۰۰/۰۴/۲۹ چاپ ایمیل و پی دی اف

 پیشنهاد شما برای موضوع سخنرانی علیرضا پناهیان در محرم امسال چیست؟

دوست دارید به چه مسائلی پرداخته شود؟

پیشنهادات شما به دست ایشان خواهد رسید.

نظرتان را زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات

سلام وقت بخیر 

به نظر واکاوی این مسئله برای اذهان شیعیان برای درک بهتر علل عقب ماندن جامعه دینی می تواند مفید باشد. 

" بررسی علل ضعف و قدرت شیعیان از صدر اسلام در برابر جبهه ی کفر و برعکس در بستر ابزار نوین ( تکنولوژی و ایدئولوژی های برخاسته از عصر مدرن ) " 

با سلام

در مورد شکاف دینی در جامعه.

گسترش بی دینی و در اقلیت قرار گرفتن دینداران

بازگشت جامعه دیندار به بی دینی

اینها مسائلیست که اخیرا ذهن من را مشغول کرده.

با تشکر

۰۷ مرداد ۰۰ ، ۲۳:۱۵ رضا ابراهیمی

سلام خسته نباشید 
خدا شناسی

با سلام 

موضوع «خفقان پنهان و غیر رسمی مملکت»

ولایت، ولایت پذیری و و مقتضیات زمان

بسم الله

سلام و خسته نباشید

از آنجا که احتمال دارد استاد در چند جلسه مختلف ایراد سخنرانی کنند پیشنهاد میشود که در موضوع تربیت تشکیلاتی و مباحث موضوعات مورد نیاز که میتواند مورد غفلت دولت سیزدهم قرار گیرد بپردازند

و همچنین در تکمله موضوع کتاب نخبگان معنوی به بیان ظرایف و نکات کاربردی که از سال ۸۶ تا کنون رسیده اند بپردازند خلاصه آش به مدیریت فرهنگی بصیر و نه غافل بالاخص مدیریت مسجد پرداخته شود. کتاب مذکور متاسفانه مجمل و کوتاه بود و حیف است در موضوع کتاب کم کاری شود.

 اشتباهات روش های تربیتی در مسجد ویژگی های یک امام جماعت کارآمد و....

موفق باشید 

یا زهرا سلام الله علیها 

درباره شیوه امر به معروف و نههی از منکر صحبت کنید

مثلا وقتی یه خانم یک عمر بی حجاب بئده چطوری امر به معروف کنیم

یا مثلا وقتی یه نفر از سر جهالت  و نادانی به اهل بیت و مقدسات توهین میکند چیکار کنیم تا واقعا اثر کند

چون نمیخوایم با این افراد بجنگیم باید این افراد رو دعوت کنیم چون امامان هم همین رو میخواهند

سلام وعرض ادب 

پیشنهاد میکنم درباره ی بامعرفت بودننسبت به خدا واهل بیت ویا

درمورد عزت نفس ویا سوظن صحبت بشه.متشکرم

 

عوامل وزمینه های نقش آفرینی در حکومت امام زمان عج

. من از دیدن صحنه های دلخراش و یا شنیدن اخبارناگوار ناراحت نمیشوم. خیلی نگران خودم هستم. قبل تر اگر میشنیدم کسی تصادف کرده تا ساعت ها فکرم مشغول بود. از ناراحتی دیگران ناراحت میشدم. اگر میشنیدم کسی دستش تنگ است تا مدتها فکرم درگیرش میشد. چطور باید آن حس را دوباره در خودم زنده کنم؟؟؟ جدا از اینها کسی که غیرت و حیای او به مرور کم رنگ شده یا از بین رفته، چگونه باید دوباره غیرت و حیایش را احیا کرد... خیلی از افراد جانعه یا حتی شاید جامعه امروز ما نیاز به احیای غیرت و حیا داشته باشد 

رابطه عاشورا و ظهور

محبت امام حسین عامل ایجاد تشکیلات

معرفت به خدا در سایه جهاد

۰۵ مرداد ۰۰ ، ۰۱:۰۴ هانیه زارع

من فقط خاستم تشکر کنم از مطالب ناب و مفید استاد پناهیان

چگونه به این دولت اقای ریسی  کمک کنیم؟

 

مبحث ( تحول خواهی و محافظه کاری )

از سال قبل ناقص ماند .

