۹۹/۰۳/۰۵ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | عیب آن ۳۱۳نفر! 

شناسنامه

  • تولید: بیان معنوی
  • زمان: 05:00
  • منبع: پیاده روی اربعین - 98/07/20

 

متن:

 

  جوان‌های عزیزی که تاریخ اسلام خواندید اهل مطالعه‌اید، توی دانشگاه، توی مدرسه، عیب سیصد و سیزده نفر پاک رکاب رسول خدا چی بود؟ من می‌خواهم عیب بزرگ سیصد و سیزده نفر اصحاب رسول خدا را به شما بگویم. اینی که من امشب برای شما بگویم یادگاری برایتان می‌ماند و بگویید یک طلبه‌ای آمد سر راه ما گفت از سیصد و سیزده نفر اصحاب پیغمبر که عددشان هم موجب نصرت دین خدا شد و هم نمادین قرار گرفت برای یاران حضرت ولی‌عصر، توی پیاده‌روی اربعین گفتند شما باید از سیصد و سیزده نفر بالاتر باشید! و عیب سیصد و سیزده نفر را به ما گفتند!

  جنگ پیروز شد. رسول خدا اسیر گرفت. هفتاد و دو نفر اسیر. خدا دستور داد پیغمبر من، امّت اسلامی الآن قدرت پیدا نکرده، حق ندارید اسیرها را نگه دارید. اسیرها را اعدام کنید. رسول خدا دو نفرشان را دستور داد علی جان گردن بزن. امیرالمؤمنین این دو نفر را گردن زدند. مردم مدینه یعنی آن سیصد و سیزده نفر، آن برترین‌ها، آمدند گفتند یا رسول الله اینها را می‌خواهی بکشی؟ فرمود بله دستور خداست. اینها جنگ کردند، اینها جنایت کردند، اینها خیانت کردند، اینها حمله کردند به مسلمانان. گفتند آقا اینها را بکشی خون بین ما و مردم مکّه جاری می‌شود! بعد آنها با ما دشمن می‌شوند، بعد سخت می‌شود کار. رسول خدا فرمود نترسید شما خدا را دارید!

  آقا خلاصه‌اش کنم. آنها گفتند درست است خدا را داریم ولی می‌ترسیم بی‌خیال نکش‌شان. رسول خدا فرمود من حاضرم اینها را نکشم ولی به تعداد اینها شما سال بعد کشته خواهید داد! گفتند حالا آن را یک کاریش می‌کنیم. حالا ان‌شاءالله کشته نمی‌دهیم. بابا ان‌شاءالله ماشاءالله ندارد من دارم به شما خبر می‌دهم! دستور خداست نترسید اجرا کنید!

  گفتند یا رسول الله تو رو خدا اگر می‌شود کوتاه بیا. ترسیدند، باور نکردند! باور نکردی؟ همین دشمن را بر تو مسلط می‌کنم! باور نکردی من می‌توانم کمکت کنم؟! باشد، رسول خدا فرمود هر شما بگویید. حرف مردم را یک جاهایی گوش می‌کردند اولیاء خدا به ضرر مردم هم تمام می‌شد. باشد. این هفتاد و دو نفر را آزاد کردند جایش پول گرفتند از مشرکین. اینها هم گفتند خب حالا دیگر به خیر و خوشی گذشت.

  سال بعد جنگ احد پیش آمد وعدۀ رسول خدا محقق شد هفتاد و دو کشته دادند من‌جمله حمزۀ سیدالشهدا. حجة بن الحسن العسگری ارواحنا له الفداء سیصد و سیزده یار می‌خواهد نه مثل سیصد و سیزده یار پیغمبر؛ بالاتر از آن، بهتر از آن. مولا اشاره کرد با قوّت قلب نسبت به وعده‌های نصرت خدا اشاره‌های مولا را مثبت جواب بدهند. بلکه امام جواد(ع) می‌فرماید بعد از این سیصد و سیزده نفر ده هزار یار دیگر حضرت می‌خواهد که آنها هم باید درجۀ‌شان بالا باشد. من فکر نکنم توی آن ده هزار تا هم کسانی مثل سیصد و سیزده نفر رسول خدا باشند، این عیب را داشته باشند.

