۹۷/۰۴/۰۵ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | قدرت عجیب زن!

 

متن:

دوستان جوان من! یکی از امتحان‌های سازمانی و ثابت پروردگار عالم، امتحان، اذیت شدن، ابتلا از طریق ذوی‌الحقوق است. او ممکن است محلّ امتحان تو بشود، اذیت‌ات هم بکند. مواظب باش! در روابط زن و شوهر هم زن و شوهر از هم امتحان می‌گیرند. امتحان‌های زن و شوهر هم امتحان‌های سازمانی است. مثلاً غیرت مرد نسبت به زن این یک امتحان سازمانی است. ممکن است یک مردی زیادی غیرت‌ورز باشد، خب آن صحیح نیست، اذیت می‌کند. ولی محلّ امتحان است برای خانم. این غیرت را چه‌جوری تمکین کند؟

خانم هم محلّ امتحان آقاست. آقا باید نسبت به خانم‌اش رحم داشته باشد، دلش را نشکند. و خانم‌ها هم             یکی از امتحان‌های سازمانی‌شان از آقایان این است که بدزبانی می‌کنند نسبت به آقایشان. این را امیرالمؤمنین می‌فرماید، این را پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید. آقایان باید سکوت کنند صبر کنند. بدزبانی خانم‌شان را جدی نگیرند. این یک امتحان سازمانی است. این پسرها را تو رو خدا دوزار این حرف‌ها را بهشان یاد بدهید بعد برایشان زن بگیرید. بعد از سی سال زندگی می‌گویم خب خانم‌ات اینجوری می‌گوید امیرالمؤمنین می‌فرماید خانم‌ها وقتی که می‌خواهند ناشکری کنند مبالغه می‌کنند، شما سکوت کن. گفت اِ! واقعاً می‌گویی؟ گفتم آره. من فکر می‌کردم این جنایتکار است این کلمات را دارد می‌گوید. نه بابا جنایتکار نیست. خودش هم دو دقیقه بعد پشیمان می‌شود، اگر آدم خوبی باشد، نباشد، ده دقیقۀ بعد، همین‌جوری می‌رود تا ده سال بعد. بالاخره پشیمان می‌شود.

    پس خانم‌ها اشکال ندارد بد و بیراه بگویند؟ چرا! اکثر خانم‌هایی که می‌روند دوزخ به خاطر همین بد و بیراه گفتن می‌روند دوزخ. این هم حدیث است که من به شما گفتم. او هم باید زبان خودش را کنترل بکند. ولی مشکل‌اش دیگر، بالاخره اینجوری می‌گوید. یک امتحان‌های سازمانی است.

     من حالا یک توضیح دیگر هم بدهم. در روابط زن و مرد کی بیشتر محلّ امتحان آن دیگری است؟ اصلاً محلّ امتحان دیگری را توضیح بدهم منظورم یعنی چی؟ در امتحان پدر و مادر و فرزند، کی بیشتر محلّ امتحان دیگری است؟ پدر و مادر محلّ امتحان هستند. چون این پدر و مادر هستند که زجر می‌دهند بچه باید بگوید چشم.

    یک خانمی آمد پیش پیامبر گرامی اسلام گفت من چه حقّی به گردن شوهرم دارم؟ حضرت می‌خواستند این محلّ امتحان‌ها را بشمارند. ولی فرمودند که اگرچه شوهر تو به گردن تو بیشتر حق دارد ولی حق‌های تو اینهاست. لذا زن‌ها توسط مردهایشان بیشتر امتحان می‌شوند. بدانند این را. محلّ امتحان مرد جامعه است بیشتر. درگیر با هزار تا مسئله و امتحان توی جامعه‌اش هست. یک درصدی از امتحاناتش هم نسبت به همسرش هست. به آقایان توصیه‌های لازم می‌شود. شما حقّت به گردن خانمت بالاست. مردها محلّ امتحان بانوان‌شان هستند در حالی که برعکس نیست. اینقدر زن‌ها محلّ امتحان مردها نیستند. لذا می‌فرماید: «جهادُ المرأةِ حُسنُ التّبَعُّل»؛ «حُسنُ التّبَعُّل» یعنی خوب شوهرداری کردن. خوب شوهرداری کردن یک معنایش این است که بدخُلقی‌های این را تحمّل کن. بیخود حرف زدنش هم تحمّل کن.

