۹۷/۰۵/۱۵ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ صوتی | هر وقت تو حضرت علی بودی، من هم حضرت زهرا می‌شوم!

شناسنامه:

مدت: 3دقیقه |دریافت با کیفیت: [پایین(1MB) | متوسط(3MB) ]

متن:

برای هر انسانی تکلیف و تقدیرش با هم متناسب هستند. اگر کسی همسر بد خُلقی دارد، تقدیرش این بوده که این همسر بداخلاق باشد، تکلیف‌اش هم این است که صبوری کند، مراعات کند، نصیحت کند. بالاخره تکلیف او متناسب با تقدیر اوست.

در روایت دارد که پیامبر گرامی اسلام به کسی می‌فرمودند اگر من و جبرئیل امین و میکائیل، ملائک مقرّب پروردگار عالم همه با هم دعا کنیم که تو یک ازدواج دیگری غیر از آنچه که خدا برای تو مقدّر کرده است نصیبت بشود نخواهد شد. آنی که باید نصیبت بشود نصیبت می‌شود.

آن‌وقت کی نصیب هر کسی می‌شود؟ آنی که بتواند انسان را رشد بدهد. معنای این حرف چیست؟ معنای این حرف این نیستش که اگر آقاست با یک خانمی زندگی کند که بسیار این خانم انسان برجسته‌ای است از نظر عرفان و معنویت و تقوا، و بعد چون انسان بسیار معنوی‌ای هست شوهر خودش را رشد می‌دهد. یا بالعکس، شوهر خانم خودش از اولیاء خدا باشد که این خانم را رشد بدهد. نخیر، یک‌وقت یک کسی با اخلاق بدش شما را رشد می‌دهد. بحث را ما نباید محدود کنیم سر اینکه من به اندازۀ شما خوب می‌شوم ها! این یکی از مکائد ابلیس است، که خانم‌ها می‌خواهند به اندازۀ قیمت آقایشان خوب بشوند. آقایان می‌خواهند به اندازۀ قیمت خانم‌شان خوب بشوند. این کارها یعنی چی؟ می‌گوید بله، او علی بن ابی‌طالب باشد، من هم می‌شوم حضرت زهرا. او هم می‌گوید بله این حضرت زهرا باشد، من هم می‌شوم علی بن ابی‌طالب.

زندگی موفق کدام زندگی است؟ زندگی‌ای که زن و شوهر از آن فرصت زندگی خانوادگی برای رشدشان استفاده کنند. مثلاً آسیه شما فکر می‌کنید زندگی موفقی نداشته؟ همسر فرعون. که شاید تنها شهیدی که خداوند متعال مناجات لحظۀ شهادت او را در قرآن ذکر می‌کند آسیه باشد. البته ما آرزو می‌کنیم که خانم‌های محترم همسرانی مثل فرعون گیرشان نیاید. آقایان هم به درد و بلای برخی از انبیای الهی که همسران بدی داشتند گرفتار نشوند. بله تلاش هم می‌کنیم در این جهت، ولی وقتی که ازدواج محقق شد دیگر این حرف‌ها را بگذار کنار. حالا زندگی موفق کدام زندگی است؟ زندگی‌ای که زن و شوهر از آن فرصت زندگی خانوادگی برای رشدشان استفاده کنند.

اگر کسی همسر بد خُلقی دارد، تقدیرش این بوده که این همسر بداخلاق باشد، تکلیف‌اش هم این است که صبوری کند، مراعات کند، نصیحت کند. بالاخره تکلیف او متناسب با تقدیر اوست.

 

نظرات

در پاسخ به نظردهنده محترم زهراء، نکته‌ای باقی موند.

