۰۱/۰۱/۳۱ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | پیشنهاد علیرضا پناهیان به ستاد امر به معروف و نهی از منکر

شناسنامه:

 

متن:

 

پیشنهاد علیرضا پناهیان به ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای تحقق مردمسالاری دینی

«برنامه وقت سحر، شبکه افق»

 امر به معروف و نهی از منکر محور تمدن و نظام اسلامی است. امر به معروف و نهی از منکر یک امر تمدنی است. یک امری است که می‌شود بر اساس‌اش و بر مبنایش حکومت دینی شکل داد. آن‌وقت ما یک جایی داریم در قانون اساسی هم نامش آمده، ستاد امر به معروف و نهی از منکر.

 یکبار مقام معظم رهبری فرمود امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌اش نیست خودش برود امر به معروف و نهی از منکر بکند، باید امر به معروف و نهی از منکر را جا بیندازد. حضرت آقا فرمودند تحوّل باید ایجاد کنیم. تحوّل کجا باید ایجاد کنیم؟ در رأس‌اش همین موضوع است. حضرت آقا بارها و بارها فرمودند مردم‌سالاری دینی. مردم‌سالاری دینی که هفت هشت سال است حضرت آقا دارند می‌گویند دغدغۀ‌شان است.

 برادران محترم ستاد امر به معروف و نهی از منکر! بنده تلقی‌ام این است، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، کنترل‌کنندۀ شیوۀ حکمرانی است که درصد مردم‌سالاری در آن روز به روز افزایش پیدا کند. و کنترل‌کنندۀ این است که مردم‌سالاری دینی تحقق پیدا کند. مردم‌سالاری دینی اسمش امر به معروف و نهی از منکر است.

 بنده اینجا رسماً خاضعانه دست مسئولین محترم امر به معروف و نهی از منکر را می‌بوسم، می‌گویم از یک طلبۀ کوچک‌تر این پیشنهاد را با صدای بلند در یک رسانه‌ای بشنوید، اگر غلط هست بیایید اصلاح کنید. ستاد امر به معروف و نهی از منکر، یک امر فرهنگی صرفاً نیست، یک امر دینی صرفاً نیست، محدود به تذکر به بی‌حجابی و اینها که ابدا! ستاد امر به معروف و نهی از منکر جایی است که روش‌های حکمرانی در دولت و مجلس و نهادهای دیگر را استانداردسازی می‌کند، باید گواهی بدهد که این روش مدیریت، این قانون درست است یا نه؟

 ستاد امر به معروف و نهی از منکر به هر اداره‌ای، به شیوۀ اداره، به شیوۀ ادارۀ وزارتخانه‌ها، اموال عمومی، اموال دولتی، به شیوۀ زندگی مردم که قوانین برای مردم ساختند، باید نظارت بکند بگوید آقا اینجا دارد می‌رود به سمت بروکراسی. بیاید بگوید این روش اداره نیست. اگر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کار خودش را درست انجام بدهد، تحوّل در حکمرانی، تحقق مردم‌سالاری دینی در جامعه ایجاد خواهد شد. «کُلُّکُم راعٍ و کُلُّکُم مَسؤولٌ عَن رَعِیَّتِه»، این تحقق پیدا خواهد کرد.

 امیرالمؤمنین علی(ع) و رسول خدا(ص) می‌توانستند با قانونگذاری به شیوه‌های امروز، با سیاست‌ورزی به شیوه‌های امروز، جامعه را کنترل بکنند کار به آنجا نکشد که به قتلگاه اباعبدالله الحسین(ع) بکشند. بارها و بارها حلّ مشکلات جامعه را با حضور خودشان، با حضور قدرتمند خودشان، به مردم واگذار کردند. مردم نتوانستند و جامعه زمین خورد! ولی انگار به مردم سپردن امور، ناموس دین است! به همین دلیل امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرماید کلّ اعمال عبادی و طاعات و هر کار خوبی در مقابل امر به معروف و نهی از منکر، بدون مبالغه دارم عرض می‌کنم، یک قطره است در مقابل اقیانوس.

 ستاد امر به معروف و نهی از منکر، کنترل‌کنندۀ شیوۀ حکمرانی است که درصد مردم‌سالاری در آن روز به روز افزایش پیدا کند.

 مردم‌سالاری دینی اسمش امر به معروف و نهی از منکر است.

نظرات

خیلی عالی و درست بود، خیر ببینین و ان شاء الله تمام وجوه ما از حکمرانی و دولت مجلس و نهادها گرفته تا معاشرتمون با یکدیگر اونطوری باشه که دین میخواد

و نه صرفا چیزی که از غرب رسیده یا با باورهای غلط و مصرفانه خودمون در نظر داریم

 

و واقعا اونی رو خوب بدونیم که اهل بیت علیهم اسلام خوب میدونن و اونی رو بد بدونیم که اهل بیت علیهم السلام بد میدونن

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...