کلیپ تصویری | آیا انتخابات به ظهور ربط دارد؟
شناسنامه
- تولید: بیان معنوی
- زمان: 05:42
- منبع: سیاست و ظهور
- دریافت با کیفیت (پایین(15مگابایت) | متوسط(22مگابایت) | بالا(41مگابایت) | صوت)
- آپارات | یوتیوب
متن:
آمادگی برای ظهور یعنی اینکه شما یک عده مسئول توی این کشور داشته باشید، یا با انتخاب شماست، یا مستقیم یا غیرمستقیم، که اینها را بتوانید به امامزمان عرضه بکنید بگویید آقا اینها یاران شما. شما باید یاران امامزمان ارواحنالهالفدا را به امامزمان معرفی کنید به عنوان یک جامعۀ شایسته. الآن مسئولین کشور، نمایندگان مجلستان، حدود سیصد تا هستند، میتوانید بگویید یابن الحسن آقا این سیصد و سیزده نفر یار شما؟ رویمان میشود ما طلبهها که امام جمعه هستیم مثلاً، رویمان میشود ما استاندارها اینها را به امامزمان معرفی کنیم بگوییم آقا اینها بفرمایید؟
مردم اکثراً بعد از چندوقت از منتخب خودشان راضی نیستند، آنوقت امامزمان از این منتخب راضی است؟ ظهور حضرت برای جامعهای است که توی انتخابات رشد کرده باشد.
مجری: این حرف شما حالا با توجه به نکتهای هم که عرض کردم یک جنجالی هم در رسانهها آفرید با توجه به اینکه شما گفتید حضور ما در انتخابات در زمان ظهور خیلی مؤثر است، رشد سیاسی جامعۀ ما ارتباطی با ظهور دارد و جامعۀ سیاسی ما؟
حالا من از شما میپرسم. رفتار فردی منِ نوعی مؤثرتر است در ظهور یا رفتار سیاسی من؟
مجری: حتماً رفتار سیاسی من.
رفتار سیاستمداران در ظهور مؤثرتر است یا رفتار آدمهای معمولی؟
مجری: صد البته سیاستمداران.
خب نتیجه...
مجری: چون جامعه را دارند سوق میدهند و حرکت میدهند.
پس چرا خیلیها تعجب میکنند اگر کسی بگوید که انتخابات درست و انتخاب درست و نهادینهشدن انتخاب درست در ظهور مؤثر است؟ چرا یک دفعهای بیبیسی حساس میشود؟ چون شما مقولۀ امامزمان و مهدویت را به قدرت نزدیک کردید، قدرت دست چپاولگران است، آنها حساس میشوند. چرا اصلاً یک مقولۀ قدسی را به قدرت نزدیک کردید؟! شما برای اینکه برنامۀتان مورد هجمه قرار نگیرد، هیچوقت دین و امامزمان و مهدویت را به مقولۀ قدرت نزدیک نکنید. تا از بحث اخلاق فردی خارج بشوید بالاخره این مشکلات برای شما پدید میآید.
مجری: تیتری که زده بودند گفته بودند که اگر مردم سربلند از انتخابات بیرون بیایند کافیست تا امامزمان ظهور کنند.
اولاً بنده یک انتخابات یا این انتخابات را نگفتم مقدمۀ ظهور است. گفتم این امتحانهای انتخابات و اینکه ما در انتخابات چگونه شرکت بکنیم مقدمۀ ظهور حضرت قرار میگیرد. ثانیاً من عرض کردم اگر انتخابات در کشور خوب برقرار بشود و نهادینه بشود این خوب برگزار کردن. انتخاب درست.
مجری: شانسی نباشد دیگر بگوییم انتخاب درست کردیم، با چشم باز...
ببینید در تاریخ برای شما یک مثال بیاورم. مردم مگر یک زمانی نیامدند درِ خانۀ امیرالمؤمنین علی(ع)؟ چرا نجات پیدا نکردند؟ ببخشید تصادفاً آمده بودند. در اثر فشارها آمده بودند. در اثر دیدن رانتخواریها آمدند سراغ علیّ عادل اعلی. نهادینه نشده بود این انتخاب خوبشان.
مجری: وگرنه تا آخر میماندند.
و الّا تا آخر میماندند. به همین دلیل آمدند ابوموسی اشعری را پسفردایش به امیرالمؤمنین تحمیل کردند. آقا شما که رفتی امیرالمؤمنین را انتخاب کردی دیگر این ابوموسی اشعری چی بود آوردی تحمیل کردی؟! میگوید بابا آن دفعه هم دیگر حالا ما فشار آمده بود رویمان رفتیم امیرالمؤمنین را انتخاب کردیم. یعنی شما اگر یکبار امیرالمؤمنین را انتخاب کردی دفعۀ بعد ابوموسی اشعری را انتخاب نکنی! یعنی هر چی به این مردم نگاه بکنی اینها دیگر هیچوقت انتخاب بد نمیکنند. نه بد، بهترینها را انتخاب میکنند. بله آنوقت ظهور رخ میدهد، بله مردم رشدیافتهاند.
نمیشود که ما در حدّ تشخیص مسئول خوب برای جامعه در انتخاب مستقیم یا غیرمستقیم نباشیم، بعد بگوییم آقا بیایند ما دیگر آمادهایم. نخیر، ما کجا آمادهایم؟ آقا امامزمان(ع) حکومتشان واقعی هست یا نه؟ حکومتشان با کمک مردم هست یا نه؟ حکومتشان با مسئولینی برآمده از مردم هست یا نه؟ مردم باید به سطحی از تشخیص برسند که مسئولینی که انتخاب میکنند در حد و اندازههای سیصد و سیزده نفر فوقش یکی دو تا طبقه پایینتر باشد. نه تصادفاً یکی را انتخاب بکنند که خوب باشد. امتحان میشوند، غربال میشوند. اینقدر میروند جلو تا به آنجایی برسند که نهادینه بشود انتخابات خوب. بیبیسی و بیبیسیچیها، این کلمۀ نهادینهشدن ما را حذف کردند. و بعد انتخابات را هم آن جمعش را که در کلّ انتخابات اگر ما رشد بکنیم اینها را حذف میکنند بعد میگویند فلانی گفت این انتخابات مثلاً ظهور را نزدیک میکند.
شما هر تلاشی در جهت بهبود وضع سیاسی جامعه بکنید که یکیاش انتخابات است، اصلش واقعاً بزرگترین فعالیت سیاسی ما انتخابات است؛ مسلّماً ربطی دارد به ظهور و نجات بشریّت. حالا این مال کدام جناح است؟ مال هر جناحی، خوش حلالشان باشد. هر کدام عدالت برقرار بکنند.
ریشه جنجال بر سر حرفهای حاج آقا توی جهالت بدنه مذهبی های سنتی نیست بلکه همون طوری که خود حاج آقا به اون فرد معمم توی اون مناظره مکتوب بصورت کنایی گفتن توی حسادت و احیانا احساس خطر لیدرهای جریان مذهبی سنتی است.