۰۰/۰۷/۲۵ چاپ ایمیل و پی دی اف

فیلم | آیا بیماری فراگیر کرونا از حوادث قبل از ظهور است؟

شناسنامه

  • زمان: مهر 1400
  • مکان: میدان امام حسین(ع)
  • موضوع: اجتماع مردمیِ بیعت با امام‌زمان(ع)
  • متن: اینجا

 

متن:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

 اجازه بدهید من به‌جای سخنرانی یک مطلبی را با شما در جمع عموم کسانی که علاقمند به امام زمان ارواحناله‌الفداه هستند در محضر عموم مردم که صدای ما را می‌شنوند مطرح بکنم‌. و آن این است که واقعا ما الآن در آخر‌الزمان بسر می‌بریم یانه‌، ما الان در آستانۀ ظهور هستیم یانه‌؟ اگر واقعا در آستانۀ ظهور باشیم و آخر‌الزمان قبل از ظهور یعنی همین زمانی که ما در آن به‌سر می‌بریم خیلی چیز‌ها باید تغییر کند، به خیلی چیز‌ها باید توجه کنیم که احیاناً به آن بی توجه هستیم‌. اگر نیست خب زندگی عادی خودمان را داشته باشیم‌ با مقاومت‌ها، با مبارزه‌ با بدی‌ها‌، با تلاش برای خوبی‌ها به‌طور عادی‌. اما اگر واقعاً در آستانۀ ظهور هستیم همۀ این تلاش‌ها یک وضعیت و ویژگی‌های خاصی پیدا می‌کند.

 طبیعتاً کسی از زمان ظهور خبر ندارد، اگر می‌توانست کسی به ما بگو‌ید که زمان ظهور کی هست؟ کار ما در این بررسی آسان‌تر می‌شد‌. منتهی سال‌هاست علامت‌هایی دارد دیده می‌شود که احساس نزدیکی ظهور دارد تقویت می‌شود. حالا تا من عرض می‌کنم نزدیکی ظهور، بعضی‌ها زود برق سه فاز انگار می‌گیردشان و می‌گویند تو گفتی نزدیکی ظهور زمان تعیین کردی. ابدا این‌طور نیست. ولی سال‌هاست بنده دارم عرض می‌کنم شاید خیلی دیگر از افرادی که در این زمینه کار کردند و محقق هستند اشاره کردند به اینکه ما علائمی را داریم می‌بینیم که احتمال نزدیک بودن ظهور تقویت می‌شود. از همان سال‌های ابتدایی که این‌جور بحث‌ها شروع شد خیلی‌ها به شدت منتقد بودند که آقا الکی مردم را امیدوار نکنید معلوم نیست ظهور کی باشد. جالب این است که شدت انتقاد‌ها توی این سال‌ها دارد کمتر می‌شود. یعنی آن کسایی که منتقد بودند هم دیگر دارند کم‌کم با احتیاط انتقاد می‌کنند یا دست از انتقادات‌شان بر می‌دارند. یعنی چی‌؟ یعنی احتمال نزدیک بودن ظهور دارد قوت پیدا می‌کند.

 خیلی علائم دارند خودشان را نشان می‌دهند. حالا من یکی از علائم را می‌خواهم ازش صحبت بکنم و در کنار آن یک پیشنهادی را عرض بکنم و عرضم تمام‌. اینکه می‌گویم نمی‌خواهم سخنرانی کنم فقط یک نکته‌ای را می‌خواهم به‌عنوان پیشنهاد مطرح بکنم یا یک نکته‌ای که در روایات ما فراوان آمده کمتر توجه می‌شود‌. خودِ من کمتر آن روایت‌ها را تا  حالا قرائت کردم. شاید این روایت‌هایی که می‌خواهم امروز پیش شما اشاره کنم تا حالا توی این سی‌، چهل سال فعالیت تبلیغی خودم اصلاً این روایت‌ها را بهش نپرداختم‌. به دلائلی که حالا شاید روحیۀ مردم تضعیف بشود و بالاخره تلخی‌ای که در کام انسان قرار می‌گیرد‌ از روایت ضمن اینکه شادکامی خاصی هم دارد در نهایت‌.

