۰۱/۰۳/۰۲ چاپ ایمیل و پی دی اف

همراه با نظرات شما دربارۀ کتاب: «ترجمه الغارات، سال‌های روایت‌ نشده حکومت امیرالمؤمنین(ع)»

معرفی و اطلاعات بیشتر در مورد کتاب

کتاب الکترونیک
کتاب کاغذی


اطلاعات بسیار خوب برای عبرت گرفتن

به عنوان یک کتاب تاریخی برای من جذابیت زیادی داشت و لذت‌بخش بود به خاطر وقایع مهم آن دوران. از نظر اتفاقات و ظلم‌هایی که به امیرالمؤمنین(ع) وارد شده بود، تأثیر زیادی روی من داشت. و اطلاعات بسیار خوبی برای عبرت گرفتن و تطابق با اتفاقات حال حاضر در اختیار من گذاشت. از نظر اتفاقات و ظلم‌هایی که به امیرالمؤمنین(ع) وارد شده بود، تأثیر زیادی روی من داشت. و اطلاعات بسیار خوبی برای عبرت گرفتن و تطابق با اتفاقات حال حاضر در اختیار من گذاشت.

پارچه باف از قم، 22 ساله، دانشجوی کارشناسی رشته مکانیک


ترجمه طوری هست که دل کندن از مطالعۀ آن سخت است

این کتاب ترجمه ای سلیس و روان از الغارات است. مخاطب عام‌ نیز با ترجمه ارتباط خیلی خوبه می‌گیرد. و برای من ترجمه بسیار زیبایی بود. ترجمه طوری هست که دل کندن از مطالعۀ آن سخت است.
کتاب ترجمه الغارات، بسیار مهم در مسائل تاریخی به خصوص تاریخ سیاسی حکومت امیرالمومنین‌ است که متخصصان و عموم‌ مردم بسیار خوب است که بخوانند.
حدود ۷۰ درصد مطالب کتاب برای بنده جدید بود.
تاثیر این کتاب بسیار زیاد است. بسیاری از روایات و گزارشه‌ای مهم تاریخ حکومت امیرالمومنین در این‌ کتاب آمده است.
همه فصول خوب و زیبا و روان ترجمه شده ولی از یک سوم‌ پایانی کتاب خیلی کشش بهتری دارد در خوانش و مطالعه.

الله دادی، ۳۰ ساله از اصفهان، کارشناسی ارشد تاریخ اسلام‌، سطح ۳ تخصصی تاریخ حوزه


در زمانی اندک تمامی کتاب را مطالعه کردم.

این اثر برای بنده که علاقه‌مند به مطالعۀ سیرۀ حکومت‌داری پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) هستم، بسیار جذاب و خواندنی بود؛ به‌گونه‌ای که در زمانی اندک تمامی کتاب را مطالعه کردم.
خواندن این اثر را علاوه بر علاقه‌مندان به تاریخ، به همۀ شیعیان عصر غیبت و انقلاب اسلامی توصیه می‌کنم. مطالعۀ سیرۀ حکومتی امیرالمؤمنین(ع) و چالش‌هایی که ایشان با آن مواجه بودند، برای عصر انقلاب و مؤمنین در حکومت اسلامی دوران ما، بسیار اهمیت دارد.
با وجود اینکه بنده تا حدودی مطالعاتی در زمینۀ تاریخ اسلام داشته‌ام، نزدیک به نیمی از کتاب برای من تازگی داشت.
آشنایی با چالش‌های حکومت‌داری در عصر معصوم و نحوۀ مواجهۀ حضرت امیرالمؤمنین(ع) برای من بسیار مفید بود.
مهم‌ترین امتیازات کتاب:
الف) ترجمۀ روان عبارات
ب) دقت در ترجمۀ صحیح
ج) فهرست زدن و عنوان‌بندی مناسب
د) نظم فصل‌بندی و حذف موارد اضافه.

