۹۲/۰۹/۱۱ چاپ ایمیل و پی دی اف

«پیام‌رسانی» ماهیت حماسۀ عاشورا/ مهمترین نیاز امروز: عناصر رسانه‌ایِ انقلابی

  • قیام امام حسین(ع) برای حفظ اسلام بود. حفظ اسلام یعنی حفظ چه چیز؟ اگر بگوییم حفظ اسلام یعنی «عمل کردن مردم به اسلام» یا «برقراری حکومت اسلامی» که باید بگوییم امام حسین(ع) در این زمینه موفق نشد. زیرا با قیام امام حسین(ع) نه عمل به اسلام محقق شد و نه حکومت اسلامی برقرار شد. پس حفظ اسلام به چه معنایی است؟
  • حفظ اسلام یعنی باقی نگاه داشتن حقیقت دین برای نسل‌های بعد. یعنی اگرچه در آن زمان به دین عمل نشود، ولی پیام دین به آیندگان برسد. چرا امام حسین(ع) در مقابل امّت منحرف شدۀ مسلمانان ایستاد، مقاومت کرد و جان خود را در این راه داد؟ پاسخ: خداوند انسان‌ها را در پذیرش حق آزاد گذاشته، لذا مردم هر زمان می‌توانند حق را بپذیرند یا نپذیرند، آزاد هستند دین حق را قبول کنند یا قبول نکنند، اما نمی‌توانند آزادی آیندگان را بگیرند. آیندگان حق دارند از حقیقت دین خبردار شوند، تا اگر خواستند آن را بپذیرند. لذا مردم زمان امام حسین(ع)- و مردم هر زمانی- حق ندارند دین را به گونه‌ای محو کنند، که امکان رسیدن پیام دین به آیندگان از بین برود.
  • قیام امام حسین برای حفظ اسلام بود. حفظ اسلام یعنی حفظ امکان انتقال و ابلاغ حقیقت دین به آیندگان. یعنی آیندگان اگر خواستند از دین واقعی خبردار شوند، بتوانند. امام حسین(ع) خطر از بین رفتن دین و از بین رفتن امکان انتقال پیام دین به نسل‌های آینده را احساس کردند و به همین دلیل خود را فدا کردند. امام خود را فدا کردند تا امکان رسیدن پیام دین به آیندگان باقی بماند. لذا ماهیت حماسۀ عاشورا «پیام‌رسانی» است.
  • هر کسی که به این پیام‌رسانی کمک کند، به تحقق هدف عاشورا کمک کرده است. وظیفۀ ما این است که در کنار عمل به دین، کاری کنیم این پیام «به مردم جهان در عصر خودمان» برسد. تبلیغ دین یک کار حسینی است. این کار مهمی است که روی زمین افتاده و برای انجام آن نیاز به انسان‌های انقلابی با توانایی رسانه‌ای بالا داریم. ماهیت حماسۀ عاشورا «پیام‌رسانی» است. و امروز مهمترین ابزار پیام‌رسانی «رسانه» است.

امروز مهم‌ترین نیازی که انقلاب ما، جهان اسلام، و انقلاب جهانی اسلام و بشریت دارد، نیاز به افراد و عناصر رسانه‌ای انقلابی است. متأسفانه ما عناصر رسانه‌ای خوب در اندازه‌های انقلاب اسلامی بسیار کم داریم.

نظرات

همیشه فکر میکردم که در یک کشور اسلامی زندگی میکنم،برای همین همیشه یک فشار روحی عجیبی داشتم با اینکه اسلام را انطور که باید اشنا نبودم،اما همیشه یک علامت سوال بزرک روی سرم بود که نمیتوانستم درکش کنم،تازه متوجه شدم که کشورم در تگاپو و تلاش برای رسیدن به هدف اسلام است!!!شیطان با تقلید از راهکار های اسلام در مسیر رسیدن به هدفش از مارک لباسهای ادمها هم نگذشته،از کارتنهای بچه ها،نمیدانم از هرچیز دیگر!!!هر روز و هر روز تکرار میکند خودش را!!!هر جا را که نگاه میکنی تبلیغ پیامهای شیطان است!!!یا شیاطین!!!قصدش هم ویروسی کردن سلولهاییست که در راه رسیدن به اصل اسلام هستند!!!او به خوبی میداند که وقتی یک سلول رو ویروسی کند،خود به خود سلولهای دیگر هم ویروسی میشوند.اینجا در رسانه ها پیامها بیشتر نصیحتیست،بیشتر حالت درسی دارد،شیطان میداند که بچه های انسان چه قدر بازی و بازیگوشی را دوست دارند،خوشحالی را!!از همین در کارتنها و در همه زمینه ها استفاده میکند.هر روز خودش را تکرار میکند،هر جا که نگاه میکنی هست.حتی یارانش،فرزندانش،سلولهای خودش که از تن خودش هستند.او در حال جمع اوری سلولهای خودش است ما اما سلولهای مان را یا پیدا نمیکنیم،یا انقدر دیر پیدا میکنیم که دیگر خراب شده اند.و دیگر قابلیت تبدیل شدن به انسان را ندارند مگر این که نیروی عظیمی کمک کند.
حرفای ایشون از ی جنس دیگه ست ...

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...