۰۰/۰۵/۲۷ چاپ ایمیل و پی دی اف
هیئت میثاق با شهدا -1400/05/26

آیا وزیر جدید بهداشت نسبت به طبّ سنتی متعهد است؟ اگر نه، نمایندگان مجلس به ایشان رأی ندهند / اطباء سنتی می‌گویند: داروهای کروناییِ ما در نوبتِ آزمایش است، اما اجازۀ آزمایش نمی‌دهند!/ چه کسی می‌خواهد به داد طبّ سنتی برسد؟/ اطباء سنتی، مسئولانه قیام کنید و از خودتان دفاع کنید/ از دولت جدید تقاضا داریم به این مسئله رسیدگی کند

شناسنامه:

  • زمان: 1400/05/26

  • مکان: دانشگاه امام علی(ع) - هیئت میثاق با شهدا

  • موضوع: مسئولیت‌پذیری و استقلال، شاخص اصلی ولایت‌مداری

  • صوت: اینجا

  • فیلم: اینجا

علیرضا پناهیان در مراسم شب تاسوعای حسینی در «هیئت میثاق با شهدا» ضمن اشاره به آمار بالای بیماران کرونایی گفت: آیا در کشوری که طبّ بوعلی دارد، روزی 500نفر باید این‌گونه بمیرند؟ برخی اطباء سنتی می‌گویند: داروهایمان در نوبتِ آزمایش است اما اجازۀ آزمایش نمی‌دهند؛ گویا یک همگرایی بین اطباء جدید هست که نمی‌گذارند طبّ سنتی در کشور رشد کند.

آیا وزیر جدید بهداشت نسبت به طبّ سنتی متعهد است؟ اگر نیست، نمایندگان مجلس به ایشان رأی ندهند

من خدمت پزشکان محترم و خدمت وزیر جدیدی که برای وزارتخانۀ بهداشت و درمان معرفی شده است، عرض می‌کنم، بعضی از اطّباء محترم که در طبّ سنتی کار کرده‌اند، می‌گویند که یک همگرایی‌ای بین اطبّاء جدید هست که اجازه نمی‌دهند طبّ سنتی در کشور رشد کند. بنده هنوز که وزیر جدید نیامده است، از ایشان سؤال می‌کنم: آیا شما نسبت به طبّ سنتی متعهد هستید یا نه؟ اگر متعهد نیست، نمایندگان مجلس به ایشان رأی ندهند.

بسیاری از این اطباء می‌گویند که داروهایمان در نوبتِ امتحان است. ما می‌گوییم این داروها می‌تواند مریض‌های کرونایی را تسکین بدهد و در بهبودشان کمک می‌کند، اما اجازۀ امتحان نمی‌دهند و حرف‌های فراوانی در این‌باره می‌گویند که این را ثابت کنند، خیلی از این پزشک‌های محترم نزدیک دو سال است این را مطرح می‌کنند که «مافیا هست»

آیا در کشوری که طبّ بوعلی دارد، روزی 500نفر باید این‌گونه بمیرند؟

بنده می‌گویم: خُب من چطوری قبول کنم؟ من که متخصص نیستم! ولی آیا در کشوری که طبّ بوعلی دارد، روزی 500نفر باید در اثر این بیماری بمیرند؟ هر کسی با این طب، یک‌مقدار آشناست فریادش بلند است!

وزارت بهداشت در این دور جدید می‌خواهد چه‌کار کند؟ بنده این حرف را همان اوائل کرونا با وزیر بهداشت محترم فعلی مطرح کردم. ایشان فرمودند که «من خودم معتقد هستم و تأکیداتی دارم، ولی می‌دانید که سخت است...» یعنی چه سخت است؟! مردم دارند می‌میرند! شما که قبول دارید این راه می‌تواند جواب بدهد، پس سخت است یعنی چه؟! بالاخره علم و دانش است دیگر!

بسیج جامعۀ پزشکان، اگر دربارۀ طب سنتی مسئولانه عمل نکنند، بسیجی نیستند!

من از بسیج جامعۀ پزشکان سؤال می‌کنم: در ارتباط با طبّ سنتی اگر مسئولانه عمل نکنید، شما بسیجی نیستید! به‌ظاهر حزب‌اللهی‌بودن و معتقدبودن به خطّ و ربط ولایی و در کنارش «میدان ندادن برای اندیشه‌های دیگر» درست نیست، مسئلۀ جان مردم مطرح است!