26 ساله، طلبه سطح 3 حوزه علمیه قم، دانشجوی ارشد فقه سیاسی


خیلی از جزئیات دوران امام علی(ع) را نمی‌دانستم و به این روانی و دسته‌بندی نخوانده بودم.

خیلی برایم جالب بود، روایتها و وقایع دوران امام علی(ع) که خیلی از جزئیات آن را نمی‌دانستم و به این روانی و دسته‌بندی نخوانده بودم.
80% برای من جدید بود و من خیلی از این مطالب را کلی و خیلی کم و کوتاه گاهی شنیده بودم. اما به این صورت دقیق و با سند و مدرک نخوانده بودم.
شورش گروه‌هایی از خوارج خیلی عالی بود مطالبش و روشنگری خیلی خوبی بود. و توصیه‌هایی که امام می‌کردند خیلی برایم جذاب بود و دلنشین. سیرۀ امیرالمؤمنین عالی بود. قسمت‌های که خیلی توضیح تاریخی داشت به نحو دیگر بیان می‌شد تا بهتر شود.
 از نظر محتواخیلی مطالب عالی و جذاب و جدیدی بود که واقعاً برای من به شخصه پر از اطلاعات مفید عمومی و جذاب و بالا رفتن اطلاعاتی دربارۀ امیرمؤمنان بود. بهترین نمونه برای شناخت حضرت علی(ع) و یک نگاه ریزی به اخلاق و منش و راه و رسم زندگی ایشان است. سیرۀ کوتاهی برای شناخت امیرالمؤمنین(ع) و دست پر بودن برای معرفی به دیگران.

خانم 20 ساله از قم، در حال تحصیل در رشته روانشناسی

 


از این لحاظ که نگرش ما را به زندگی امیرالمؤمنین تکمیل می‌کند و تاریخ را به ما یاد می‌دهد بسیار مفید بود

واقعاً لذت بردم، نشانه‌اش هم این بود که دوست داشتم کتاب را ادامه بدهم و مطالب آن را پی بگیرم، به دو علت، یکی اینکه خواندن کتاب بسیار آسان بود و هم مطالبی که در آن آمده بود برای من تازگی داشت. خصوصاً فضایی که این کتاب از زندگی و مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) می‌داد، تصویری که از مجموع جنگها و مسائلی که در آن زمانه وجود داشت و سیره آن حضرت می‌داد تصویر خوب و سریال‌گونه‌ای بود و کتاب را جذاب می‌کرد.
غالب موارد، 70 تا 80 درصد کتاب جدید بود، آن مقداری هم که جدید نبود به دلیل خطبه‌هایی است که در نهج البلاغه آمده است و با آنها آشنا بودم.
از این لحاظ که نگرش ما را به زندگی امیرالمؤمنین تکمیل می‌کند و تاریخ را به ما یاد می‌دهد بسیار مفید بود. اما اینکه آیا این کتاب می‌تواند در تحلیل ما از تاریخ صدر اسلام و بالتبع مسائل روز، در این مورد مترجم کتاب می‌تواند کمک بیشتری بکند برای تحلیل.

دعاگویی، 36 ساله از قم، طلبه درس خارج و کارشناس ارشد فقه و مبانی و حقوق از دانشگاه تهران