جامعه و مدیریت کشور در بعد فردی و اجتماعی هنوز نیاز به آن دارد.

لطفا ( تحول خواهی و محافظه کاری ) را ناتمام نگذارید آقای پناهیان.

سلام استاد از آموزش هاتون خیلی ممنونم.

پیشنهادات:

  1. ارتیاط موثر (آداب معاشرت، فن بیان، تعامل با افراد بد قلق، حل تعارض، اصول انتقاد و انتقاد پذیری، مهارت متقاعد سازی، تیم سازی و کار تیمی)
  2. انتخاب شغل و رشته اصولی (بر اساس شخصیت، استعداد و...)
  3. سواد مالی (عقل معاش)
۰۴ مرداد ۰۰ ، ۱۱:۳۰ محسن نامجو

سلام علیکم

ازدواج و فرزند آوری 

روابط زوجین

تربیت نسل منتظر 

تکنیک های مدیریتی اسلامی و فرق آن با مدیریت غربی

فرق نظام ولایتی با نظام شاهی

چگونگی ایجاد تشکل قوی 

سبک زندگی 

سخنرانی با موضوع نظم

با سلام و وقت بخیر

به نطر بنده درباره رابطه ظهور و ماه محرم و در کل در مورد مباحث مربوط به آقا صاحب الزمان و ظهور ایشان

جناب آقای سیگارودی

شما اونقدر بی اطلاع هستید درباره فعالیتهای شخص آقای پناهیان و گروه فعال زیر نظر ایشون در مورد همه معضلات و پیشنهاد راهکارهای حل مشکلات و بطور ویژه درباره آب خوزستان. چه در سخنرانی هاشون که شدیدا در داخل کشور مورد هجمه لیبرالها و در خارج از کشور هدف حمله رسانه های معلوم الحال  واقع شدند و چه در آستین بالا زدن در کمک رسانی به مردم، چند سال قبل، قبل از سیل خوزستان؛ و تشکیل کمپین حمایتهای مردمی و حضور گروههای جهادی، که اگر اولین گروه جهادی در آبرسانی به روستاهای خوزستان نبوده باشند جژء اولین گروهها بودند. 

شما که اینقدر بی اطلاع هستید چطور به خودتون اجازه قضاوت کردن میدید؟

خوبه بدونید وقتی یه فرد بی اطلاع شروع به حرف زدن میکنه در حالیکه سعی میکنه روشنفکر هم باشه، حرفهاش شبیه کاریکاتور میشن

مگر اینکه در اصل بی اطلاع نباشه و به منظور خاصی شروع به افاضه فیض  فرموده باشن

 

فراخوانی برای جمع شدن مومنین در یک تشکیلات عظیم برای زندگی جمعی!

ما نوجوونا و جوونا این حرفای قشنگ و صحیحو میشنویم! ولی بستری برای این زندگی جمعی نمیبینیم... به کجا و چه تشکیلاتی مهاجرت کنیم که ما رو به خودمون و خدارو به ما بشناسونه؟ کجا بریم که جهانو بشناسیم و کجا بریم که از بند ساختار اجتماعی فشل کنونی جامعه و حتی خانواده ها بیرون بریم و زندگی صحیح کنیم! تا کی میتونیم تنهایی با این عرف و فرهنگ غلط بجنگیم؟ وقتش نیست که تشکیلاتی بزرگ تشکیل بدیم تا امثال ما بدونن برای کشف خودشون و ... به کجا مراجعه کنن و راه بیفتن؟ به خدا قسم این مدارس و دانشگاه ها و ... چیزی جز دور کردن ما از اصل خودمون و زده کردن ما از همه چیز و همه کس، برامون به ارمغان نمیارن! حوصله و حال مارو میگیرن و ما بی حس و بی حال میشیم برای اقدام،،، مثلا از ازدواج صحیح که مستحب موکده، تنها تقوا پیشه کردنش میمونه برامون چرا؟ چون فرهنگ پذیرای خیلی چیزها نیست، چون کسی نیست که پدر وار بار مدیریت هارو برای ما به دوش بکشه... انگار خودمون تنهایی باید بریم دنبال این چیزا... که تهشم کلی شکست و درد ممکنه بمونه برامون چون ما تجربه نداریم جوونیم و گاهی اوقات عقلانی عمل نمیکنیم... حتی خانواده های به ظاهر مذهبیم بعضا دچار انجماد زندگی شدن... منتظرن آینده بیاد نه اینکه اونا به سمت آینده برن و جوونا میموننو کسایی که درکشون نمیکنن... خلاصه که حالمون خوب نیس!   ما سرگردانیم و تشکیلاتی که فراخوان کمک دهی تو این هزار رنگی روزگار داشته باشه نمیبینیم!... کمک... این محرم بیایدو حرفایی که تو محرم دو سال پیش در مورد سبک زندگی موثر تر از آگاهی و ایمان و بحث تشکیلاتو... میزدیدو عملی کنید و در بعد اجرایی تبیین کنید