از پزشکان محترمی که در سپاه هستند و سپاهی هستند هم اگر مسئولیت خودشان را در ارتباط با طب سنتی برای بیماری کرونایی درست عمل نکرده باشند؛ باید سؤال کرد.

آیا واقعاً در این زمینه کوتاهی شده است؟ من نمی‌دانم؛ بنده متخصص نیستم و نمی‌خواهم در چیزی که متخصص نیستم دخالت کنم، ولی از ایشان می‌خواهم که گزارش بدهند.

از صداوسیما تقاضا داریم بگذارند حرف اطباء سنتی هم دربارۀ کرونا شنیده شود

از صداوسیمای جمهوری اسلامی تقاضا داریم که بگذارند حرف‌های اطبّاء سنتی هم دربارۀ کرونا شنیده بشود و چند صدایی باشد! بعد یک کسی دیگر هم بیاید و جوابش را بدهد و مردم داوری کنند.

شما جوان‌ها بروید مطالبه‌گری کنید و ببینید چند کشور، پروتکل‌های درمانی کرونا را در جهان پذیرفته‌اند؟ یک پزشکی که از پزشک‌های رده بالای کشور هست به من فرمودند: از تمام کشورهای جهان، سی کشور پروتکل‌های بین‌المللی و آن روش درمانی را که اعلام شده، پذیرفته‌اند. ایشان می‌گفتند که ایران اولین کشور است. یعنی ایران شده آزمایشگاه بسیاری از داروهایی که خیلی از جهانیان نپذیرفتند. مریض کرونایی می‌رود بیمارستان دیگر باید وصیت خودش را بنویسد!

چه کسی می‌خواهد به داد طبّ سنتی برسد؟

چه کسی به داد طبّ سنتی می‌رسد؟ چه کسی تا حالا رسیدگی کرده است؟ یک وزیر محترمی به بنده می‌فرمودند: «فلان شخص، معاون من بود؛ من به طبّ سنتی معتقد بودم. به ایشان گفتم که این ابلاغیه را در وزارتخانه بدهید تا اطبّاء سنتی‌ای که این مشخصات را دارند، بتوانند طبابت کنند. اما معاون من این نامه را پیچاند و یک‌جور دیگری ارائه داد که از توی آن هیچ نتیجه‌‌ای درنیامد!» حالا بنده نمی‌توانم این را با جزئیاتش بازگو کنم، ولی اگر واقعاً این‌طور باشد، آن معاون وزیر، آدم محترمی نیست.

اطباء سنتی، اگر راست می‌گویید از خودتان دفاع کنید؛ ما نمی‌توانیم از شما دفاع کنیم

آقایانِ اطبّاء سنتی، اگر راست می‌گویید، از خودتان دفاع کنید، ما نمی‌توانیم از شما دفاع کنیم! ما تخصص‌اش را نداریم. تا حرفی می‌زنیم، ما را ساکت می‌کنند.

آدم می‌شنود که برخی می‌گویند: «خُب می‌دانید؛ در وزارت بهداشت کلاً طبّ سنتی زیاد بها داده نمی‌شود...» این چه حرف عوامانه‌ای است؟ بها نمی‌دهند یعنی چه؟ بالاخره یا این حرف علمی هست یا علمی نیست، یا کمک می‌کند یا کمک نمی‌کند.

بیمارستان‌هایی که داروهای طبّ سنتی را در مورد کرونا امتحان کرده‌اند اعلام کنند که «ما این تلاش را کرده‌ایم و به نتیجه نرسیده‌ایم یا به نتیجه رسیده‌ایم.»

اطباء محترم سنتی، مسئولانه قیام کنید!

به بنده می‌گویند «تو بلندگو داری، بگو!» می‌گویم: من روی چه حسابی آمار شما را بگویم؟ این می‌آید، آمار می‌دهد، آن یکی می‌آید تأیید می‌کند، دوباره آن یکی می‌آید تأیید می‌کند و... می‌گوید: نمی‌گذارند در بیمارستان، این را امتحان کنیم! می‌گوییم این دارو که ضرری هم ندارد، خودش هم تأیید می‌کند و می‌گوید: مقالات علمی‌ای برای اثبات این هست که اطبّاء نوشته‌اند.

آنهایی که به من می‌گویند «شما برو این را بگو» خیلی حرف‌های سنگین‌تر از این هم می‌زنند که بنده آنها را نمی‌گویم؛ مثلاً از مافیای دارویی و...

اطباء محترم سنتی قیام کنید! مسئولانه قیام کنید؛ یعنی چه نمی‌گذارند شما کار بکنید؟!

