۹۸/۰۶/۲۳ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | دوقطبی سازی؛ ریشه قتل اباعبدالله(ع)

دیکتاتوری رسانه‌ای بدتر است یا دیکتاتوری رضاخانی؟

➕تحلیلی بر سخنان اخیر رئیس جمهور

  • تولید: بیان معنوی
  • مدت زمان: 07:10 دقیقه
  • منبع: نماز جمعه تهران - 98/06/22

 

متن:

  من تشکر می‌کنم که اخیراً رئیس‌جمهور علیه دوقطبی‌سازی صحبت کردند، صحبتی که ما طلبه‌ها هم در محرم علیه‌اش حرف زدیم. ولی برای من خیلی عجیب بود از ایشان که در یک سخنرانی می‌توانند هم یک دوقطبی برای انتخابات آینده بسازند، هم علیه دوقطبی صحبت بکنند.
  طبیعتاً مردمان هوشمند از ریشه‌یابی قتل اباعبدالله الحسین(ع) و این مظلومیت شهید فرزند پیامبر نمی‌توانند بگذرند و چقدر خوب است در ذکر مصیبت‌ها وقتی از مصائب سخن گفته می‌شود از ریشه‌های شکل گرفتن این مظلومیت هم سخن به میان می‌آید. شاید بتوانیم بگوییم یکی از اولین ریشه‌ها در زمان خود پیامبر بود جریان نفاقی که در زمان پیامبر شکل گرفت و موجب نزول سورۀ منافقین شد، همان سورۀ منافقین که هر هفته در نماز جمعه خیلی تأکید شده که خیلی خوانده بشود.
  منافقین که در این سوره به ویژه به آنها اشاره شده داستان روشنی دارند. عبدالله اُبی بلند شد سخنرانی کرد در قزوۀ بنی‌مصطلق و بعد در این سخنرانی خودش جامعه را دوقطبی کرد، دوقطبی مهاجرین و انصار درست کرد. رسول خدا اینقدر ناراحت شدند از این سخن که لشکر را در موقعی که آفتاب بود باید همه استراحت می‌کردند حرکت دادند. همه تعجب کردند. سعد بن عباده آمد گفت یا رسول الله چه‌کار دارید می‌کنید؟ چرا ناراحت شدید؟ دیدند همه غضبناک شدن رسول خدا را. فرمودند مگر ندیدی عبدالله ابی چی گفته؟ گفته ما در واقع برگردیم مدینه می‌خواهیم مهاجرین را بیرون کنیم دوقطبی مهاجرین و انصار درست کرده.
  اختلاف نظر در جامعۀ اسلامی مایۀ برکت است، اما دوقطبی کردن جامعه و ذلیل کردن یک قطب و عزیز دانستن یک قطب دیگر، این رفتار منافقانه است. خیلی باید دربارۀ دوقطبی‌سازی در نماز جمعه صحبت بشود. این دوقطبی‌سازی متأسفانه در جامعۀ ما هم سال‌هاست شکل گرفته؛ همیشه دوقطبی‌سازی ضررش برای جامعه این است که موجب می‌شود خفقان روانی و دیکتاتوری رسانه‌ای در جامعه ایجاد بشود. هر کی می‌خواهد انتقاد کند می‌ترسد او را منسوب کنند به یک قطب.
  شایسته‌سالاری از بین خواهد رفت برای چی؟ برای اینکه هر کی از هر دو قطب بالا بیاید شایسته هم نباشد می‌گوید دیگر مال قطب ماست باید دفاع کنیم چاره‌ای نیست. و بسیاری از طرح‌ها و حرف‌ها در جامعه زمین می‌ماند برای اینکه در دعوای دوقطبی نمی‌شود شفاف مسائل را بررسی کرد. مخصوصاً سکوت اهل علم، اهل اندیشه در حوزه و دانشگاه و هر انتقادی تلقّی به توهین شدن، هر امر به معروف و نهی از منکری باهاش خیلی سخت برخورد کردن اینها همه از نتایج دوقطبی‌سازی است. مخصوصاً سکوت اهل علم، اهل اندیشه در حوزه و دانشگاه و هر انتقادی تلقّی به توهین شدن، هر امر به معروف و نهی از منکری باهاش خیلی سخت برخورد کردن اینها همه از نتایج دوقطبی‌سازی است. من از نزدیک با بسیاری از علماء حرف می‌زنم، با بسیاری از اساتید دانشگاه، می‌گوید می‌دانیم نمی‌توانیم بگوییم. شده عین زمان شاه که می‌گفتند نمی‌توانیم بگوییم از ترس ساواک، الآن می‌گویند نمی‌توانیم بگوییم از ترس هوچی‌گرها و بی‌بی‌سی‌چی‌های خبیثی که جامعه را دوقطبی کردند. بگوییم داغون‌مان می‌کنند.
  من تقاضا می‌کنم اندیشمندان بررسی کنند دیکتاتوری رسانه‌ای که معمولاً ذیل عملیات دوقطبی‌سازی انجام می‌گیرد، این شوم‌تر است یا دیکتاتوری انواع دیکتاتورها مثل رضاخان قلدر و آل‌سعود که دیکتاتوری دارند و خیلی محبوب استکبار جهانی هستند؟ دوقطبی‌سازی موجب دیکتاتوری روانی می‌شود. خدا لعنت کند کسانی را که به این دوقطبی‌سازی‌ها دامن می‌زنند، خدا لعنت کند کسانی را که هر کسی انتقادی می‌کند او را متّهم و منتسب به یک جناح می‌دانند؛ این لعنتی‌ها کسانی هستند که نمی‌گذارند جامعه جلو برود و فضای نقد و گفتگوی آزاد پیش بیاید.
  من تشکر می‌کنم که اخیراً رئیس‌جمهور علیه دوقطبی‌سازی صحبت کردند، صحبتی که ما طلبه‌ها هم در محرم علیه‌اش حرف زدیم. ولی برای من خیلی عجیب بود از ایشان که در یک سخنرانی می‌توانند هم یک دوقطبی برای انتخابات آینده بسازند، هم علیه دوقطبی صحبت بکنند. هم دوقطبی در موضوع زن ایجاد کنند و گرا بدهند به تبلیغاتچی‌ها که روی این دوقطبی کار کنید برای انتخابات آینده، در حالی که واقعاً دوقطبی‌ای آنچنان در موضوع زن وجود ندارد. ولی بعد در عین حال در همان صحبت هم علیه دوقطبی صحبت می‌کنند. این یک مقدار عجیب است و از این‌جور اتفاق‌ها در سخنان ایشان زیاد اتفاق افتاده.
  روحانی: خوشبختانه امسال کمتر از این سخنان تفرقه‌افکنانه ما شنیدیم. دوقطبی کاذب را ایجاد کنند عددشان بسیار کم بود و قابل اعتنا نبود. اما راه اصلی برای پیروزی برای آنهایی که دنبال حقّ بیشتر در این جامعه هستند انتخابات است. زنان جامعۀ ما اگر احساس می‌کنند برخی از حقوق آنها مراعات نمی‌شود، کارگران ما اگر احساس می‌کنند برخی از حقوق‌شان مراعات نمی‌شود، راه اصلی‌اش انتخابات است.
  مقام معظم رهبری: کشور را دوقطبی نباید کرد. مردم را به دو دسته نباید تقسیم کرد، آن حالی که در سال 59 متأسفانه از ناحیۀ رئیس‌جمهور آن روز اتفاق افتاد که مردم را به دو دستۀ موافق و مخالف تقسیم کرده بودند که چیز خطرناکی است.