۰۳ مرداد ۰۰ ، ۱۸:۵۶ مجید زاهری

آقا فرمودند ما نیاز به دو تحول داریم. تحول در امور حاکمیتی و تحول در سبک زندگی.
مباحث قبلی استاد در سالهای قبل در مورد سبک زندگی مهمتر از آگاهی .... بسیار بنیادین و جدید بود.

موقع ان است برای مساله سبک زندگی و بیان شیوه ها، مراحل شکل کار تشکیلاتی برای رهایی از سبک زندگی یزیدی و ایجاد تحول برای رسیدن به سبک زندگی حماسی و حسینی صحبت بشه.
. مولفه های سبک زندگی طاغووتی و یزیدی چیست؟ سیاست گام به گام شیاطین برای سوق دادن جوامع چگونه شکل میگیرد و سبک زندگی مهدوی و حسینی از کجا شروع و جهان گیر میشود؟

با سلام آمادگی برای ظهور و نزدیک بودن ظهور مبتنی بر گام دوم انقلاب

سلام

درمورد سیر و سلوک و مراقبه 

یا نقش زن در اسلام و مسئله حجاب 

یا بحث لذت در دنیای امروز

۰۲ مرداد ۰۰ ، ۲۱:۴۵ حبیب علی خان زاده

با سلام

با توجه به اینکه قشر مذهبی ما در مبحث عبادت فردی و خدمت به خلق دچار نوعی تناقض اند و فهم درستی ندارند که خدا همانطور که حق الناس را بر حق الله ترجیح دادند پس خدمت به خلق خدا ارزشمنتر از عبادات فردی است.همچون قاسم سلیمانی.حالا مصداق های خدمت به خلق میتونه جنگ باشه میتونه ایجاد کسب و کار باشه و خیلی چیزهای دیگه.بنظرم استاد این قابلیت رو داره که بتونه این مبحث رو باز کنه.

باسلام

ازدواج آسان ....ازدواج اسلامی .... و ازدواج جاهلی....مهریه...نفقه....جهزیه....

با سلام

برخی انسانها یک عمر زندگی کرده و به خیال خودشان خوب زندگی کرده اند و سایر اطرافیانشان بد و ناموفق زندگی کرده اند.اما در آخر با اتفاقاتی که در زندگی فردی و اجتماعی آنها واقع می شود به مشکلاتی برخورد نموده و به نوعی از استیصال و بی هدفی رسیده اند.به نظر می رسد در کربلا داریم افرادی را که به همین شکل طی مسیر نموده اند و خوشبختانه دست هدایت امام حسین علیه السلام موجب هدایت ایشان و درس آموزی ما انسانهای عصر حاضر شده است.در نتیجه میتوان گفت اینکه واقعه کربلا در هر عصری درس آموز بوده و درس آن برای انسان قرن 21 و عصر ظهور چه چیزی میتواند باشد؟

این موضوع میتواند موضوع خوبی باشد

با سلام.

بنظرم اگه در مورد توسل و توکل ویا تقویت اراده باشه خیلی خوب میشه...