رایج است که کسانی که طلاق گرفته یا در شرف طلاقند، ماجرا را طوری تعریف می‌کنند که برای ازدواج بعدی خود، وجهه منفی پبدا نکنند. معمولا این عبارات نامردی، حبس در خانه، مجبور کردن به ببخش مهریه و ... از طرف زنان طلاق در ۹۰ درصد موارد تکراریست. در طرف مردان هم جملاتی مثل نامرد، توطئه‌گر، نقشه کش برای مهریه و ... رایج است. بسیاریش هم چرته و دوطرف آن یزیدی که معرفی می‌شود نیستن. به ویژه نگاه کنید کسی که آش رو زیاد شور می‌کنه معمولا غیرطبیعی و دارای اشکالات جدیست. یک فرد عادی و سالم معمولا به عامل اصل اختلاف یعنی عدم تفاهم در راه و معیارهای زندگی اشاره می‌کند و تلاطم روحی خاصی از خود نشان نمی‌دهد و نقاط قوت دیگری را انکار نمی‌کند، مگر این که به این انکار نیاز داشته باشد تا خانواده و اطرافیان به طلاق او نمره موجه دهند.

این‌ها رو اگر توجه نکنید و با ساده‌اندیشی حرف‌ها رو پذیرفته و انتقال دهید، آن وقت تجربه زندگی این‌ها رو به شما ثابت خواهد کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

خطاب به نظردهنده زهراء؛

سلام

اولا چطور مطمئن شدید آن خانم هر چه گفته درست بوده و موی لای درزش نمیرفته؟ هر کاری کنیم، پشت پرده چیزی هست که ندانیم. حتی اگر مرد ماجرا داستان را تعریف کند، شاید زبانش قاصر باشد! این اولین خطا.

ثانیا، گرچه کتک خطاست، اما در ادامه بند اول نمی‌دانیم خانم چه خطایی کرده که آقا به سرحد عصبانیت رسیده و خطایی دیگر مرتکب شده. مثلا گناه جاسوسی از خانه پیش خانواده و دوستان یا طعنه و کنایه به همسر به خاطر شرایط اقتصادی و هزاران گناه دیگه را کم‌تر از کتک که نمی‌دانید؟!

اگر ان شاء الله نه، منظور حاج‌آقا این است که اگر زنتان یه وقت از دستش در رفت و جاسوسی کرد یا طعنه زد، مرد به بزرگواری خودش ببخشد و اگر مرد از دستش در رفت و حرکت بدی کرد، زن به بزرگواری‌اش ببخشد. چون از این حرکات تعفن‌آور در هر دو طرف و سرتاسر جامعه تا قیامت هست و با عوض کردن آدم‌ها از بین نمی‌رود. اگر هم از بین برود، اجر فداکاری و ببخش نصیب آدم نمی‌شود. آدم بی‌زحمت و دردسر هم آدم نیست!

خیر پذیرش ضعف دیگران ظلم‌پذیری نیست. اصولا ضعف دیگران ظلم نیست که پذیرش آن ظلم باشد. ظلم یعنی مراعات نکردن حال و درجه دیگران. این که دانا بر نادان خرده بگیرد.

شما خواهر بزرگوار از این پس خواستید سخنان علماء را تحلیل بفرمایید، خودتان را جای آنان بگذارید و از بالای منبر نگاه کنید، نه از پایین جایی که فقط خاله و خان‌باجی‌ها و دختر عمه‌ها و دوستان دیده شوند.

ده ساله ازدواج کردم .شوهرم انسان قابل تقدیر و بزرگواری بود بعد از تولد دومین بچه ، کلا زمین و اسمون چرخید و ایشون به وضعیت فوق العاده تاسف باری سقوط اخلاقی کرد.سال اول دگیرشون شدم که اصلاح بشه .بعد متوجه شدم کلا علاقه ای به درمان نداره.رفتم پیش وکیل طلاق بگیرم .وکیل یک حرف خوب گفت.گفت من ضمانت میدم کارهای ایشون رو خدا از شما بازخواست نمیکنه. خیلی تلنگر خوبی بود.