ما در آستانۀ ظهور هستیم یا نه؟ نمی‌دانم؛ ولی روز به روز علائم دارد تقویت می‌شود‌. یک روزی به ما می‌گفتند کسی یا جریانی به نام سفیانی ظهور می‌کند‌. ما اصلاً نمی‌توانستیم این را بفهمیم که یعنی چی؟ یعنی چی سال هزار‌و‌چهارصد یا سال هزار‌و‌سیصدونود‌، دهۀ هشتاد یا دهۀ نود طرفدار سفیانی یعنی چی؟! این را اصلاً نمی توانستیم بفهمیم. تا اینکه دواعش ظهور کردند و منطقه را تروریست‌ها به آتش کشیدند و رسماً علَم سفیانی را برقرار کردند. نمی‌خواهم بگویم این‌ها همان سفیانی هستند ‌ها! ولی زمینۀ اجتماعی طرفداری از در واقع ابوسفیان ایجاد شد. جلّ الخالق! یا مثلا جنگ‌های آخر‌الزمان که در این منطقه هست که مناطقش را شما می‌دانید‌. ما می‌گفتیم این مناطق که آرام هستند‌. حتی یادم هست که ما بعد از جنگ سی‌و سه روزه با گروهی از دانشجو‌ها رفتیم سوریه. همۀ مناطق سوریه که بعد‌ها درگیری شد همۀ این مناطق را با اتوبوس سفر کردیم. بعد من به دوستان می‌گفتم اینجا را می‌‌بینید چقدر آرام است؟ توی روایات فرمودند که این‌جا‌ها شلوغ می‌شود، کشتار می‌شود‌‌. خیلی عجیب است؛ رفقا هم تا می‌شد هی همین‌جوری عکس می‌گرفتند. و چند سال طول نکشید تمام آن مناطقی که ما بازدید کرده بودیم تقریباً با خاک یکسان شد. و اصلاً ما آن زمان حدسش را نمی‌زدیم این مناطق  به این صورت آرام، چه‌جوری آخر دچار جنگ داخلی بشود؟ ولی بعد دیدیم شد.

 ببینید، یک حرفایی توی روایات ذکر می‌شود؛ ما قدیم‌، قدیم که به شما می‌گویم یعنی تا بیست سال پیش، واقعاً نمی‌فهمیدیم این حرف‌ها یعنی چی؟ چه‌جوری می‌خواهد اجرا بشود؟ ولی الان خیلی طبیعی می‌دانیم آنها را و به این سرعت مطالب غیر قابل پیش‌بینی الان تبدیل شدند به مطالب محقق‌شده و بسیار قابل پیش‌بینی. پس ما باید هوشیاریمان را بیشتر کنیم.

 یکی از این مطالبی که دربارۀ آخر‌‌الزمان گفته می‌شد و ما به سختی باور می‌کردیم تا سه سال پیش به سختی باور می‌کردیم، همین مسئله‌ای است که امروزه به صورت کرونا و بیماری فراگیر و کشتار جمعی که دارد انجام می‌دهد. حالا تازه می‌گویند مقدمه‌اش است. این روایاتی که در مورد بخشی از علائم آخر‌الزمان هست می‌فرماید: یک‌سوم مردم روی زمین باقی می‌مانند، یا دوسوم از بین می‌روند، یا دو‌چهارم از بین می‌روند، یک‌سوم با جنگ از بین می‌روند، یک‌سوم با بیماری از بین می‌‌روند. خب ما این روایت‌ها را نمی‌خواندیم، می‌گفتیم که چه اصراری داریم حالا مردم را مضطرب کنیم، بجای دعا برای ظهور مضطرب مرگ‌و‌میر فراگیر بشوند. و بعد می‌گفتیم که چه‌جوری می‌شود‌ آخر یک‌سوم مردم با بیماری از بین بروند؟ در روایت دارد که صبح طرف بیدار می‌شود سرحال است شب از دنیا رفته، شب سرحال است صبح از دنیا رفته. مثل این سکته‌هایی که بیماری کرونا نمونه‌‌هایش را جلوی چشم ما آورده. آیا این وضعیت کرونا همان وضعیتی است که در روایات هست؟ نمی‌دانیم؛ ولی به ذهن ما چنین حادثه‌هایی که مربوط می‌شود به علائم ظهور را نزدیک کرده. ما می‌گفتیم با این پیشرفت علم این چه بیماری‌ای است که می‌خواهد بیاید جان این همه مردم را توی جهان بگیرد؟ الان به سهولت داریم می‌بینیم که پزشکی عاجز است از جلوگیری، همۀ واکسن‌ها جنبۀ اضطراری دارند و تازه مسئولین حتی کشور خود ما می‌گویند ما می‌خواهیم آماده باشیم برای اوج گرفتن انواع و اقسام همین بیماری در آیندۀ نزدیک. خب خیلی بد است که ما این همه مضطرب می‌شویم، ولی دیگر از اضطراب گذشته؛ روزانه در اخبار ما دارند خبر مرگ‌و‌میر اعلام می‌کنند. ما یک زمانی می‌گفتیم آخر چه‌جوری می‌شود این همه آدم در‌گیر یک سری بیماری‌ها بشوند و از دنیا بروند؟ الان دیگر تبدیل شده به یک خبر عادی روزمره سه مرتبه، چهار مرتبه شما آمار مرگ‌ومیر می‌شنوید.