 

 

 

۰۱ مرداد ۰۰ ، ۲۳:۲۴ محمدطاهر سیگارودی

با عرض سلام و ادب ، امروز مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۰۱ حرم امام رضا علیه السلام مشرف بودم در هنگام غروب بر حسب اتفاق  به اواخر سخنان آقای پناهیان رسیدم ضمن اینکه من سخنان ایشان را در صدا و سیما و نیز با حضور در دانشگاه امام صادق علیه السلام و بصور دیگر از گذشته های بسیار دور دنبال کرده و از ایشان آموخته ام و بتعبیری از ذوی الحقوق من محسوب میشوند اما تذکر دو نکته بشرح ذیل را لازم میدانم :

۱) ایشان از تبلیغ روز مبارک غدیر حتی با قرض و هزینه کردن بسفارش معصوم اشاره داشتند که سخن درستی است اما به اعتقاد من در جمع مومنین و مستقل از حاکمیت فعلی چرا که امام علی بن ابیطالب علیه السلام بعد از عثمان در هئیت امام معصوم با مردم بیعت نکرد و محور قبول و اخذ بیعت را بر غدیر ننهاد و با ابن همه سعه صدر و آقایی هنگامی که به آقا و غلام از بیت المال بتساوی سه درهم داد تکبر و زیاده خواهی ناکثین همچون طلحه و زبیر آغاز و منجر به جنگ جمل شد حال سوال اینجاست چه نسبتی سیره ایشان با نظام حاکم ماست و آلودگی و آشفتگی مالی از راس تا ذیلشان زبانزد خاص و عام گشته و تبلیغ غدیر در بلندگوهای رسمی نفاق و حرافی را تداعی میکند یعنی کاستن از اعتبار و آبروی علی علیه السلام .

لذا خطاب به مومنین در بزرگداشت عید غدیر باید از حاکمیت فعلی اکیدا جدا باشد تا به فتنه تقدس زدایی از ذوات مقدسه ائمه هدی منتهی نگردد .

۲) در دعای پایانی ایشان برای مسئولین خدمت گذار آرزوی توفیق و بر مسئولین مقصر و قاصر نفرین و دور باش فرستادند و به موضوع خوزستان و مسائل اخیرش آنهم بعد از چهل سال اشاره داشتند ، اما من تاکید میکنم افرادی مثل ایشان که در چهل سال اخیر بطور فراگیر تریبون داشتند و قوام و مشروعیت مسئولین اجرائی را باعثند اولین و ذیربط تربن مسئول برای پاسخ گویی هستند و ظاهرا با همه فراست و توانایی در سخن از این امر بدیهی غافل یا تجاهل میکنند آفتی که به ساحت رهبری هم بشکل فراگیری چنگ انداخته لذا دعوت به تقوا و تفکر میدهم که حق ، رنگ تعلق به هیچ چیز ندارد و در غنای خود مطلق است.

سلام،درباره نقش زنان و جوانان در حکومت امام زمان(عج)و اینکه اگر در عصر ظهور باشیم،به جز خودسازی،چه کارهایی رو انجام بدیم یا بخواهیم تحصیل کنیم چه رشته ایی بخونیم،یا اگه بخواییم کاری رو راه اندازی کنیم سرمایمونو صرف چه کاری کنیم بهتره که زمینه سازظهور باشه

 

۰۱ مرداد ۰۰ ، ۱۲:۵۵ محب مهدی عج الله

سلام. لطفا موضوعاتی که مرتبط با وظایف منتظران نسبت به امام زمان عج هست انتخاب شود. همچنین موضوعاتی مانند خودسازی و زمینه سازی برای ظهور حضرت. سپاسگزارم. اجرکم عندالله

۰۱ مرداد ۰۰ ، ۱۱:۱۰ پوریای ولی

به نظر بنده امسال می‌بایستی که نتیجه سخنرانی ۵ سال پیش مبنی بر کار تشکیلاتی ، توصیفی و عملی بیان شود.

۰۱ مرداد ۰۰ ، ۰۴:۵۳ سیدجعفر موسوی

سلام و احترام؛

مرز سیاست دینی و سیاست‌زدگی:

چرا در موسم‌های سیاسی مانند انتخابات معمولا حال عبادی و معنویت ما کم می‌شود.