از یادگرفتن مطالب جدیدی که تا به حال نشنیده بودم و در این کتاب بود لذت بردم

به شخصه از مطالب کتاب خیلی لذت بردم و دوست داشتم و شاید درست تر باشد که بگویم متاثر شدم. کتاب تاثیر گذار و دقیقی بود.‌اینکه مظلومیت و شیوه ی حکومت داری و جامعه ی مخاطب امام علی را با مستندات تاریخی و روان و به ترتیب نشان میداد خیلی  موثر و خوب و مفید بود.
به طور کلی از یک جهت از یادگرفتن مطالب جدیدی که تا به حال نشنیده بودم و در این کتاب بود لذت بردم
و دوم از متن روان و جالب و مخصوصا قسمت هایی از کتاب که خیلی به نظرم جالب می‌رسید.
ما خیلی اوقات قسمت های مختلفی از برخی خطبه ها و کلام های امیرالمومنین را می شنیدیم اما چون شرایط پس زمینه ی این کلام ها را نمی‌دانستیم درست متوجه کلام ایشان نمی شدیم.این کتاب باعث میشود که دید کلی خوبی نسبت به کلام هایی که قبلا از ایشان شنیدیم و در آینده اگر بخواهیم کلام های دیگری از ایشان خصوصا بعضی خطبه های نهج البلاغه را بخوانیم،میدهد.
مزیت سوم کوتاه (به قول معروف مختصر مفید )وخسته کننده نبودن کتاب است. چون عموما کتاب های تاریخی بسیار طولانی و خسته کننده هستند که الحمدلله این کتاب این طور نیست .
و مزیت چهارم اینکه مظلومیت امیرالمومنین و مشکلات جامعه ی ایشان را با مستندات تاریخی و به طور عینی و واقعی به تصویر می‌کشد و نشان میدهد.

زهرا سادات اصفهانی، ۱۶ سال. ساکن قم


 

 

نظرات

۰۲ خرداد ۰۱ ، ۱۸:۳۵ محمدصالح چگینی صالحه بنت امام زمان

سلام من کتاب راکامل خواندم به نظرم درجامعه ی کوفه ی امام علی مردمی بودند که هنوزتحت تاثیرسه خلیفه قبلی دوباره موج نفرت قبیله ای ازهم نه ولی رقابت باهم سرمقام ومثل قله کوه پرچم قبیله رایرمسئولیت زدن رواج داشت برخی هم همیشه اعلام اتش بس رادارند مثل ابوموسی که مثل سکوت سنگین سازمان ملل واماده شدن تیترهای خبری غرب برای جمله ای مناسب برای کشتارمردم امرلی وکردهای عراق وسلاخ خانه ی داعشی هابودامام علی تلاش فرمودمردم راخام وخالص برای خداکند موفقیت ایشان درخانه هابودولی مخصوصا بصورت ایستادگی دربرابرمعاویه نبودمعاویه روی چندجنبه تمرکز زیادی داشت یکی پان عربی که کوفیهاخیال میکردندعربهابیایند عجمهاازبیت المال حذف وسهم اینها زیادمیشودیکی خشک مقدس بازیش سرقتل عثمان بخاطرحمایتهای بی حدوحصرازفامیلش درتجاوزبیتالمال ومستی وعشرت وچشم چرانیهای مروان وولیدبودامام علی ع میدانستندکه جداکردن نژادی وقومی زمینه رابرای جداسازیهای بعدی مثل جداسازی برسرپول ورقابت وحذف هم فراهم میکندچیزی که امروزامریکارابه مرکز قبح شکنی برای ابرتریلیاردرشدن وچادرخوابی افسران ومردم امریکادورکاخ سفیدکه پلیس هرروزجنازه ومدفوع انهاراجمع میکندکه خودرااززوررهایی ازبدبختی بامخدرمیکشند یااوردوزمیکنندجهانی که سلبریتی کده هاوکلیساهایش مرکزتجاوزبه هم شده است سیدرصدجامعه فرزندانی بدون ازدواج والدین هستندرقابت مداری بی ضابطه مثل سرکوب بی ضابطه ی کمونیستی که جهت دادن به پردگاه هم نوعی سرکوب است منتهادراین نوع سرکوب که امریکاکه شاگردخلف معاویه است ازاین پرتگاه بطرف حکومت وکسب ثروت فردی استفاده میکنددردوران کمونیستی که دین راوسیله ی افیون میدانستندوهرکدام به افیون الکل معتادبودنددراین اواخربه انواع بیماریهای ضداخلاقی الوده بودند

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...