 خب، یکی از علائم ظهور پس شد این مرگ‌ومیر‌های فراگیر که در روایات متعدد به زبان‌های مختلف از ائمه هدی‌(ع) به ویژه امام صادق‌(ع) به ویژه امیرالمؤمنین علی(ع) در کتاب‌های معتبر نقل شده. این یک مطلب. مطلب دیگر اینکه در برخی از روایات آمده که یکی از شیعیان از امام صادق‌(ع) پرسید پس کی می‌ماند برای ظهور؟ این را دقت کنید دوستان من.

امام صادق‌(ع) فرمودند. وقتی که امام صادق‌(ع) فرمودند که خیلی‌ها قبل از ظهور با بیماری و جنگ از دنیا می‌روند، پس کی باقی می‌ماند؟ امام صادق (ع) فرمودند که آیا شما دوست ندارید که جزو آن کسانی باشید که باقی می‌مانند؟ معلوم می‌شود شیعیان می‌توانند آخر‌الزمان در جنگ‌ها و در بیماری‌های فراگیر خودشان را جمع کنند. بنا‌براین روایت که در دو کتاب معتبر نقل شده مثل غیبت شیخ طوسی. دقت فرمودید؟

 اگر ما این روایت را جدی بگیریم و اگر بگوییم زمانۀ ما همان زمانه است؛ دوتا اگر من می‌گذارم، بعدش چی عرض می‌کنم؟ این هوشیاری شیعیان هست که می‌توانند خودشان را از بلاهای آخرالزمان عبور بدهند و این معنایش این است که ما باید متفاوت از دیگر کشورهای جهان عمل بکنیم. هوشیارانه‌تر، عالمانه‌تر و هوشمندانه‌تر. تبعیت‌کردن از سازمان‌های بهداشتی جهانی سم مهلک است. برای ما البته به هزاران دلیل، یکی از دلایلش همین تحلیلی باشد که خدمت شما عرض کردم.

 الان از رئیس جمهور محترم بنده تشکر می‌کنم که فرمودند: واکسیناسیون اقناعی باید باشد نه اجباری. و از صدا‌وسیما تقاضا می‌کنم از شیوۀ غلط تبلیغات در موضوع کرونا دست بردارد، هم کرونا هراسی راه نیندازد، هم چند صدایی بشود مردم این گفتگوهایی که بین خودشان دارند از زبان اندیشمندان در گفتگو‌ها و مناظره‌های تلویزیونی بهش برسند و این‌قدر سراغ شایعات به قول صدا‌وسیما نروند. صدا‌و‌سیمای کشور ما ازش انتظار می‌رود خیلی بهتر برخورد بکند!