۳۱ تیر ۰۰ ، ۲۲:۳۰ مهدی حقوقی

به نظر من بهترین موضوع برای سخنرانی موضوع اقتصادی می تواند باشدچرا بعد از سال ها از انقلاب که میگذرد هنوز بانک های ما بجای کار تولیدی کار دلالی میکنند مثلا بجای این که پول مردم را برای امر تولید استفاده کنند زمین و آپارتمان میخرند و باعث گران شدن میشوند یعنی کار زندگی مردم را سخت میکنند چرا کشور نمیتواند نخبه های خودش را حفظ کند چرا کشور با بحران ازدواج و تعداد زیاد افراد جوانی قرار دارد که هنوز ازدواج نکرده اند که این ها باز هم قسمتی برمیگردد به مثایل اقتصادی 
 

درباره ی عزت نفس‌‌.

پیشنهاد میگردد در این ایام یک بازنگری در مبانی اعتقادی تشیع بشود....بازنگری بر مبنای قرآن...البته با روشی که مورد تایید خود قرآن است و آن رعایت اتصال قول الهی میباشد:

وَلَقَدْ وَصَّلْنَا لَهُمُ الْقَوْلَ لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُونَ ﴿۵۱﴾ قصص

رعایت اتصال اجزای هر آیه و اتصال آیات هر سوره و کلیت قرآن.... بعنوان قول الهی....

البته این همه با فرض اینکه قرآن و چیدمان فعلی آن تحت رصد نیروهای الهی محفوظ مانده و معتبر است مقدور میشود....

این بازنگری از متصل دیدن آیه اولی الامر سوره نساء آغاز میگردد....

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِی شَیْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ کُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ ذَلِکَ خَیْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِیلًا ﴿۵۹﴾

دو بار "اطیعوا" آمده است...قبل از تنازع.....اولی الامر یکبار قبل از تنازع آمده و پس از تنازع نیامده است....

"الرسول" بار اول جدا از "الله" بار دوم پس از تنازع و در کنار "الله"....

تاویل اطاعت از "الله" همان اطاعت از "الرسول" است:

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَلَا تُبْطِلُوا أَعْمَالَکُمْ ﴿۳۳﴾ سوره محمد

اما آیه اولی الامر تاویل دقیق تری دارد و استثنائات را هم میپوشاند(مانند استثنائی مطرح شده در اوایل سوره مجادله)

 

اما آیه اولی الامر تاویل دقیق تری دارد و استثنائات را هم میپوشاند(مانند استثنائی مطرح شده در اوایل سوره مجادله)

نتیجه این میشود که اولی الامر میتواند طرفی از تنازع باشد....یعنی اولی لامر معصوم نیستند و در هر زمان که انتخاب شوند برای اداره امور باید پاسخگوی اعمال خود در مقابل مومنینی که اعتراض دارند باشند....

معیار رفع اختلاف هم رسالات الله است.....چه در زمان خود رسول الله و چه بعد از ایشان.....و معیار خواندن قرآن نیز اتصال قول الهی است....یعنی اتصال آیات هر سوره و کلیت قرآن در همین چیدمانی که وجود یافته است....

مگر نه اینستکه وعده حفظ قرآن داده شده است....بیاییم چیدمان قرآن را معتبر بگیریم و در این امر شیعه سنی نکنیم....

باسلام

درصورت امکان درمورد تولید ، کوچیک ترشدن ریل تولید، کوچک شدن دولت واینکه ما نباید برای استخدام شدن دست و پا بشکنیم و اینکه درمورد تعاونی و مدل های کارگروهی باخلاقیت و نوآوری بیشتر توضیح بدین.

برای جا افتادن بهتر و کاربردی تقوا طرحی برای اداره ی جامعه و جهان!

باتشکر.

