۹۸/۱۲/۲۸ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | برنامۀ پیشنهادی علیرضا پناهیان برای چلّه‌نشینی تا ماه رمضان

شناسنامه

 

متن:

   از الآن تا چهل روز تا ماه مبارک رمضان فرصت داریم کمی بیشتر. هر کدام برای خودمان می‌توانیم یک چهل روزی به عبادت بپردازیم. درک ضرورت ولایت ولیّ الله الاعظم برای بسیاری از مردم آسان نیست مگر اینکه با این بلاهای فراگیر متوجه ضرورت ولایت ولیّ الله الاعظم بشوند. ما وقتی که به بلایای آخرالزمان نگاه می‌کنیم باید برویم به سمت آن معرفت. سبک زندگی خودمان توجه بکنیم تغییراتی را درش ایجاد بکنیم تا بتوانیم آمادۀ آن ماه مبارک رمضانی بشویم که خداوند متعال مژدۀ ظهور را در آن ماه مبارک رمضان به مؤمنین عنایت خواهد کرد.
  ما الآن با همین اضطراب و اضطراری که ایجاد شده اگر شروع بکنیم، مثلاً هر روز صبح دعای عهدمان دیگر ترک نشود تا ماه مبارک رمضان. اگر شروع بکنیم سحرها در قنوت نماز شب دعای فرج را که این همه بزرگان سفارش کردند قرائت کنیم.
   جدای از این ذکر و توجه به حضرت ولی‌عصر ارواحنا له الفداء می‌توانیم در بقیۀ زندگی خودمان هم تغییراتی ایجاد بکنیم. به قول آقای بهجت بهترین ذکر رعایت تقواست. گروهی آمده بودند خدمت ایشان که از ایشان ذکر تقاضا می‌کردند. ایشان می‌فرماید بالاترین ذکر نیّت بکند که اگر خدا به او صد سال عمر داد یک دفعه عالماً عامداً مختاراً معصیت خدا را نکند. اگر همۀ ما این ذکر را داشته باشیم همۀ ما به فضل خدا اهل بهشت هستیم اگر این ذکر ما دوام داشته باشد.
  در میان رعایت تقوا یک موضوع را خیلی باید برجسته کرد و آن موضوع موضوع مواسات است. یکی از ویژگی‌های جامعۀ مهدوی که ما باید آماده بشویم برای آن جامعه این است که مؤمنین نسبت به همدیگر رفتارشان خیلی مهربانانه خواهد بود. تا می‌توانیم همدیگر را توی این ایام ببخشیم. تا می‌توانیم با همدیگر مهربان باشیم. ما باید سبک زندگی‌ خودمان را تغییر بدهیم. ما باید آماده بشویم برای آن دورانی که امام صادق(ع) فرمود بعد از ظهور حضرت اگر مؤمنین از هم در تجارت سود بگیرند مانند ربا خواهد بود. پس یکی از توجّهات ما در این ایام ابتلا همین موضوع باید باشد که بلاها دارد می‌آید تا ما را دل‌هایمان را به همدیگر نزدیک بکند.
  کار دیگری که خوب است در این چهلۀ تا ماه مبارک رمضان انجام بدهیم توجه به قرآن کریم هست. یک فراغتی ممکن است برای ما در ایام نوروز پدید آمده باشد، بالاخره نوروز امسال ما متفاوت است با سال‌های دیگر. چقدر خوب است ما از این فرصت استفاده کنیم برای حفظ قرآن. پیشنهاد رسول خدا(ص) این است که می‌فرمایند جزء مرا زیاد بخوانید. پرسیدند یا رسول الله جزء شما کدام جزء قرآن است؟ آن‌وقت حضرت فرمودند جزء من از سورۀ محمد است صلی الله علیه و آله و سلّم تا پایان قرآن.
  خب غیر از توجه به آیات کریمۀ قرآن یکی از ذکرهای بسیار مهم فکر است، مطالعۀ کتب تاریخ اسلام را خصوصاً در نظر بگیریم، کتاب‌هایی که در زندگی اولیاء خدا هست، در زندگی امیرالمؤمنین علی(ع) هست. کتاب‌هایی که در زندگی رسول خدا و تاریخ با عظمت اسلام آمده. چقدر اینها مفید هستند؟ چقدر می‌توانند دین را در جان ما رسوخ بدهند؟
  اما از هر چه بگذریم سخن از دوست خوش‌تر است. ما الآن محروم داریم می‌شویم از جلسات روضه، روضه‌ها را ببریم توی خانه‌ها. هیئت‌ها هیئتی‌ها می‌توانند با همین فضای مجازی‌ای که بالاخره امکاناتی در اختیار قرار دادند روضه‌ها را ببرند در داخل خانه‌ها. ممکن است خیلی‌ها رویشان نشود توی خانۀ‌شان روضه بگیرند. خب سر یک زمانی با هم قرار بگذارند. همه همان لحظه دارند توجه پیدا می‌کنند به اباعبدالله الحسین، همه همان لحظه دارند ذکر می‌گویند، در خانه‌های خودشان دارند نوحه‌ها را جواب می‌دهند، اصلاً حُسن این کم نیست که ما روضه‌های خانگی را احیا کنیم در این فرصت. حالا اگر یک شب در هفته بوده می‌توانیم هر شب این جلسات هیئت و روضۀ اباعبدالله الحسین(ع) را برگزار بکنیم. خوشا به سعادت کسانی که موفق می‌شوند به زیارت عاشورا. بوده بلایایی بر امّت اسلامی آمده فقط با همین زیارت عاشورا این بلا را برطرف کردند.
  از الآن تا چهل روز تا ماه مبارک رمضان فرصت داریم کمی بیشتر. هر کدام برای خودمان می‌توانیم یک چهل روزی به عبادت بپردازیم.

 

نظرات

با سلام و عرض ادب و احترام 

در قسمتی از فرمایشات حاج آقا پناهیان فرمودند که پیامبر فرمود جزء من را بیشتر بخوانید(از سوره محمد ص تا آخر قرآن)

حال سوال بنده اینجاست در زمان حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم قرآن به شکل جز بندی امروز که نبوده است

اگر بخواهیم بصورت ترتیب نزول بگوئیم شاید منطقی تر باشد اما اینکه چهار جز پایانی را قرائت کنیم.لطفا ذکر منبع داشته باشید.

ان شاءالله که خداوند در ظهور حضرت حجت عج تعجیل بفرمایند 

عالی بود

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...