     بعضی از بچه‌ها می‌خواهند حتماً بابای خودشان را ادب کنند. خب این خیلی اشتباهات پیش می‌آورد. بعضی از خانم‌ها هم می‌خواهند حتماً شوهر خودشان را آدم کنند. اصلاً امکان ندارد. البته چرا، خانم‌ها استعدادی دارند که می‌توانند از یک روش‌هایی استفاده کنند در عین تواضع و فروتنی و اینها از یک روش‌هایی استفاده کنند مردشان را آدم کنند ها! این هم روایت دارد برایش، ولی خب هنرمندی نمی‌کنند دیگر، تدبیر نمی‌کنند، از امکانات‌شان استفاده نمی‌کنند، صبورانه برخورد نمی‌کنند. می‌خواهند بیایند اولین ابزاری که استفاده کنند از زبان تلخ و تند و تیزشان است که خب همه چی را به‌هم می‌زند.

      صریحاً پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید حقّ مرد بر گردن زن بیشتر از حقّ زن به گردن مرد است. این معنایش چیست؟ یعنی زن قدرتش بالاست برای تأثیرگذاری بر مرد. قدرت زن در تنظیم روابط همسری بالاتر از مرد است، مسئولیت‌اش هم بیشتر است. زن هم خدا این توان را بهش داده بوده که این مسئولیت را بهش داده. از توان خودش استفاده کند، نه از زبان خودش. از زبان آن تند و تیز طبیعی‌ای که باید کنترل‌اش بکند. قدرت زن در تنظیم روابط همسری بالاتر از مرد است!

       مقام معظم رهبری: «به دوستان و خویشاوندان و زنان و اینها می‌گویم، می‌گویم بر خلاف آنچه که معروف است در بین این دو جنس، آن جنس قوی‌تر زن است. زن‌ها قوی‌تر از مردها هستند. زن‌ها می‌توانند با تدبیر و با ظرافت مرد را توی دست خودشان بچرخانند. بله، زن‌هایی هستند که بی‌تدبیری می‌کنند این کار را نمی‌توانند انجام بدهند. اما زنی که اهل تدبیر باشد مرد را می‌کند رام خودش. زن‌ها این توانایی را دارند منتها با ظرافت. ظرافت در فکر و اندیشه و تدبیر و دستگاه تصمیم‌گیری است که خدای متعال در زن قرار داده.»

بعد از پدر و مادر محلّ امتحان فرزندان بودن، در روابط زوجین محلّ امتحان یکدیگر بودن مهم‌ترین جایگاه امتحان بشر است.

 

نظرات

به نتچام خدا
سوال قبلی مسئله اساس و با اهمیتی است . چرا بدون پاسخ مانده؟
با سلام مجدد
بنده در بسیج دانشجویی فعالیت دارم..اخیرا دوره ای برامون برگذار شد که یکی از اساتید کشوری فرمودند که شما خانم ها بهتره به مسائل خودتون و سبک زندگی اسلامی زنانتون بپردازین و کاری به مسائل سیاسی و اینا نداشته باشین. 
سوالم از استاد پناهیان اینکه ایشون میفرمایند که نه زن هم باید تحلیل سیاسی داشته باشه و کلی نگر باشه. حالا این اشرافیت به مسائل سیاسی چقدر باشه؟ یعنی محدودیتی نداره یا نه تا یه مرتبه ی کلی ای کافیه؟
اصلا اینکه تحلیل سیاسی داشته باشیم با اینکه فعالیت سیاسی متفاوته..! فقط درکش رو داشته باشیم و مطلع باشیم یا نه خودمون هم وارد عمل بشیم؟ این شبهه از اونجا ایجاد شد که اساتید دیگه به ما القا کردن که شما وظیفتون چیز دیگه ای هست(همسری..مادری) و وقتتون  رو با کارهای فرهنگی و سیاسی تلف نکنین.

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...