارند آنها را قطعه قطعه می کنند. باید این طور شود که اگر غربیهای، در بین شما معتکفین، بیاید و برود، بگوید:«من رفته بودم اعتکاف ولی همه‌ی نالهها برای کشتگان سوریه، بحرین، یمن و عراق بود.»

 آقازاده آیت الله بهجت(ره) میگفت: وقتی انفجاری در  بغداد رخ می‌داد- نه کنار حرم معصومین، نه کشتههایی از مدافعین حرم- آقا تا دو سه روز حالش نامساعد بود. میفرمود: ببین، همینطور راحت، آدم می کشند. غذا که معمولا کم میخورد، همان را هم دیگر نمیخورد.» به این می‌گویند عارف!

 شاخص اینکه آدم به خدا نزدیکتر شده، این است که نسبت به بقیه انسان‌ها دلسوزتر شده باشد. اگر میخواهید، جوانان انقلابی نشوند آنها را به مسجد راه ندهید و به اعتکاف نبرید، دل که رقیق شد، تحمل بلای انسان ها را نخواهند کرد.


مطالب مرتبط

 کلیپ تصویری | خودارضایی معنوی

نظرات

به مهسا خانم
سلام
مرگ و میر  ناشی از فقر و بیماری و بلایای طبیعی یا حوادث ناگهانی هم هست و نیز احساس پوچی یا خوی درندگی در همان جاهایی که نام بردید غیر از این که الآن داعش از هر جایی عضو گرفته در همان جاها نیز عملیات تروریستی انجام می دهد.

سلام من شنیدم از نشانه های ظهور امام زمان جنگ در سراسر دنیاست به طوری که یک سوم از مردم دنیا زنده می مانند . درست است ؟ اگر درست است الان که فقط هر جا مسلما نی هست  می کشند قرار است در زمان امام زمان فقط مردم امریکا و اسراییل و انگلیس بمانند ؟؟؟

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...