حق الناس

با سلام 

ما سالهاست در هیئت ها جمع می‌شویم و این فرصتی که ابا عبدالله الحسین ایجاد کردن تا ما کار جمعی کنیم و به سادگی دوستان محب اهل بیت علیهم السلام پیدا کنیم را قدر نمی‌دانیم. یعنی واقعا از دست دادن تجمع مؤمنین گناه کوچکی نیست.. و این عنایت بزرگ را با دقایقی سخنرانی تمام میکنیم شاید ما که به این مهم رسیدیم که نگاه فردی به دین.. اصلا دین نیست.. و علامت بلوغ.. در بودن با جمع هست. بیاییم در همین محرم.. به این فرهنگ غلط جمع شدن و رفتن پایان دهیم.. و دست به کار کارگاهی بزنیم و همین تعداد که پای حرف می می‌آیند را مدیریت کنیم. . و یک حزب الله تشکیل دهیم که بعدا در فرهنگ ما هرکسی خودش را با حزبش معرفی کند.. ما مشکلمان این هست توانایی زندگی جمعی را نداریم و اهتمامی هم نداریم یاد بگیریم... بهتر است با وجود تجربه ی سالیان نو آوری در محتوای سخنرانی به اصل لم تقولون ما لا تفعلون برگردیم و فکری برای جمع شدن بخاطر امام زمان کنیم.. 

 

ما محتاج جمع شدن و جدی گرفتن کلام اهل بیت علیهم السلام هستیم نه محتاج شنیدن..

یک مقایسه کنیم بین محتوا و برنامه های تربیتی دشمنان با خودمان.. می‌بینیم اونا با فقری که دارند چقدر در کار گروهی موفق هستند.. شما یک کتاب 800 میلیون نسخه فروش برود میدانید یعنی چی.. یعنی چه تیمی داشته اند.. اما ما.. هیچ چیزی نداریم برای ارائه که این محصول کار تیمی ماست. جز جمع آوری کمک برای نیازمندان که خبر تنبلی و بی حوصلگی و جهل و غفلت ماست.. خبر مجاهد نبودن ما..

. موضوعی مهمتر از محاسبه ی نفس محرم های خودمان نداریم.. ما بر محرم.. این فرصت بسیار قدرتمند واقعا چه میکنیم.. همین بیاییم بگیم بریم.. آدمی که هزاران شیطان با هزاران تنوع و زینت منتظرش هستند را با یک بیا بریم.. با چهار تا حرف نجات بدیم.. اصلا میشه. ما واقعا دشمنی شیطان را شوخی گرفتیم.... ما واقعا اهتمام نداریم که با هم باشیم... لذا.. میترسم قل الله ثم ذرهم فی خوضهم یلعبون شده باشیم.. یا محرم و رمضان بازی کرده باشیم...

قیام لله برای مقابله با دین فردی موضوعی هست که مضطر آن هستیم

چگونه به امام زمان برسیم 

لطفا سخنرانی ها رو تصویری هم بزارید

با عرض سلام خدمت استاد بزرگوار آقای پناهیان.

بنده دوست دارم در مورد نظم در زندگی صحبت شود. اهمیت منظم بودن، و راهکارهای عملی برای منظم شدن در همه ابعاد زندگی را بیان بفرمایند.

این مسئله اهمیت بسیاری دارد، چرا که امیرالمؤمنین علیه السلام به همه سفارش نموده اند که نظم داشته باشند: اوصیکم بتقوی الله و نظم امرکم.

 

خداوند به شما اجر بدهد.

 

سلام علیکم .

به نظرم ، در رابطه با مرگ و نحوه مواجهه امام حسین ( علیه السلام ) با مرگ ، موضوعی است که به صورت مستقیم ، ایشان صحبتی در مورد آن نداشته اند .

پیشنهاد من اینه در مورد مرگ و آرزوی مرگ  صحبت کنید . من دوست دارم بدونم میشه از خدا خواست که  مرگ انسان رو زودتر قرار بده ؟  آیا گناه داره این دعا ؟ آیا اصلا پذیرفته میشه ؟ آیا این حس از روی حال خوب بلند میشه یا حال بد و افسردگی ؟

من خیلی وقته درگیر این مسئله هستم . دائما از خدا میخوام زودتر بمیرم اما افسردگی ندارم و خوب دارم زندگی میکنم . ولی انگار از دنیا خیلی سیر شدم و آرزو دارم برم ... اگه با شهادت بشه که چه بهتر ... 