 آقا اگر یک پزشکی چه پزشک سنتی، چه پزشک مدرن در ارتباط با کرونا حرف دیگری داشت و ادعا داشت که از نظر علمی من می‌توانم حرفم را اثبات بکنم، حتماً چنین فردی باید بیاید توی صدا‌وسیما و دیگر پزشکان باهاش گفتگو کنند. چه اشکالی دارد؟ سطح آگاهی مردم در مسائل پزشکی بالا می‌رود. حالا که ما بنا است آخرالزمان ما درگیر مسائل بهداشتی و بیماری‌های فراگیر باشیم گفتگو صورت بگیرد. همین‌جور که رئیس جمهور محترم واقعاً ازشان تشکر می‌کنم که فرمودند در ارتباط با کرونا باید اقناعی برخورد کرد؛ یعنی: تخطئه و ترساندن و تحقیر کردن نباید این‌ها روش بر‌خورد صدا‌وسیما باشد که الان متأسفانه کم‌وبیش من که یکی،دو سه مورد اخبار نگاه می‌کردم بود. یک مورد دیدم که کسی می‌گفت واکسن نباشد نق می‌زنند چرا واکسن نیست؟ واکسن باشد می‌گویند چرا واکسن هست و واکسن خوب نیست؟ آقا آن کسی که نق می‌زد واکسن نیست با این کسی ‌که ناراحت هست از واکسن این‌ها دو گروه هستند. نباید این‌جوری بر‌خورد کرد. ما واقعاً دوست داریم حتی آن کسانی که واکسن زدند، بنده خودم دوست دارم بشنوم، دوست دارم اطلاعات معتبر را دریافت بکنم. هی نباید ما سرمان گرم باشد. صداوسیما باید سرمان گرم باشد توی اینترنت دنبال اخبار. صداوسیما واقعاً باید بیاید این افراد را بیاورد ما به راه‌حل‌های تازه‌ برسیم.

 همین امروز صبح یک آقای دکتری با من صحبت می‌کرد دکتر متخصص، کاملاً از علمی بودن واکسن و کرونا و ویروس به اصطلاح فراگیر بودنش دفاع می‌کرد، ولی می‌گفت من به هیچ وجه نه خودم و نه بچه‌هایم واکسن نمی‌زنیم. گفتم اِ! آقای دکتر شما که الان، تا الان دفاع می‌کردید! حالا استدلال‌های خاص خودش را داشت؛ ولی می‌گفت من واکسن نمی‌زنم، من به‌جایش می‌روم چون بلد هستم ایمنی بدن خودم را تقویت می‌کنم و داشت یک راه‌هایی را به ما نشان می‌داد. گفتم آقای دکتر دیر گفتی ما یک دوز واکسن‌مان را زدیم فعلاً. خب این حرف‌ها باید گفته بشود! مردم باید آگاه بشوند.

  آخرین پیشنهاد من یعنی غیر از این پیشنهادی که در مورد کرونا به‌طور خاص داشتم که ممکن است ممکن است به‌عنوان یک بیماری فراگیر عامل مرگ‌ومیر زیاد باشد، باز عرض می‌کنم ممکن است یکی از حوادث آخرالزمان باشد، غیر از اینکه باید در ارتباط با این موضوع هوشیارانه‌تر برخورد کرد، به قول رئیس جمهور محترم باید اقناعی برخورد کرد، غیر از این یک پیشنهاد دیگر هم دارم. اساساً در همۀ امور در بخش‌ اقتصادی،در بخش‌های نظامی و در بخش‌های بهداشتی، در مجلس شورای اسلامی. در بسیاری از امور حساس یک پیوست مهدوی و آخرالزمانی به‌کار ایجاد کنند اضافه کنند.

 پیوست مهدوی یعنی چی؟ یعنی بر این احتمال و بر این فرض که اگر آخرالزمان باشد دربارۀ این موضوع چه باید کرد؟ یک ملاحظاتی صورت بگیرد. یکی از مراجع نجف به بنده می‌فرمودند اینکه سفیانی از کجا قیام می‌کند، حرکت می‌کند،کجا‌ها درگیر می‌شود، کجا‌ها آدم‌کشی می‌شود معنای این روایت‌ها این نیست که قطعاً این اتفاق خواهد افتاد. ائمۀ‌ هدی گرا به ما دادند، که شما توپخانه‌تان را آنجا تنظیم بکنید پیشگیری بکنید از این جنایت‌ها. خیلی این تحلیل تحلیل هوشمندانه‌ای است من از یک استاد حوزه شنیدم که البته ایشان قبلاً قم تشریف داشتند. کتاب مفصلی دراین زمینه نوشتند. بله ائمه هدی که نمی‌خواهند ما دست بسته تسلیم گرفتاری‌های آخر‌الزمان باشیم. به ما گرا می‌دهند، ما بدانیم خودمان را هوشیار کنیم. شاید این بیماری هم از این جنس باشد.