از دولت جدید تقاضا داریم به این مسئله رسیدگی کند

از دولت جدید واقعاً تقاضا داریم، از وزیر جدید و از وزارتخانۀ جدیدی که دارد تشکیل می‌شود، تقاضا داریم، از وزیر قبلی هم تقاضا داریم یک گزارش علمی در این زمینه بدهند. ایشان که به خود بنده فرمودند «من خیلی به طبّ سنتی بها می‌دهم» خُب گزارش بدهید و بگویید شما که بها دادید، آیا کسی جلوی کارتان را گرفت؟ کسی حرفتان را گوش نکرد؟ خُب اگر کسی مانع بوده، بیایید و بگویید.
 (الف2/ن2)

 

نظرات

۲۹ مرداد ۰۰ ، ۱۲:۰۱ محمود جوادی والا

احسنت به حاج آقای پناهیان . ای کاش چند بیمارستان هم اختصاص به اطبای سنتی و کسانی که ادعا میکنند با طب سنتی میتوان کرونا را درمان کرد بدهند تا ببینیم آمار فوت کدامیک بیشتر است.

در خانواده و دوستان ما هر کس با مشورت اطبای سنتی تحت درمان قرار گرفت درمان شد ولی غالب کسانی که به بیمارستان رفته و با طب نوین خواستند درمان شوند جانشان را از دست دادند.

۲۷ مرداد ۰۰ ، ۲۳:۵۹ سید مرتضی جلالی خبرنگار صدا و سیما از قم

سلام.

تلویزیون جمهوری اسلامی در سال گذشته (۱۳۹۹) خبری مبنی بر موفقیت آزمایشی چهار داروی طب سنتی بر بیماری کرونا پخش کرد. اطبا طب سنتی چندین بار مطالبه گر اجازه پخش دارو ها در داروخانه ها شدند ولی مافیای دارویی هرگز اجازه نداد تا این اتفاق بیفتد. حتی صدا و سیما نیز در تهیه گزارشی مبنی بر عدم اجازه پخش دارو سهل انگاری می کند.

درود بر همه ی عزیزان

ضمن آرزوی توفیق برای استاد پناهیان و همه ی دوستانی که نظرشان را اعلام کردند.

بنده متخصص پزشکی نیستم و از طب سنتی هم مقدار اندکی می دانم. ولی بر حسب اتفاق داروی گیاهیی دارم که بیماران مبتلا به کرونا را سریعا مداوا می کند . برای انجام تشریفات قانونی آن مدت سیزده ماه است که اقدام کرده ام و بسیاری از مقامات استان فارس هم در جریان هستند ( حتی جناب استاندار) . ولی آنچه که مسلم است برای اخذ مجوز مربوطه بایستی مسیری طی کرد که نیاز به تایید افرادی دارد که در خوشبینانه ترین حالت با طب سنتی مخالف هستند. حاضرم در اولین گام در مدت یک هفته ده هزار نفر را دارو رسانی کنم و از ده هزار نفر حداقل هشت هزار نفر در دو روز اول آثار بهبودی در آنها پیدا شود و به هیچ دارو و مراقبت ویژه ای نیاز پیدا نکنند. به شرط آن که از داروی شیمیایی استفاده نکرده باشند.

به نظر دوستمان دکتر وثوق هم احترام می گذارم ولی می گویم بسیاری از بیماریهای زمان کودکی خودش هم با گل گاوزبان و عرق نعنا و عرق خارشتر و نظایر آن درمان شده است. 

هر کس که حاضر است در چالش ده هزار نفره شرکت کند یا همکاری کند، این گوی و این میدان.

یک لیوان جوشانده ی مورد نظر = سلامتی بیمار کرونایی

#تعارض _منافع ریشه تمام مشکلات در تصمیم گیری های این مملکت شده. هرجا می خواهند تصمیم انقلابی بگیرند به منافع گروه خاصی ضرر می رسد.

در همین مدت که شرایط کرونایی هست، دقت کردید که اکثر افرادی که فقط ماسک را بصورت مستمر استفاده می‌کنند بیماری های فصلی از قبیل سرماخوردگی و ... نمی گیرند؟ ولی قبلا این موضوع توسط نظام سلامت آموزش داده نشده چون با منافع اکثر کادر درمانی تعارض داشته! و هزاران موضوع دیگر ...

متاسفانه باید گفت کسانی که بعنوان‌ نمایندگان مردم باید از حقوق مردم‌ دفاع کنند احتمالا درگیر مسائلی شده‌اند که بتوانند در دوره بعد هم رای بیاورند و از مشکلات اصلی دور شده اند. یا شاید هم #محافظ_ کارانه عمل می‌کنند!!!!