 

 

نظرات

دوستان انقلابی

پناهیان، ظهور و بروز همزمانِ مطهری و شریعتی است.

تبریک و تهنیت.

 

ریزش ها و رویش ها همچنان ادامه دارد...

به امید رویش های جدیدتر

باسلام

خواستم از این طریق به آقای پناهیان تبریک بگم

اینکه خوش به سعادتتون

اینکه قرعه به شما افتاد و نهضت جدیدی شکل خواهد گرفت انشااله در آینده نه چندان دور

 

در طول تاریخ همیشه بزرگ مردانی وجود داشتند برای شروع نهضتی جدید و امام زمان پسند

اینکه از دین و آیین و کلام خدا و انبیا دفاع کردن و عاقبت بخیر و یادشان ماندگار شد

مطمئن باشید که شما هم به مانند آقای رجایی و بهشتی و آقای مطهری 

جزء مردان نیک میشوید و خواهید شد

 

تنها کار کوچک بنده برای اینکه در نهضت مهدی (عج) باشم و بمانم دعا و حمایت از شما است.

 

خدای بزرگ حافظ و نگهدار شما باشد

خوبه

۲۴ شهریور ۹۸ ، ۱۲:۱۰ خانم شعبانی(نهضت سواد اموزی)

#عدو شود سبب خیر....خودشون اومدن حاشیه درست کردن برای اقای پناهیان(ملعون است مردی که به حرف زن گوش کند) ومابقی .....و(×تیتر خبرها قرار دادن ×)و سخنرانی هاشو(×تقطیع کردن×)  وبعد هم شایعه (ترورش) رو به دروغ پخش کردن ....حالا اومدن میگن پناهیان میخواد دیده بشه  ومعروف کنه خودشو.... معلومه هرکسی به ناحق در موردش قضاوت های نادرستی بشه واون قضاوت هم توجامعه پخش بشه  طرف عکس العمل ها وواکنشهایی از خود نشون میده خصوصا خصو صا اگه قبلا هم دل پری داشته باشه وسکوت کرده باشه..............خودشون باعث معروف شدن ودیده شدنش شدن البته ایشون قبلا هم معروف بودن................ حال ببینید از این به بعد اش رو...............####عدو شود سبب خیر

بعضی مسئولین جمهوری اسلامی، دوقطبی سازی که "هِچ"

رویِ عمروعاص رو در نفاق و دورویی و دروغگویی  تا ابد سفید کردن.

کاش فقط مشکلِ دوقطبی سازی بود!

۲۴ شهریور ۹۸ ، ۰۸:۰۴ احمدعلی مهاجر

احسنت بر شما.

جالب اینجاست که مدعیان اصلاحات و اصلاح طلبی، بیشتر از بقیه مردم، جناح ها، و شخصیت های ذیحق؛ از اصلاح روند معیوب مجلس نگران و برآشفته شدن.

در واقع با کوبیدن پناهیان، دنبال به بیراهه بردن بحث شفافیت آرای مجلس و فراموشی موضوع مهم، اصلی و  کنار گذاشته شده در مجلس هستن.  

 

به کجا چنین شتابان...

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...