 إن‌شاءالله با هوشیاری از فتنه‌‌های آخر‌الزمان به خوبی عبور کنیم و یادمان نرود پیشنهاد را. پیوست مهدوی، پیوست آخر‌الزمانی برای همۀ کارهایمان داشته باشیم. نیروهای نظامی، عملیات نظامی دشمنان ما توسط اهل بیت ارائه شده. حالا شما همۀ این ملاحظات را که دارید این روایات هم بگذارید توی اتاق‌کار و فرماندهی جنگ ببینید چه ملاحظاتی باید در رابطه با آن باید انجام دهید؟ در عرصۀ اقتصاد، در عرصه‌های دیگر. یک ملاحظۀ جدی داشته باشید. وقتی همۀ ائمه معصومین حتی رسول خدا (علیهم صلواة المصلّین) مصرّانه دربارۀ فتنه‌های آخرالزمان مطالبی دارند، صحبت‌‌های مفصلی دارند، معلوم می‌شود موضوع خیلی مهم است. اگر ما آن قوم آخرالزمان باشیم باید هوشیاریمان خیلی زیاد باشد. والسلام علیکم و‌ رحمةُ الله و برکاته.

نظرات

یکی از مخاطبین به اسم " علی اکبر " اینجا نظر نوشته اند که مرگ و میر کرونایی کشور آمریکا " به صفر و دو سه نفر.... " رسیده است....

به قرآن قسم امروز چند تا سایت معتبر خارجی رو بررسی کردم ... روز 4 نوامبر 2021 تعداد مرگ آمریکا به علت کرونا عدد 1149 نفر ثبت شده است ( هزار و صد و چهل و نه نفر ) و 81000 نفر هم جدید مبتلا شده اند ....


در رتبه های بعدی مرگ کرونایی در تاریخ مذکور کشورهای اکراین برزیل رومانی لهستان فیلیپین ترکیه هستند

آمار فوت ترکیه در تاریخ مذکور دو برابر ایران هست ....


بعد اسم " علی اکبر " نوشته اند چون واکسن نزدیم ایمنی شکل نگرفته است...

آمار واکسن ترکیه که بیشتر از ایران بود. آمریکا و روسیه و... بقیه بیشتر از ایران بود... اما الان افتادن توی باتلاق ... بدبخت شدن ... میخوان مردمشون رو هشت دوز واکسن بزنند .

چین و آمریکا مرگ و میرشون از هزاران نفر رسیده به صفر و دو سه نفر....

اون وقت تو مملکت ما با حرفهای اینچنینی واکسیناسیون به حد مطلوب در یک بازه ی زمانی معین به صورت یکجا و جامع نرسید و این باعث شد که ایمنی در کشور شکل نگیره.

 

و جالبه که آقای پناهیان هنوز به قصد و نیت خیرخواهی داره مانع تراشی می کنه برای مصونیت جان شیعیان...

 

از طرفی صحبت آقای رئیسی دائر مدار اقناع مردم در اهمیت واکسیناسیون بود نه برپایی مناظره که یه عده مثل مناظرات سیاسی بشینن و مغالطه کنن و ذهن مردم رو دچار تشویش کنن...

 

خدا هدایتشون کنه.

۰۱ آبان ۰۰ ، ۱۰:۴۲ یا امام رضا علیه السلام

یعنی رهبری این مطالب رو نمیدونن و واکسن نزدن مخالف عمل ولی نیست با اینکه حضرت آقا اینهمه تاکید دارن بر این موضوع

انشاالله خدااستاد رو از جمیع بلا یا حفظ کنه

امیدوارم صدا سیما بشنوه و عمل کنه

۲۶ مهر ۰۰ ، ۰۰:۱۱ سرباز حاج قاسم

الهم فضاعف لنا از اینجور بصیر ها😊❤

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...