برگشتم خونه و رو کنترل ذهنم کار کردم.ایشون رو از مرکز توجه خارج کردم و خودم رو گذاشتم وسط.الان بعد از چهارسال دست از پا درازتر هی میگه ارزش خودم رو اوددم پایین.

خوب در واقع بخودشون ظلم کردن .به من ربطی نداره.انشالله خدا ببخشه.

ولی با دگیر کردن بیش از اندازه ذهن روی طرف مقابل باور کنید وارد یک جنگ ذهنی میشیم .خودم همون اول دوبار تشنج کردم ولی الان هر کس حرفی بگه رک میگم جلوی قاضی که رفتیم حرف میزنم.بعضی ها فکر میکنن دارم به طلاق فکر میکنم بعضی ها فکر می کنن میسوزم و می سازم .ولی واقعا دارم زندگی میکنم و از افتاب و باد لذت میبرم .

 

خاهشا شمایی که به استاد دسترسی دارین پیام مارو برسون ما که هربار رفتیم سرجلسه چه تهران چه موکب کربلا و اینا نتونستیم باهاشون حرف بزنیم بس ک دورشون شلوغ بود الحمدالله.

سوالم اینه؛

چجوریه بعضیا همسر خیلی بد گیرشون میوفته جوری که کارشون به دعواهای خیلی بزرگ کشیده میشه ینی طرف از اولش روانی بوده ولی صداشو درنمیاورده

یا مثلا یارو قاری قران و حافظ قران بوده خب رفتن تحقیق همه به به و چه چه که بله فلانی همه جوره ادم خوبیه و فلان بعد ازدواج طرف بی عرضه ترین و ینی بی بخارترین ادم روی کره زمین دراومده!

یا هزارجور داستان دیگ

اینارو یکم مفصل دربارش صحبت کنن

یا درمورد ازدواج هایی که به طلاق کشیده میشه که اصلا به هیچکدومشون نمیخورده اهل طلاق باشن

مثلا شهید چمران که از همسر اولشون جدا شدن😐

بنظر من یکی از مهمترین سلسله مباحثی که استاد باید راه بندازن ازدواج هستش

چون خیلی از جوونای پا منبر حاجی خیلی به حرف ایشون گوش میدن .

خاهشا لطفا التماسا هرجور شده برسونید ب گوش استاد 

 

خانم زهرا شما برگردید از دختر عموی محترم بپرسید چرا با این آقا ازدواج کردن و ملاک هاشون چی بوده. منظور حاج آقا این نیست که ما به طور رندم با یه نفر ازدواج کنیم مثل تخم مرغ شانسی ، حالا هر جایزه ای توش بود مال ماست دیگه. 

سلام این ک میفرمایند بپذیرد تقدیرش این بوده دقیقن معنای ظلم پذیری داره، بپذیره بعدش چی ؟ خصوصن اگر خانم باشه ک بسیار هم آسیب پذیر هست  مثلن شوهر نامرد دختر عموی بنده میزنه استخوان ساق پای همسرش رو از چند جا میشکنه بعد هم با هزار حیله و ترفند و فشار روانی و حبس توی خانه و... مجبورش میکنه مهریه ش رو ببخشه ، اما هم چنان دختر زبون بسته تحمل این نامرد بی غیرت بی وجدان رو میکنه، بعد هم خود شوهر نامرد میره دادگاه و میگه میخوام طلاقش بدم ، دادگاه غیر اسلامی ایران هم چون حق طلاق با مرد هست راحت طلاق میده ... از نظر شما پذیرفتن تقدیر یعنی این؟ خب اون دختر بنده خدا ک همه چی رو پذیرفت و با وجود اون همه آزار و اذیت برای طلاق هم اقدام نکرد ک خیلی اشتباه کرد البته ،مردی ک یک بار به خودش اجازه کتک زدن زنش رو بده موندن باهاش بزرگترین خطای یک زن هست.،عذر میخوام البته روحانیون ما هم از تریبون و منبرشون جوری استفاده میکنن ک ... 

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...