سلام

سخنرانی محرم 92 با موضوع مقدرات الهی مبحث بسیار جذابی بود. اما فقط سه جلسه اولش! اصلا به خود موضوع مقدرات پرداخته نشد. همش راجع به امتحانات الهی بود. لطفا بگید در رابطه با خود مبحث مقدرات (یعنی همون سه جلسه اول) با تفصیل و بسط بیشتری صحبت کنند

با تشکر

بنده در ادامه عرایضم واجب دیدم اضافه کنم بنده در سخنرانی (شهادت امام باقر(ع) در ازگل) این رویکرد رو دیدم و بسیار سپاسگزارم.. علی الخصوص اونجا که فرمودن خیلی جالبه ها آدم ببینه کم میاره !!!! خیلی عالی بود... فرمودن حتی ما برای شهید شدن کم نمیاریم! بنظرم نیاز ماست.. کاملا نیاز ماست. ان شاا.. در ماه محرم با عنایت سیدالشهدا مدام بر سر این نفس ها بکوبند... سخنرانی شهادت امام باقر(ع) ازین حیث بسیار قابل تامل بود. ما باید بجنبیم! مشکل ماییم! مانع ظهور و برپا شدن حکومت الهی ماییم و عملکرد ما و ایستادگی نفسمان درمقابل آنها... و راهی جز دستور العمل اسلام که ایشان میفرمایند وجود ندارد! غیرازین هرروز حکومت غیرانسانیه بالادستانو زورگویان سرمایه دار است.

دین اگر درست اجرا نشود...! خداوند اجر عظیم و خیرتان بدهد...

با سلام خدمت برادران عزیز و خواهران گرامی

و با سلام خدمت برادر بسیار عزیزم جناب آقای علیرضا پناهیان عزیز.

بنظر این حقیر گنهکار زمانی رسیده است که باید بعضی از مارا با عتاب بیدار کرد!! به زبان محاوره ای شما خیلی حال دادین (شاید حضار شما هم لایق این حال ها بودند و باشند) ولی حالا که پیشنهاد فرمودید خدمتتون عرض می کنم. شما در سخنرانی های اخیرتون خیلی نارات میشید از جا خوردن ما مردم و درواقع به تیریژه قبامون برخوردن.. بخاطر روح لطیفی که دارید مقداری هم نگران این موضوع هستید ولی چیزی که به نظر حقیر می رسد این است که در قالب بحث اصلی که میتونه تحلیل مثله همیشه لطیف و عمیق کوتاهیه مردم در قبال وجود معصوم در تمامی دوران علی الخصوص سیدالشهدا راحت تر از بحث تاریخ اسلام در ماه رمضان گذشته و بیشتر از اون و در بعضی مواقع رگباری نوش جانمان کنید... 

اللهم عجل لوبک الفرج

خداوند بشما عمر با برکت عنایت بفرمایند و ان شاا... دیدار با شما و رهبر معظم رو نصیب و عنایت بفرمایند و ادامه پیدا کند در حکومت مولانا صاحب الزمان ارواحنا فداه. 

۲۹ تیر ۰۰ ، ۲۳:۵۸ سید علی فخری

سلام

درباره مدیریت و برنامه ریزی زندگی روزمره صحبت کنید که جایش بسیار خالی است و از طرفی تعالیم و کتب ترجمه شده اکثرا غربی بازار را در این موضوعات اشباع کرده و جای تعالیم اسلامی خالی است. همچنین درباب روانشناسی موفقیت و قانون جذب و مسائل روز علوم انسانی غربی در باب موفقیت و برنامه ریزی فردی و گروهی.

۲۹ تیر ۰۰ ، ۲۰:۵۲ مهدی از شهر پادشاه عشق شیرین

سلام - به نظرم درباره ارزش و پاداش بسیار زیاد جهاد یعنی کار و تلاش و کوشش که در راه خدا و برای خداست صحبت کنن بهتره - به نظر میاد این عصر و دوره بهتره نوجوانان و جوانان ارزش و پاداش بسیار خوب و خوش کار و تلاش و کوشش رو بدانند - چون در قرآن و در روایات به پاداش کار و تلاش و کوشش اشاره شده - به نظر تلاش و کوشش دو نوعه = 1- تلاش با اعضای بدن مانند تحرک و ورزش 2- تلاش و کوشش برای ترک گناهان با برنامه ریزی درست

۲۹ تیر ۰۰ ، ۱۷:۴۴ زهرا احمدیان

با عرض سلام.

