۰۲/۰۱/۳۰ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | مدیران جهادی و دلسوزِ، اما ساده‌اندیش، اولین مانع مشارکت مردم

شناسنامه

زشت است که می‌خواهند حرکت مردمیِ اربعین را دولتی کنند!/ هنوز نتوانسته‌ایم اربعین را از دست دولتمردان نجات دهیم/ بروکراسی برای برخی از مدیران خوب تبدیل به یک بُت شده!/ برای رفع فساد، بسیاری از اختیارات دولتی باید مردمی بشود؛ مانند اربعین!

 

 

متن:

 سه مانع بزرگ اولاً سر راه مشارکت هست. یکی مدیران دلسوز، جهادی، خوب، ولی ساد‌ه‌اندیش، نمی‌گویم ساده‌لوح؛ که فکر می‌کنند بدون مشارکت مردم با چهار تا حرکت قوی از طرف خودشان و احیاناً برخی از همکاران‌شان می‌توانند امور را به سامان کنند. اینها واقعاً خودشان مانع هستند.

اولین مانعِ مشارکت مردم مدیران دلسوز اما ساده‌اندیش‌اند

 مثل برخی از مسئولین که در همین سال گذشته برای اربعین موکب‌های مردمی را می‌گفتند نه دیگر این دولت مردمی است بروید کنار ما خودمان می‌آییم کار را راه می‌اندازیم. می‌خواستند چهار تا اداره را سوت بزنند و بیایند کانکس بگذارند و چه‌کار کنند. آقا زشت است این کارها! زشت است واقعاً. یک کاری که مردمی هست...

 مجری: اصلاً مدیریت اربعین به مردمی بودنش است. بله!

 بیاییم از مردمی بودن به دولتی بودن آن را تبدیل بکنیم. تمام آن اختیارات، حالا تمامش نه، بسیاری از آن اختیارات و امکانات هم باید مردمی بشود، به شیوۀ اربعین اداره بشود. تا آن همه فساد و تباهی در ادارات ایجاد نکند. بعد کاری که مردمی هست، مثلاً تبدیل بشود به کار دولتی. خب این خیلی صدمه می‌زند واقعاً. حالا اربعین در موردش حرف البته زیاد هست باید به موقعش بهش رسید. ما هنوز اربعین را نتوانستیم از دست دولت و دولتمردان نجات بدهیم. مردم باید بیشتر حضور داشته باشند در ادارۀ امر اربعین. خودشان بهتر از دولت قطعاً می‌توانند اداره کنند امور اربعین را. دولت هم پشتیبان و خدمتگزار باشد.

 مجری: و کمک بکند برای برداشتن موانع.

 بله کمک بکند! رئیس اربعین مردم باشند. همان نیروهای مردمی که تا حالا کار کردند. یک شورای مرکزی درست بکنند اینها ستاد اربعین باشند. یکبار هم دولتمردان بیایند مثل بچۀ مؤدب زانوی ادب بزنند در مقابل این مردم بگویند چه‌کار دارید؟ بخشنامه شما صادر کنید ما خدمت بکنیم در حدّ مقدورات‌مان.

 مجری: اصلاً اینکه اربعین تجلّی عصر ظهور است همین مردمی بودنش است.

 همین مردمی بودنش است. دوستان عراق یک حرف قشنگی می‌زنند. می‌گویند که چرا دولت شما برای اربعین می‌خواهد هماهنگ کند می‌رود با، دولت ایران می‌خواهد هماهنگ بکند می‌رود با دولت عراق هماهنگ می‌کند؟ کار اربعین دست دولت عراق نیست؛ دست ما است. بعد دولت هم بخواهد برود با در واقع مردم اربعین هماهنگ بکند که نمی‌شود، می‌گوید دولت می‌گوید خب من رسمی‌اش این است که بروم با دولت صحبت کنم.

 مجری: ... آنها را هم خراب می‌کند.

 بیاییم چه‌کار کنیم؟ بیاییم کار را به خود مردم بسپاریم. واقعاً این دشوار است ها! آقای شریعتی، اصلاً خیلی‌هایشان قابل تصوّر نیست. می‌شود مردم اموری را اداره بکنند؟ اصلاً آدم‌های بدی هم نیستند ها! ولی این یک نقیصۀ بزرگ است. بروکراسی یک بت شده برای بعضی‌ها. این بروکراسی‌ای که همه آسیب‌هایش را می‌بینند. کسی جرأت ندارد انگار مقابل این بروکراسی بایستد و تحوّلی در بروکراسی پدید بیاورد.

 سه مانع بزرگ اولاً سر راه مشارکت هست. یکی مدیران دلسوز، جهادی، خوب، ولی ساد‌ه‌اندیش، نمی‌گویم ساده‌لوح؛ که فکر می‌کنند بدون مشارکت مردم با چهار تا حرکت قوی از طرف خودشان و احیاناً برخی از همکاران‌شان می‌توانند امور را به سامان کنند. اینها واقعاً خودشان مانع هستند.

 مثل برخی از مسئولین که موکب‌های مردمی را می‌گفتند نه دیگر این دولت مردمی است بروید کنار ما خودمان می‌آییم کار را راه می‌اندازیم. آقا زشت است این کارها! زشت است واقعاً. بیاییم از مردمی بودن به دولتی بودن آن را تبدیل بکنیم. بسیاری از آن اختیارات و امکانات هم باید مردمی بشود، به شیوۀ اربعین اداره بشود.

«اصلاح برداشت‌های ناروا از دین در رسالت و کلمات امیرالمؤمنین-سحرهای ماه مبارک رمضان1402-جلسه 27»

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...