  ایمان به نصرت خدا بیاورید. قوّت قلب داشته باشیم. ما قوی‌تر هستیم از استکبار. حجة بن الحسن العسگری ارواحنا له الفداء سیصد و سیزده یار می‌خواهد نه مثل سیصد و سیزده یار پیغمبر؛ بالاتر از آن، بهتر از آن. مولا اشاره کرد با قوّت قلب نسبت به وعده‌های نصرت خدا اشاره‌های مولا را مثبت جواب بدهند. ایمان به نصرت خدا را پیدا کن.

نظرات

این بیانات با عصمت پیامبر منافات داره ،  یعنی پیامبر به دستور خدا به خاطر اعتراض یه جمع عمل نکرده؟

سلام 

حاج آقا، اگه ممکنه حتما منابع را بگید... (برای یه تحقیق احتیاج دارم) 

ممنون

ضمن تشکر از سعه صدری که دارید، آیه 28 سوره اعراف را به شما تقدیم می کنم: وَإِذَا فَعَلُوا فَاحِشَةً قَالُوا وَجَدْنَا عَلَیْهَا آبَاءَنَا وَاللَّهُ أَمَرَنَا بِهَا قُلْ إِنَّ اللَّهَ لَا یَأْمُرُ بِالْفَحْشَاءِ أَتَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ

یعنی بعضی از چیزهایی که ما تصور می کنیم روایات صحیح هستند و امر خدا اینطور بوده در واقع اشتباه است. بلکه ما باید با دقت بیشتر در چارچوب قوانین خاص بررسی روایات  به آنها توجه کنیم و حواسمان باشد که در زمان جنگ، قتل کافران واجب است و آنگاه که جنگ تمام شد، در زمانی که اسیران دست تسلیم را بالا بردند، ما نیز باید مقابله به مثل کنیم و از بد رفتاری و کشتن افراد خودداری کنیم و البته قصاص قاتل در حالت عادی رواست اما حساب اسیر جنگی جداست. این جزء مسلمات دین ماست. قرآن و روایات متعدد به صراحت به این امر اذعان نموده اند.

نگهداری از اسیر هم امکانات ویژه ای لازم ندارد. بلکه داشتن اسیر یک مزیت است. ما اگر قدرت نداشته باشیم، اصولاً نمی توانیم کسی را اسیر کنیم. و اگر کسی را اسیر کنیم، یعنی آنقدر قدرت داریم یک اسیر بی دفاع را نگهداری کنیم. همانطور که قادریم آنها را برخلاف دستور خدا بکشیم. خداوند حتماً صلاح دانسته که آنها زنده بمانند وگرنه میشد که در جنگ کشته شوند.

خاطر نشان می کنم که بحث این حقیر به این معنا نیست که از بزرگی کار حاج آقا پناهیان کم کنم. بلکه ایشان سرباز مخلص و فعال امام زمان عج و ولایت فقیه هستند و ما برایشان دعا می کنیم که بر توفیقاتشان افزوده شود. ممنونم از زحمتتان.