من دوست دارم در مورد توسل بحث شود. فرق توسل و شرک چیست. راه های درست توسل چیست. شرک امروزی چگونه است. 

 

با سلام و خسته نباشید. به نظر من اگه استاد تو محرم راجب اثبات مذهب شیعه سخنرانی داشته باشند خیلی عالی میشه چون به این موضوع خیلی کم بها داده میشه به نظر من ، مثلا راجب اصول عقاید شیعیان صحبت کنن و اثبات کنن.

۲۹ تیر ۰۰ ، ۱۰:۴۳ محمد امین

با سلام و عرض احترام.  

لطفا درباره پوچگرایی صحبت شود . درباره اینکه چرا گاهی انسان میل به خودکشی پیدا میکند و چرا در اسلام انسان اجازه ندارد به زندگی خودش پایان دهد  و چرا با اینکه قران میگوید لا اکراه فی الدین اما انسان مجبور به انتخاب بین حق و باطل است. بین بهشت و جهنم و....و گزینه سومی مثل نیستی و عدم وجود پس از خودکشی وجود ندارد و اینکه تکلیف انسان های ضعیف که نه توان مبارزه با طاغوت و صبر  را دارند. و نه میل به زندگی پست طاغوتی را چه میشود

 

 

موضوع دوم لطفا درباره عدالت خدا به زبان فسیح استاد پناهیان صحبت شود. بنده به شخصه هرچقدر کتابهای عدل الهی را خواندم متوجه وجود عدل نمیشوم  بالاخره عدل را برای شخصی که فلج و نابینا و... به دنیا میاد ،  شخصی که مورد تربیت صحیح خانوادگی قرار نمیگیرد ،  شخصی که زیبایی ظاهری ندارد چگونه میتوان توضیح داد  آیا اینکه بگوییم ما وظیفه برپایی عدل را داریم تا به کسی ظلم نشود و حکومت طاغوت جهانی فعلا این اجازه را نمیدهد صحیح است؟  پس درصورت پیروزی حق و بر باطل و برپایی حکومت حضرت حجت. باز هم انسان زشت صورت میفهمد که زشت است فقط با این تفاوت که خوش صورت ها برای ایجاد عدالت و نشکوندن دل زشت صیرت ها حجاب را حفظ میکنند. حال چگونه میتوان عدل را توضیح داد و برای برپایی آن تلاش کرد چیزی که اصلا از ابتدا وجود هم نداشته

 

با تشکر 

 

 

با سلام و تحیت خدمت استاد گرامی

پیشنهاد می کنم در مورد موارد ذیل که مبتلا به خانوادهاست در محرم امسال صحبت بفرمائید، با عنایت به اینکه کمتر به صورت گسترده از تریبون ها به آن پرداخته می شود و شاید اصلا عده ای دوست ندارند این مشکلات رفع شود.

1- مهریه های بالا و مدیون شدن مردان صرفا برای تشکیل مقدس ترین کانون یعنی خانواده، به خصوص در اقشار مذهبی

2- زنان مذهبی سرکش و انتظارات بیجا از همسر

3- وضعیت دختران جامعه که از بی حجابی گذشته و الآن قمه کشی، سیگار و مواد مخدر آن هم در انظار جامعه صورت می گیرد.

4- استخدام دختران و زنان با پارتی بازی و بیکار ماندن پسران که موجب عدم ازدواج این گروه دختران و امکان به فساد کشیده شدن آن گروه پسران می شود.

5- تبیین نقش مهم مادر بودن، در حال حاضر پدران بیشتر از مادران دلرحم فرزندان هستند.

6- اثرات مخرب شبکه های اجتماعی روی زنان و دختران

7- بعضی  زنان مذهبی  روی غیر مذهبی ها را هم سفید کرده اند.

8- چگونه پسران در دام ازدواج با شیادان گرفتار نشوند و زندگی خود را تباه نکنند.

9- وقتی زن ها حکومت کنند .........

10- چرا روحانیون می ترسند با صراحت خیلی از مسائل را مورد زنان بیان کنند.

11- اگر نقش زن و مادر در جامعه دگرگون شود .......

12- نقش زنان بعد از ظهور .........

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...