۰۲/۰۸/۰۷ چاپ ایمیل و پی دی اف

کدام کشور سرش کلاه نمی‌رود؟ + فایل بازطراحی شدۀ نقشۀ جهان

"جهان در آستانۀ تحوّل است و نظم نوینی در حال شکل‎گیری است"

این جمله برایتان آشناست؟

احتمالاً شما هم این مفهوم را چند وقت اخیر زیاد شنیده‌اید. گزاره‌ای که دیگر کسی در مورد آن تردیدی ندارد و هر روز نشانۀ تازه‌‌ای از وقوع آن قابل مشاهده است.  این را هم حتماً می‌دانید که در نظم جدید علاوه بر سایر شاخص‌ها، جایگاه جغرافیایی کشورها و مسیرهای دسترسی آن‌‌ها نیز اهمیت خاصی دارد و تعیین‌کنندۀ قدرت و جایگاه آنها خواهد بود. به عنوان نمونه ایران را "چهار راه جهان" می‌گویند چون در یک موقعیت بی‌نظیر جغرافیایی قرار دارد.

اما صرفاً شنیدن یا خواندن این اخبار نمی‌تواند تصوّر دقیق و کاملی به ما بدهد، طوری که کاملاً متوجه آن شویم. فهم بهتر دنیا و تحوّلات جدید آن ممکن نمی‌شود مگر اینکه بتوانیم از زاویۀ بالا به کلیّت آن نگاه بیندازیم و جایگاه عناصر اثرگذار بر آن را متوجه شویم. کاری که به کمک یک نقشۀ خوب می‌توان انجام داد!

اگر می‌خواهید به یک نقشۀ سرراست از جهان و بدون جزئیات بی‌ربط، دسترسی داشته باشید، فایلی که در ادامه می‌آید می‌تواند به دردتان بخورد. حتی می‌توانید آن را چاپ کنید و در محلی جلوی چشم نصبش کنید!

کلان‌نگری و دیدن از بالا می‌تواند انسان را از اسیر و غرق شدن در جزئیات گمراه‌کننده و زودگذر نجات دهد. دیدن نقشۀ جهان از بالا هم می‌تواند گامی در همین مسیر باشد. جهانی که در آستانۀ تحوّل بزرگی است. کشوری و ملّتی می‌تواند در این تحوّلات سود بیشتری ببرد که حواسش بیشتر از دیگران جمع باشد و به اتفاقات کوچک داخلی مشغول نباشد. شاید این دو عبارت از رهبر انقلاب حُسنِ ختام مناسبی برای این متن باشد:

۱۴۰۲/۰۲/۲۷: «از امام صادق(ع): .. وَ لَو کانَ کُلُّ‌ قَومٍ‌ اِنَّما یَتَّکِلونَ عَلیٰ بِلادِهِم وَ ما فیها اگر قرار باشد که هر جمعیّتی، هر ملّتی فقط به خودشان، به مسائل کشور خودشان، به مسائل شهر خودشان بپردازند، به آنها فقط تکیه کنند و اهمّیّت بدهند، هَلَکوا؛ از بین می‌روند. اگر شما ندانید در دنیا چه می‌گذرد، ضعیف می‌شوید؛ هَلَکوا، تعبیر امام صادق (ع) است. وَ خَرُبَتِ البِلاد؛ همان کشور خودتان، منطقۀ مورد نظر خودتان هم نابود می‌شود، خراب می‌شود. وَ سَقَطَتِ الجَلَبُ وَ الاَربَاح ــ‌ «جَلَب» یعنی درآمد ــ درآمدهای ملّی‌تان هم کاهش پیدا می‌کند. باید بدانید دنیا چه خبر است. وَ عَمِیَتِ الاَخبَار؛(۸) از دنیا بی‌خبر می‌مانید. باید نگاه کنید به دنیا، ببینید دنیا چه خبر است....

کشوری که جوانش، غیر جوانش، عالِمش، درس‌خوانش، کاسبش، همه، توجّه به مسائل جهانی دارند، این کشور، هرگز سرش کلاه نمی‌رود».

۱۴۰۱/۰۸/۱۱: «علائم زیادی وجود دارد که نظم کنونی جهان دارد تغییر پیدا می‌کند... در این دنیای جدید ایران چه کاره است؟... این، آن چیزی است که باید شما روی آن فکر کنید، باید شما خودتان را برایش آماده کنید؛ این آن چیزی است که جوان ایرانی می‌تواند انجام بدهد. ما می‌توانیم در این نظم جدید یک جایگاه برجسته‌ای داشته باشیم.» 

جهت دانلود «کیفیت قابل چاپ» این نقشه(PDF) | با حجم ۹ مگابایت اینجا کلیک نمایید

عکس با کیفیت پایین:

نظرات

دم شما گرم خیلی نقشه خوب و با کیفیتی هست.

سلام و خیلی ممنون از استاد پناهیان عزیز و شما عزیزان که واقعا زحمت میکشید و دغدغه ی هدایت مردم رو دارید.اجرتان با امام زمان.

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...