۹۹/۰۴/۰۷ چاپ ایمیل و پی دی اف
ریشۀ قتل‌های خانوادگی اخیر

تحلیل علیرضا پناهیان از ریشۀ قتل‌های خانوادگی و تحریف سخنان او در برخی رسانه‌ها / تعدی به حقوق زنان، محصول تفکر هواپرستانه و رواج فرهنگ منحط غرب است / سیاسیونی که به‌خاطر انتخابات بر بی‌بندوباری‌ها دمیدند، امروز باید پاسخگو باشند

علیرضا پناهیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سؤالی پیرامون اتفاقات تلخ اخیر دربارۀ قتل زنان و دختران، مطالبی را بیان کرد که برخی شبکه‌های معاند و ضدانقلاب به تحریف آن پرداختند و گفتند که «او در واقع خودِ مقتولین و زنان را مقصر اصلیِ این فجایع دانسته است!» در اینجا می‌توانید متن کامل این مصاحبه را بخوانید:

تعدی به حقوق زنان محصول تفکر هواپرستانه است/ سیاسیونی که به‌خاطر انتخابات بر بی‌بندوباری‌ها دمیدند، امروز باید پاسخگو باشند 

رخ دادن چنین جنایت‌هایی باعث تأسف است اما این جنایت‌ها محصول بی‌بندوباری در خانواده است و بی‌بندوباری را آن گروهی از سیاسیون در کشور رواج دادند که هر بار به‌خاطر انتخابات بر این بی‌بندوباری دمیدند. آنها باید امروز پاسخگو باشند.

در کشورهای غربی از این‌گونه جنایت‌ها بسیار رخ می‌دهد اما شکل آن فرق می‌کند، اینکه حقوق زنان در جامعه مورد احترام قرار نگیرد و به آن تعدی شود و امنیت زنان از بین برود، محصول تفکر هواپرستانه و بی‌بندوباری است که در غرب، اوج آن را می‌بینیم.

چنین اتفاقاتی برای جامعه اسلامی نیست و یک نیروی متدین و مذهبی هرگز دست به قتل و جنایت نمی‌زند و راه‌های مختلفی برای حل مشکلات در خانواده‌های مذهبی وجود دارد که اصلاً به‌سمت چنین جنایت‌هایی نمی‌رود، لذا این‌گونه آسیب‌ها برای جامعۀ دینی نیست و ناشی از بی‌بندوباری است که در جامعه رواج پیدا کرده است.

اینکه کسی همسرش را با گلوله یا دخترش را با داس بکشد؛ نتیجۀ وحشی‌گری و رواج فرهنگ منحط غربی است

بی‌بندوباری در جوامع مذهبی نیز می‌تواند رواج پیدا کند؛ آن‌هم زمانی که دین قوی نباشد. وقتی که فرهنگ منحط غرب در جامعه بیشتر رواج پیدا کند، این‌جور اختلال‌ها و مشکلات به‌وجود می‌آید. امروز اگر در غرب بگویند که یک‌‌چنین جنایتی در کشوری رخ داده است و رسانه‌های آن کشور، دائماً درباره آ‌ن گفتگو می‌کنند، همه تعجب خواهند کرد زیرا در آن کشورها هر روز از این گونه اتفاقات می‌افتد!

بی‌بندوباری و فرهنگ منحط غرب نتیجه‌اش تعدی به حقوق زنان به انحاء و اقسام مختلف است. حالا ممکن است طرف به اسم «غیرت» دست به قتل بزند یا به دلایل دیگری، این جنایت‌ها را انجام بدهد. فرقی نمی‌کند؛ چه اینکه کسی همسر خود را با گلوله بکشد، یا اینکه کسی مادر خود را با چاقو بکشد یا اینکه کسی دختر خودش را با داس بکشد، هر سه بد است و هیچ کدام برای جامعه اسلامی و دینی نیست بلکه نتیجه سبعیّت و وحشی‌گری است که از اختصاصات فرهنگ غرب است.

آیا برای از بین بردن چنین مشکلاتی باید به قانون اتکا کرد یا فرهنگ‌سازی صورت بگیرد؟ قطعاً فرهنگ‌سازی موثرتر از قانون است ولی قانون نیز لازم است. ما هم به قانون نیاز داریم و هم به ارتقای فرهنگی نیاز داریم، زیرا ارتقای فرهنگی یعنی پیشگیری از جرم و آن اولویت بالاتری دارد.
(الف2-ن2)

نظرات

احسنت به استاد پناهیان البته به سیاسیون باید بازیگران فیلم و سریال‌ها رو هم اضافه کرد. جاده صاف کن برای پیاده سازی فرهنگ غرب بعد از سیاسیون منافق بازیگرای عاشق غرب هستن

وقتی این اتفاقات رو در سطح جامعه میبینیم یک برداشت بیشتر نمیشه داشت و اون اینه که شما آخوندها راه رو اشتباه می روید. 

احسنت‌ومرحبا‌به‌جناب‌پناهیان‌که‌در‌این‌جو‌نفاق‌آلود‌شجاعانه،حق‌مطلب‌را‌ادا‌کرد‌و‌وای‌به‌حال‌آن‌علما‌و‌سخنوران‌و‌وعاظی‌که‌برای‌آنکه‌یخ‌منبرشان‌بگیرد‌بجای‌حق‌گوئی‌‌ودفاع‌از‌کلام‌خدا‌،همواره‌از‌مطالبات‌احمقانه‌بی‌بند‌وبارهاحمایت‌می‌کنندکه‌دقیقا‌همین‌امر‌باعث

شده‌که‌علی‌زمان‌تنها‌بماند.