سلام حاج آقا 

من کیستم رو چگونه پاسخ میدید؟

یعنی ما اشتباه کردیم که در دفاع مقدس با اسرای صدام مدارا کردیم و آنها را نکشتیم؟! چون صدام نماینده تمام کفر بود و شده بود محور مبارزه با اسلام ناب و کفار حربی محل اجتماع و تمرکزشان عراق بود، و بسیاری از اسرای بعثی پشیمان نبودند و با جسارت بر کفر و دشمنی خودشون باقی بودند! تصور می کنم این مطلب از جعلیات تاریخ باشد. برای اثبات آن از استاد عزیز درخواست دارم که جزئیات این حادثه ای را که نقل فرمودند را بیان کنند: مثلاً دقیقاً چه زمانی آن دو اسیر را مولا علی ع به قتل رساند، نام آن دو نفر مقتول را که تاریخ اسلام معمولاً ثبت کرده بفرمایند، آیا اسرا پشیمان شدند و کشته نشدند یا تمام آنها بر سر موضع باقی ماندند ولی آزاد شدند، چرا پیامبر ص به دستور صریح خداوند توجه نکرد و خیلی راحت به خلاف آن یعنی به نظر مردم عمل کرد؟ آیا رسول خدا ص رضایت مردم را بر دستور خداوند ترجیح می داد؟ منبع این روایت کتاب کتاب است؟ این روایت چه تناسبی با آیه 4 سوره محمد ص دارد؟ لطف کنید نظر من رو منتشر کنید. ممنون.

پاسخ:
اسرای عراقی، مسلمان محسوب میشدند، نه کافر حربی. همچنین اسارت آنها زمانی بوده که احتمال پیوستن آنها به دشمن نبوده. و برای تبادل اسرا مفید بوده.
ضمنا رسول خدا در همان زمان، پس از اصرار تقاضای مسلمانان، مصلحت دانستند اسرا کشته نشوند. در زمان ما، تشخیص مصلحت به عهده ولی فقیه است.

با سلام، حاج آقا واقعاً شما تصور می کنید پیغمبر قصد داشت هفتاد نفر اسیر بی دفاع را به قتل برساند؟! مگر ایشان رحمة للعالمین نبود و تا حد ممکن از کشتار جلوگیری نمی فرمود؟ آنها به اسیران غذای امام حسن ع و امام حسین ع را می خوراندند یا آنها را می کشتند؟ ما در قرآن وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ را دیدیم اما اینهایی که شما فرمودید را مشاهده نکردیم. البته امر خداوند متعال باید اجرا شود.

بحث بر سر این قضیه است که خدا امر فرمود به اسیران امان بدهند. به جز از علی که گوید به پسر که قاتل من چو اسیر توست اکنون به اسیر کن مدارا 

به عنوان مثال امیرالمومنین برای ابن ملجم ملعون به امام حسن علیه السلام سفارش کرد و فرمود: او را طعام و آب بده و دست و پای او را در زنجیر مکن، و با او رفق و مدارا کن. چون من از دنیا بروم او را به یک ضربت قصاص کن و جسد او را به آتش مسوزان و او را مثله مکن که دست و پا و گوش و سایر اعضای او را نبری، که حضرت رسول اکرم فرمود که: زنهار مثله مکنید اگر چه سگ درنده باشد، و اگر شفا یابم من سزاوارترم به آن که او را عفو کنم زیرا که ما اهل‌بیت کرم و عفو و رحمتیم.

پاسخ:
سلام و احترام
بله. طبق دستور خداوند، هنگامی که کفار حربی محل اجتماع و تمرکزی(مثلا مکه) دارد، و اسرا، پشیمان نیستند و بر کفر و دشمنی خودشون باقی هستند و اگر آزاد شوند، به همان قرارگاه دشمن برمی‌گردند و مجدد به مسلمانان حمله می‌کنند، کشته می‌شوند. اما هنگامی که مسلمانان مکه را فتح کردند و اهل مکه مسلمان شدند و کفار دیگر پایگاهی نداشتند، رسول خدا کفاری مانند ابوسفیان را عفو کردند، با وجود اینکه قتل‌های زیادی انجام داده بود.

عالی بود

۰۷ خرداد ۹۹ ، ۱۰:۰۸ خانم علیدادی

سلام و دورود خدا بر استاد بزرگوار

مشکل جامعه ی منتظر ماهم همینه که اعمال رو کنکاش و اصلاح میکنیم ولی باورهایمان رانه.ضرر باورهای اشتباه یا ضعیف بودن باورهای درست رو جدی نمیگیریم

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...