۰۱/۰۴/۰۱ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | کسی که مسحور زیبایی ظاهری غرب باشد، نمی‌تواند دارایی‌های خود را ببیند!

شناسنامه:

 

 

متن:

آقا واقعاً غربی‌ها زندگی‌شان زیبا نیست؟ والّا چه عرض کنم. آقا این خیلی مهم است؟

شاید مهم‌‌ترین حرفی که به‌خاطر شدت اهمیتش پیچیده است بنده توی این دهه می‌خواهم خدمت شما عرض کنم همین یک دانه است.

آیا وقعاً زندگی غربی‌ها زیبا نیست؟

آقا واقعاً غربی‌ها زندگی‌شان زیبا نیست؟ والّا چه عرض کنم. آیا واقعاً زندگی آنها زشت است؟ والّا چه عرض کنم؟ چی بگویم؟ خب اگر زشت است که توی اینترنت همه می‌روند آنها را ببینند که! سبک زندگی آنها دارد این طرف تهاجم می‌کند که! هی الگو‌های آنها را دارند انتخاب می‌کنند!

آیا واقعاً زندگی در فضای فرهنگ و سبک زندگی غرب بد است؟ تا لایه‌های درونی و عمیق این زندگی را موشکافی نکنی و اندوه و افسردگی و غم پشت سر این لبخند‌های ظاهری را نبینی نمی‌توانی این را درک کنی. چون شیطان کارش را خوب بلد است!

بارها و بارها بیش از ده، پانزده سال است، شاید بیست سال است من این ایده را دارم دنبال می‌کنم، به هر هنرمندی ‌می‌رسم، به هر کسی که دستش به هنر می‌رسد می‌رسم، می‌گویم آقا! فیلم از ایران برای ایرانی‌ها نمی‌خواهد بسازی، فیلم از ایران برای خارجی‌ها نمی‌خواهد بسازی. فیلم از ایران برای ایرانی‌‌ها ساختند دیگر بس است دیگر، خفه شدیم از بس فیلم دیدیم. فیلم از ایران برای خارجی‌ها نمی‌خواهد بسازی، نمی‌‌توانی بسازی، تا حالا هم نساختی خیلی کم احیاناً. اگر هم توی جشنواره‌ها بردند بدبختی ایرانی‌ها را نشان دادی و الّا نمی‌‌بردند. بیا برو فیلم از باطن نابود زندگی غربی‌ها بساز برای ما و برای خودشان. برای خودشان بساز ما هم می‌بینیم. دیگر آنجا هم فیلم می‌سازی دیگر، محدودیت‌های ایران هم که ندارد حجاب مجاب و این حرف‌ها؛ همین فیلم‌هایی که خارجی‌ها می‌سازند و توی ایران پخش می‌شود توی تلویزیون و سینما. آنجا بساز دیگر بیا اینجا پخش کن دیگر.

یک لایه برو داخل. سطح زندگی‌اش را که لبخند ژکوند می‌زند فریبش را نخور. کور باش دور باش ما نمی‌خواهیم به غرب بگوییم. می‌خواهیم اتفاقاً همه با دیدۀ عبرت‌بین درست نگاه بکنند. اخیراً یک حرکتی دیدم بعضی از بچه‌ها انجام دادند، حالا من خسته نباشید بهشان می‌گویم، خودم هم حضوری تشویق‌شان کردم، ولی نسبت به آن چیزی که باید باشد ناراحت نشوند از من. یک نیم قدمی بود که رفته بودند با زن و مرد، دختر و پسر جوان صحبت می‌کردند، می‌گفتند ما توی ایران آقا و خانم بروند بیرون آقا خرج خانم را می‌دهد. می‌گفت اینجا نه، زن و مرد دانگی خرج می‌دهیم. بعد از زن‌ها آن‌جا می‌پرسید خوب است آقا خرج بدهد؟ می‌گفت خب این که خیلی خوب است، ولی اینجا یک همچین جوانمردی‌ای پیدا نمی‌شود. حالا کلمۀ جوانمردی را من دارم می‌‌گویم. اصلاً او نمی‌‌دانست این چی هست که اسمش را چی بگذارد! اصلاً خیلی طبیعی می‌داند.

بابا توی ایران مرد به زن احترام می‌گذارد. می‌گوید من در تمام طول عمر خرجت را می‌‌دهم بر من واجب است خرجت را بدهم. می‌‌گوید واقعاً؟! اگر  این کار را بکند من مثلاً من با کسی این‌‌جوری زندگی کنم هرچی بگوید گوش می‌کنم حرفش را. اصلاً قابل تصور برایش نیست. اینقدر سبک زندگی‌شان برایشان زیبا شده!

بعضی‌ها تا خِرخِره غرق‌اند توی فریب‌خوردگی «لَاُغْوِیَنَّهُمْ»، برای سبک زندگی غلط و غیر مؤمنانه! لذا اولین اقدامی که تو باید بکنی. این هستش که بتوانی ثابت کنی آن زیبا دارد جلوه می‌دهد، او دروغ دارد می‌‌گوید.

نظرات

درسته که بسیاری از مردم ایران (و به تبع اون، مسئولین) سطحشون بالاست و به ظواهر و مسائل بی اولویت، اهمیت چندانی نمیدن، اما آیا یک راه حل چنین مشکلاتی (و بسیاری مشکلات از این قبیل)، پرداختن به زیبایی ظاهری شهرها و روستاهای ایران نیست؟؟ (البته فقط تا یک سطح مشخص و لازم که تدبیر مواجهه با خیلی مشکلات از طرف ظاهربین هاست، چرا که امور ظاهری برای ایرانیان سطح بالا اصلا اولویت و حتی مهم نیست..)

اصلا چرا باید اون طرف زیباتر باشه و این رو پذیرفته باشید؟؟ چرا به زیبایی "ظاهری" ایران اقدام نمیشه تا یه سری مشکلات این چنینی کمتر بشه؟

ظاهر اولویت نیست، اما تا حدی راه مبارزه با یک سری طرز فکرها راجع به ایران هست.. (البته مسلمه که نباید مسائل پراولویت تر تحت تاثیر چنین اقدامات ظاهری قرار بگیرند یا لطمه بخورند..) 

بله غربی ها و غرب زده ها، افسرده واقعی هستند.

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...