در کنار این نکته مهم که فرموده اند به این واقعیت خیلی توجه کنید : این افراد اسلام را و مفاهیم اسلامی را درست درک نکردند و آگاهی ناقصی دارند بر اساس اون تصمیم می گیرند. متاسفانه آگاه کردن مردم در زمینه مسائل اسلامی به روز خیلی ضعیف اتفاق افتاده یعنی حوزه ها و حوزوی ها خیلی خیلی کم کاری دارند. مثلا درباره غیرت و مسائل پیرامون آن و انواع مشکلات ناموسی که پیش می آید مردان مسلمان را روشن نمی کنند نظر اسلام درباره خیلی از سوءتفاهم ها و رفتارهای ناموسی چگونه هست.

ضمنا اون پدری که دخترش رو کشت سفر کربلا رفته بود. خیلی ها از این تعجب کردن. 

می شه زیارت امام حسین رفت و دست به قتل دختر زد؟! در حال حاضر. تصور نکنیم طرف کاملا بی دین بوده نه اینطور نیست.

این که هیچ کجای این قضایا ربطی به دین اسلام ندارد و اینکه فرزنند کشی  منش اسلامی نیست را هر انسانی که دارای عقل سالم باشد میفهمد.ولی چنین تحلیلی که ریشه این اعمال زشت را به تصویر میکشد ،بسیار هوشمندانه است.

البته علاوه بر همه اینها ،احتمال اینکه این قتل ها سازمان یافته و کنترل شده توسط گروه خاصی هم باشند،وجود دارد.

 

۰۸ تیر ۹۹ ، ۱۸:۲۱ امیر رضاقلی

باسلام و تشکر از زحماتتان

مانند همیشه، منطقی، با دوراندیشی، عمیق و دقیق و البته اسلامی پاسخ گفتند استاد بزرگوارمان.

آهان!مرسی که علت واقعی رو بهمون گفتید!!!

اونوقت علت دخترکشی ها در جنوب کشور که بی بندوباری نیس چیه؟؟؟؟!!!!!

مسخره ترین توجیح ممکن!!!اصلا بی بند و باری هم باشه کجای دین به پدر اجازه داده که اگر فرزندت بی بند و بار بود بکشش؟؟؟!!!دیگه بی بند و باری از نفاق بدتر که نیس!!مگه نداشتیم اول انقلاب پسر منافق بود،پدر قاضی ولی اول محاکمه کرد بعد حکم اعدام داد؟؟؟!!!

اونوقت اون دختری که به زور پای سفره ی عقد نشست و بعد چون زورکی بود مجبور شد فرار کنه،علت قتلش چیه؟؟؟زورگویی پدر؟؟؟یا اینکه دختر حرف گوش کن نبود؟؟؟!!!قطعا ازنظر شما دومی!!!!

متاسفم براتون!!!

تنها آخوندی بودید که فکر میکردم انسان عاقل و منصفی هستید،و حالا با ناامید شدن از شما کلا اخوند جماعت برام‌منفور شدن!!خسته نباشید!!!تبریک میگم بهتون!

۰۷ تیر ۹۹ ، ۱۹:۱۸ محمدمهدی کلانتری

با سلام و خداقوت خدمت استاد گرامی و همه‌ی کسانی که همراه ایشان  در این مسیر زحمات زیادی می کشند.

به نظرم استاد دلیل کاملاً منطقی وعوام پسند ودر عین حال خیلی تخصصی و عمیق جواب دادند.

سلام ،البته من یک مورد سراغ دارم که بخاطر مخالفت پد دختر با ازدواج فردی ،دختر آمده کسانی را أجیر کزده و پذر زا کشتند  و گفته  وقتی نفس نفس میزد (در اثر ضربات چاقو)خودم پشت در نشسته بوذم،

چند روز پیش در صحبت های استاد روایتی دیدم با این مضمون که مردم به مدیران و حاکمان خود شبیه ترند تا به پدر و مادرشان.

نتیجه عمل غالب اداره کنندگان جامعه می شود همین که می بینیم. 

بنده با سخنان استاد پناهیان به شدت موافقم.یک نکته هم به ذهن بنده میرسد و آن هم اینکه مهمتر از کار فرهنگی،انجام همان واجب فراموش شده ای است که جای خالی آن به شدت در جامعه احساس میشود؛امر به معروف و نهی از منکر،که مقدم بر کار فرهنگی است.کار فرهنگی زمانبر است ولی امر به معروف برای از بین بردن سریع ظاهر گناه از جامعه.فکر کنید اگر همه ما،هر روز،در هر پست و جایگاه و نقش و... اگر به وظیفه خود عمل کنیم چقدر در تغییر جو جامعه و ازاله گناه موثر خواهد بود!دیگر مجبور نیستیم نظاره گر و شنونده فجایع اینچنینی باشیم.اینجاست که میرسیم به این نکته که شاید یک نفر قاتل ظاهری باشد ولی هزاران نفر در این قتل مقصرند از مسئولین فضای مجازی افسار گسیخته گرفته تا من نوعی که به وقت لازم امر به معروف و نهی از منکر نکرده ام.پس امر به معروف حکم دارو برای درمان بیماری را دارد و کار فرهنگی حکم پیشگیری.

روایتی از پیامبر اکرم(ص):

هنگامی که قومی امر به معروف و نهی از منکر را ترک کند اشرار آن قوم بر آنها مسلط شده و نابود شده و خدا دیگر دعایشان را مستجاب نخواهد کرد.

باید این سخنان که ریشه اهل بیتی علیهم السلام دارد را از طلا نوشت و بر سر در خانه ها زد. خدا قوت

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...