با سلام

اینجانب دکتر سعید وثوق پزشک ومتخصص داخلی هستم ،صحبت‌های جنابعالی را شنیدم، خیلی خوشحال شدم که فرمودید من که متخصص نیستم باید پزشکان طب سنتی از خودشان دفاع کنند،

رسیدن به حقیقت برای افراد غیر متخصص مثل شما به این دلیل سخت هست  که فضا غبار آلود هست، اگر اجازه دهند فضا شفاف شود همه چیز معلوم می‌شود،

خیلی کوتاه عرض کنم به عنوان یک فرد متخصص داخلی پزشکی نوین که حقیقتا غرض ورزی با طب سنتی ندارم یک نمای کلی از طب جدید و سنتی به شما بدهم

 

طب سنتی در طول هزاران سال نتوانست فلج اطفال را ریشه کند، ولی طب نوین با واکسن انجام داد،

 

طب سنتی طی هزاران سال نتوانست آبله را ریشه کن کند ولی طب نوین با واکسن توانست،

 

طب سنتی هزاران سال با سل دست و پنجه نرم کرد انسانهای قدرتمندی مثل شاهان از جمله مظفرالدین شاه قاجار از سل فوت نمود، الان طب نوین به راحتی اکثریت بیماران مبتلا به سل را معالجه می‌کند،

وبا به راحتی یک شهر و کشور را قتل عام می‌کرد، الان وبا به راحتی قابل درمان هست، اون موقع طب سنتی بود

متوسط طول عمر بشر در قرن حاضر بسیار بیشتر از قرن گذشته هست، چرا کشورهایی مثل ژاپن و سوئد و... مشکل سالمندی دارن

بسیاری بیماری ها اصولا در طب گذشته اصولا شناخته شده نبود، 

هموفیلی، آمبولی ریه، خونریزی زیر پرده مغز، مشکلات شبکیه چشم، 

و..... چقدر در متن بوعلی سینا بوده؟؟؟؟

 

مطمئنا بوعلی سینا انسان بزرگی بوده، ولی در زمان خودش، 

 

همین الان داروهای گیاهی حتما میتونن اثرات مفیدی داشته باشن (البته ممکنه عوارض جانبی بدی هم بدهند) 

 

ولی از طبیبان طب سنتی بخواهید مقالات و آزمایش هایی رو که روی انسان ها یا حیوان‌ها کرده اند منتشر کنند، اگر با سند حرف بزنند و این سند ها را در جامعه پزشکی منتشر کنند کسی با حرف حساب نمی‌تواند مبارزه کند 

 

 

اگر توضیحات بیشتر خواستید در خدمتم 

درکل نظرات فوق من به این معنی نیست که طب سنتی بیخود هست، در یک کلام منظورم این هست که در مجموع بسیار کم اثرتر از طب نوین هست، 

برای مثال، قدیم با بیل زمین را شخم می‌زدند، کسی نمیگه بیل بده ولی وقتی تراکتور وقتی آمد بسیار بهتر و راحت تر میشود زمین را شخم زد ولی این به معنی بیخود بودن بیل هم نیست 

 

۲۷ مرداد ۰۰ ، ۱۲:۰۲ قاسم اکبری

🔴 طلبه شجاع

شجاعت علیرضا پناهیان در دفاع از #طب_سنتی و لزوم استفاده از ظرفیت این طب غنی (در کنار پزشکی نوین) برای درمان #کرونا و جلوگیری از ادامه کشتار مردم واقعا رشک برانگیز است.
در این وانفسایی که پر است از واعظان عافیت طلب و نان به نرخ روز خور ، شجاعت متاعی است بس گرانبها و کمیاب.

خودش خوب می داند که قدم در عرصه ای خطرناک و پای بر دُم اژدهایی خوش خط و خال گذاشته است.

مطمئن باشید مافیای دارو و درمان که از خون مردم ارتزاق می کند ، بیکار نخواهد نشست و از امروز حملات شدید به پناهیان کلید خواهد خورد ...

اما پیرو #امام_حسین (ع) را چه باک از تخریب و توهین؟ ...


✍"قاسم اکبری"

✌️جنبش مستضعفین
@jonbeshmostazafin

دورود خدا بر استاد پناهیان عزیز که چنین روشنگری کردند خدا حفظشون کنه

لطفا فیلم این سخنرانی را در سایت قرار دهید. 

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...